Hei, me spekuloimme vanhemmassa talossa, joka on rakennettu vuonna 1936, jossa on (suljettu) torppaperusta, mutta tuuletettu, toinen puoli on kellari, koska tontti on kalteva. Nyt on talotarkastuksessa ilmi tullut, että alapohjassa saattaa olla homeita, homekoira on merkinnyt sen!
Pitäisikö meidän lopettaa spekulointi vai painostaa hintaa alas. Talo on noin 40 neliömetriä alakerrassa, mitä voisi maksaa alapohjan vaihtaminen? ???
 
Talo, jossa on vain 40 neliömetriä alakertaa? Mikä talo se oikeastaan on? Onko se yksinkertainen mökki, jossa on yleinen huoltotarve ja vanhemmat tai ei lainkaan asennuksia, sanoisin, että rakennuksen arvo on nolla, jos on homeen riski.
 
Talo on 30-luvun huvila 1/2 kerroksessa, noin 70 neliötä yhteensä Tukholmassa/Norrtäljessä kohtuullisessa kunnossa, mutta sokkelirakenteen alapohja on osittain mustunut homeesta ja haluaisimme mielellään spekuloida eteenpäin - Voi mahdollisesti olla kohtuullisen hyvä kauppa.
 
Hei sinä, pitäisikö meidän laskea mukaan ruotsalainen, valkoinen työvoima noin 350 kruunua tunnilta? Sisustuksen ja "löysien" väliseinien purku, lattian purku ja uuden lattian rakentaminen ei varmaankaan onnistu kahdella miehellä viikossa, minä varautuisin kahteen viikkoon pienen lisätyön ja sähellyksen kanssa. 160 tuntia x 350 = 56.000 kruunua. Materiaalit ovat huomattavasti pienempi erä.

Jos tämä menee hyvin ja homevauriot ovat rajoittuneet vain lattiaan, tulee vielä kustannuksia uudelle lattiapinnoitteelle, sähkön ja LVI:n palautukselle, väliseinille, sisäportaalle ja sisustukselle - ehkä saman verran yksinkertaiselle toteutukselle tai kustannuksille ilman ylärajaa henkilökohtaisen maun mukaan :)

Jos teillä on tarkoitus pitää talo yksinkertaisella tasolla ilman suuria remontteja, tämä voi olla idea. Mutta jos teillä on tarkoitus modernisoida/laajentaa nykyajan standardiin, arvottaisin talon arvon nollaksi ja laskisin uuden talon rakentamisen varaan. Uskon, että vanha talorunko on enemmän haitaksi kuin hyödyksi, kun pyritään muotoilemaan nykyaikaista kotia/vapaa-ajan asuntoa.
 
Kiitos, tämä kuulostaa järkevältä. Sain arvion yhdeltä tarkastajalta, joka on entinen snickare - Hän sanoi työn maksavan noin 200 000 sek. Talo itsessään on saanut hyvät arviot ja hinta oli kohtuullinen ennen kuin tämä paljastui, joten nyt minun on varmaan painostettava myyjää ja katsottava, voimmeko tinkiä :o
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.