Minulla on vanha lato, jota käytetään autotallina. 1900-luvun vaihteen rakennus, jota on muutettu x kertaa eri tavoin. Noin kolmasosa ladosta on valettu betonilaatta ja toisessa on valettu betonilaatta puulattialla, mutta näiden välissä on multaa, ja siellä on ollut mullan varastointipaikka, joka oli paljon korkeampi kuin molemmat muut lattiat. Sinne olen ajatellut tietenkin valaa betonilattian saadakseni yhtenäisen ja tasaisen lattian koko rakennukseen.
Puulattiaosan ja mullan välissä on perusmuuri ja poikittain asetettu palkki maassa, jonka päällä on pylväs. Tämä pylväs tukee välikattoa... Ongelma on se, että minun täytyy päästä eroon poikittaisesta palkista ja leikata osa perusmuurista saadakseni kaiken samalle tasolle. Mutta en voi, koska pylväs on molempien päällä.
Oletan, että pylväs ei pysy paikoillaan, jos yritän poistaa sen molemmilta puolilta. Näen seuraavat vaihtoehdot:
1. Voiko kattotuolin rakentaa uudelleen välikatolle niin, että siitä tulee itsestään kantava ja samalla pylväätön? Tämä kattotuoli voi oikeastaan näyttää miltä tahansa, esimerkiksi H tai W?
2. Pitäisikö laittaa kaksi pylvästä, nykyisen pylvään ja ulkoseinien väliin, jotka tukevat kattoa sen sijaan molemmilta puolilta? Silloin voin poistaa keskellä olevan pylvään. Ongelma on, että se on maapohja, joten minun täytyy laittaa jotain maahan, jotta uudet pylväät voivat seistä sen päällä. Joko asettaa perustat tai väliaikaisesti voi ehkä käyttää kivilaattoja maalla ja asettaa tukit?
3. Kuten 2., mutta pylväät ulottuvat seinille asti.
Mielellään pysyvä ratkaisu, koska pylväs on kuitenkin tiellä, mutta olen tyytyväinen myös väliaikaiseen, kunnes uusi lattia on valettu ja sitten voin laittaa pylvään takaisin.
Paint-taitoa siitä, miltä se näyttää:
Tai jokin näistä vaihtoehdoista tukemaan. Yllä 3 vaihtoehtoa nopeasti kuvattuna
Tältä se näyttää oikeasti:
Pylväs on siis naulattu poikittaispalkkiin, joka tukee välikattoa:
Poikittaispalkki maan pinnalla multalattialla sekä perusmuuri. Seisoo noin 50/50 molemmilla ja on naulattu poikittaispalkkiin.
Sama mutta toiselta puolelta pylväästä, täällä on enemmän jäljellä perusmuurista. Haluan siis kaiken samalle tasolle kuin puulattia.
Muuri ja poikittaispalkki menevät ulkoseinään päin:
Tunkki nostaa kattoa hieman ja asettaa 2 pylvästä kummallekin puolelle noin 1 metrin päähän seinästä, jonka aiot purkaa, pylväiden pohjalle voit laittaa yhden tai kaksi 300X300 cm:n sementtilaattaa maata vasten, se pitää hyvin.
PS Huomasin nyt, että välipohja on poikittain, joten kattoon tulee voimakas sääntö poikittain välipohjaan, joten siitä tulee sama avväxling som du har nu
PS Huomasin nyt, että välipohja on poikittain, joten kattoon tulee voimakas sääntö poikittain välipohjan kanssa, jolloin se on sama avväxling kuin sinulla nyt
Tarkoitatko, että olisin voinut tehdä näin, eli asettaa voimakkaan säännön harjalta palkkiin välikaton osalta? Ja sitten voin purkaa alapuolella olevan pilarin?
Ehkä ilmaisuni oli hieman väärä vaihtelun suhteen, tarkoitin tukea sillä aikaa kun hoidat purkamista, se on paljon yli siellä ja ehkä ei ole hyvä vaihtaa pois niin. En ole suunnittelija, joka voisi antaa neuvoja tästä, vain tukea ja laittaa takaisin yksi tai useampi tolppa valmiiseen lattiaan. Onko foorumilla joku, joka osaa tämä kantavuuden kanssa?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.