2 586 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Vaihtaa ladon lattia - mitoitus?
Olen saanut käyttöön uskomattoman lato-rakennuksen. Valitettavasti konehallin lattia on perusteellisesti lahonnut ja minun täytyy vaihtaa lattiarakenteet ja lattia, jotta voin ajaa sisään traktorin ja muuta.
Haasteena on, että nykyiset lattiarakenteet sijaitsevat 75-100 cm korkuisilla luonnonkivillä hieman erilaisin välimatkoin (lattia on noin 1,5 m maanpinnan yläpuolella) ja minun täytyy löytää jonkinlainen "mitoitustyökalu" laskeakseni, mitä tarvitaan kantamaan 5 tonnin traktori (lattiarakenteet + lattia).
Voiko joku viitata sopivaan työkaluun, jotta minun ei tarvitse viettää pari päivää yrittäen ymmärtää kaavoja puuoppaan sivuilla?
Haasteena on, että nykyiset lattiarakenteet sijaitsevat 75-100 cm korkuisilla luonnonkivillä hieman erilaisin välimatkoin (lattia on noin 1,5 m maanpinnan yläpuolella) ja minun täytyy löytää jonkinlainen "mitoitustyökalu" laskeakseni, mitä tarvitaan kantamaan 5 tonnin traktori (lattiarakenteet + lattia).
Voiko joku viitata sopivaan työkaluun, jotta minun ei tarvitse viettää pari päivää yrittäen ymmärtää kaavoja puuoppaan sivuilla?
Valitettavasti lattialla ei ole kulkenut koneita moneen vuoteen, enkä tiedä, mitä koneita siellä on ollut. Luulen kuitenkin, ettei se kestä meidän viiden tonnin traktoria (enkä ole ihan valmis testaamaan)F fribygg sanoi:
Traktori, joka painaa 5 tonnia, saattaa vaatia kunnollisen valetun ja raudoitetun alustan? Niinä aikoina, kun ajettiin sisälle traktoreilla kulkureiteille latoihin omilla seuduillani, käytettiin Fe 35:n ja vastaavien koneita, jotka painoivat alle 2 tonnia.
Laske huviksesi, mitä maksaisi peittää pinta 2x8 pystyasennossa, en usko, että nykyisten puutavaran hintojen kanssa on taloudellisesti järkevää rakentaa puupalkistoa, joka kantaa 5 tonnin traktorin.
Klikkaa tästä vastataksesi