3 943 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Vaihtoehtoiset pintamateriaalit OSB-levylle
Minulla on talousrakennuksen halli, joka on verhoiltu OSB-levyillä ja jota ajattelin alkaa käyttää. Voi sanoa, että siitä tulee lämmin varasto, ja vaatimukseni ovat, että sen tulisi näyttää siistiltä, olla helppohoitoinen, vaatia vähän vaivaa valmistuessaan eikä olla liian kallis.
Mitä olen tähän mennessä miettinyt:
- Maalata suoraan OSB-levyille
- Helmiponttilevyt, kuten dessa.
- Pohjamaalatut pontatut lastulevyt, kuten Walls to paint Forestia.
Lisää vaihtoehtoja?
Mitä olen tähän mennessä miettinyt:
- Maalata suoraan OSB-levyille
- Helmiponttilevyt, kuten dessa.
- Pohjamaalatut pontatut lastulevyt, kuten Walls to paint Forestia.
Lisää vaihtoehtoja?
Voivatko kipsilevyt olla vaihtoehto, jos kuitenkin pitäisi laittaa hyllyjä seinille?
Ne on nopea asentaa ja helppo pitää puhtaana, jos ne on maalattu maalilla, joka on pyyhittävä.
Maalattu OSB on mielestäni sellainen.
Ne on nopea asentaa ja helppo pitää puhtaana, jos ne on maalattu maalilla, joka on pyyhittävä.
Maalattu OSB on mielestäni sellainen.
Laitoin remonttitapetin osb-levyn päälle ja maalasin, valitettavasti tapettiliima ei ehkä ole niin sopiva osb:n sileälle pinnalle, joten se vaati hieman työtä saadakseen sen paikoilleen, mutta lopputulos oli mielestäni erittäin hyvä, hieman rakennetta jäi jäljelle, mutta se ei tuntunut yhtä halvalta kuin maalattu osb.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 426 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 426 viestiä
Olen maalannut OSB-levyä kahdessa huoneessa ja mielestäni se toimii ihan hyvin. Toiseen huoneeseen edelliset omistajat ovat naulanneet saumalistat saumoihin, mikä antaa hieman erilaisen ilmeen. Kun sitten tein viereisen huoneen uusiksi, jätin ne pois, koska se on helpompaa huonekaluja seinää vasten ja halvempaa. Varaa paljon maalia, sillä sitä kuluu aika paljon.
Koska se on 100 % subjektiivista, liitin mukaan kaksi kuvaa, miltä se näyttää, niin voit arvioida itse. OSB-levylle ei voi tasoittaa, joten saumat jäävät näkyviin.
Koska se on 100 % subjektiivista, liitin mukaan kaksi kuvaa, miltä se näyttää, niin voit arvioida itse. OSB-levylle ei voi tasoittaa, joten saumat jäävät näkyviin.
Se näyttää ihan hyvältä, ehkä saumakohtaan voisi laittaa joustavaa saumamassaa.
Kirjoitat, että maalia kului paljon, mutta onko sinulla käsitystä kuinka paljon? Kaksinkertaisesti normaaliin verrattuna? OSB:ssä on paljon koloja...
Kirjoitat, että maalia kului paljon, mutta onko sinulla käsitystä kuinka paljon? Kaksinkertaisesti normaaliin verrattuna? OSB:ssä on paljon koloja...
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 426 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 426 viestiä
Ehkä, minulla on pehmeätiiviste nurkissa ja uskon, että se saattaisi tehdä saumakohdat vielä näkyvämmiksi, mutta en ole kokeillut.
Ei kaksinkertaisesti, mutta hieman enemmän kuin "yleensä", se on myös hieman hankala maalata, joten saattaa olla, että tarvitaan ylimääräinen kierros ennen kuin onnistuu peittämään kaiken. Uskon, että yläkuvassa on kaksi hyvin paksua kerrosta Rustafärgiä karkealla telalla.
Alaosassa tuntuu olevan vähemmän maalia, jolloin OSB näkyy selvemmin läpi eikä se ole aivan 100 % peittävä.
Ei kaksinkertaisesti, mutta hieman enemmän kuin "yleensä", se on myös hieman hankala maalata, joten saattaa olla, että tarvitaan ylimääräinen kierros ennen kuin onnistuu peittämään kaiken. Uskon, että yläkuvassa on kaksi hyvin paksua kerrosta Rustafärgiä karkealla telalla.
Alaosassa tuntuu olevan vähemmän maalia, jolloin OSB näkyy selvemmin läpi eikä se ole aivan 100 % peittävä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Mikä pintakerros OSB:lle?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
4 mm vaneri pintamateriaalina. Kuinka kiinnittää OSB-levyyn?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Ehdotuksia kylpyhuoneen vaihtoehtoisista pintamateriaaleista. Kiitollinen vinkeistä ja ideoista!
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka