Minulla on parveke, jossa on pitkittäisiä kantavia lankkuja. Näitä tukevat kaksi paksumpaa palkkia julkisivun ja pylväiden välillä.

Siksi laudoitus on poikittain, ja sen päätypinta on näkyvissä ulospäin. Ei kaunista eikä käytännöllistä mielestäni..

Miten asennan uuden laudoituksen pitkittäin?

Korkeus parvekkeen lattiasta parvekkeen oveen on noin 3 cm. Eli on mahdollista laittaa uusi laudoitus nykyisen päälle, mutta onko se kestävä ratkaisu?

Olisin voinut tehdä ristikon, mutta jos haluan säilyttää kuormituksen tasaisesti, niin silloin rimoituksen pitäisi olla samalla CC:llä kuin kantavat lankut. Eli todella paljon rimoitusta.

Täytyykö minun muuttaa koko rakenne?

• Kaksikerroksinen parveke, jonka puukaiteet ja -rakenteet ovat näkyvissä. Alapuolella on avoin ovi, josta loistaa lämmin valo.
Ossian K Olsson
P
Jaegermeister Jaegermeister sanoi:
Minulla on parveke, jolla on kantavat palkit pituussuuntaan. Nämä on tuettu kahdella karkeammalla palkilla julkisivun ja tolppien välillä.

Näin ollen laudoitus on poikittain, ja päätypuut ovat näkyvissä ulospäin. Ei näytä hyvältä tai ole käytännöllistä mielestäni..

Kuinka asennan uuden laudoituksen pituussuunnassa?

Korkeus parvekkeen lattian ja parvekkeen oven välillä on noin 3 cm. Toisin sanoen on mahdollista laittaa uusi laudoitus olemassa olevan päälle, mutta onko se kestävä ratkaisu?

Olisin voinut laittaa lyhyempiä paloja, mutta jos minun on säilytettävä laaja kuorma, pitää tukiolaattojen olla samalla etäisyydellä kuin kantopalkit. Toisin sanoen, todella paljon lyhyitä paloja.

Tarvitseeko minun muuttaa koko rakennetta?
Jos haluat saman korkeuden lattiassa mutta laudoituksen pituussuunnassa, sinun on muutettava lattiarakennetta, se on ainoa tapa.

Älä muuta mitään, nyt se voi olla vähän alamäkeä (pitää olla niin) ulospäin terassilla ylhäällä. Tämä siksi, että sisään lyövä sade valuu ulospäin eikä seinää kohti. Paljon ajateltavaa, se kosteuden kanssa.

J jonaserik sanoi:
Älä muuta mitään, nyt voi olla vähän alamäkeä (niin pitäisi olla) ulospäin terassilla ylhäällä. Tämä siksi, että sisään lyövä sade valuu ulospäin eikä julkisivua kohti. Paljon mietittävää, kosteuden kanssa.
Minulla ei ole ongelmia parvekelattian kaltevuuden kanssa. Ongelmani on lähinnä se, että mielestäni se on ruma. Toiseksi en halua paljon päätä ulospäin. Se saa paljon siipeensä.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson sanoi:
Jos ulkonäkö on ainoa asia, joka häiritsee sinua, voisit asettaa kulmalistan pitkin reunaa. Tietenkin käsittele se ensin sekä maalilla/petsillä että öljyllä.

[linkki]

Tai vain ruuvata läkt pitkin reunaa.

[linkki]
Kiitos ehdotuksesta. Mitä en maininnut on, että pystypaneeli julkisivussa vaihdetaan vaakasuoraan. Sitten on luonnollisempaa astua pitkittäiseen terassiin mielestäni. Parvekkeen alapuolella on myös pitkittäinen terassi.

• Tykkään
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.