1 401 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Vaihda sisäkatto
Minulla on 12 mm paksut foliopäällysteiset lastulevyt sisäkattona välipohjan alla cc60. Mietin yksinkertaisinta tapaa saada pinta sileäksi ilman näitä rumia saumoja, jotka kulkevat kattopalkkien suuntaisesti.
Voiko saumoja tasoittaa ja sitten liimata vahvikeverkkoa kattoon? Foliopäällysteisiin levyihin se voi olla vaikea saada kiinnittymään kunnolla.
Voiko lastulevyjen päälle ruuvata remonttikipsilevyä? Vai onko riski, että se roikkuu?
Vai onko vain yksi vaihtoehto, eli poistaa harva cc30 ja laittaa 13 mm kipsilevy?
Vinkkejä ja ideoita arvostetaan!
Voiko saumoja tasoittaa ja sitten liimata vahvikeverkkoa kattoon? Foliopäällysteisiin levyihin se voi olla vaikea saada kiinnittymään kunnolla.
Voiko lastulevyjen päälle ruuvata remonttikipsilevyä? Vai onko riski, että se roikkuu?
Vai onko vain yksi vaihtoehto, eli poistaa harva cc30 ja laittaa 13 mm kipsilevy?
Vinkkejä ja ideoita arvostetaan!
Tein juuri niin kuin ehdotit. Tasoitin kaikki saumat 3 kertaa ja liimasin vahvikekankaalla. Liimasin Bostic Wall strongilla, se on vähän vahvempaa liimaa. Maalasin myös 3 kertaa. Minulla on hieno sileä katto, joka ei ole muuttunut 10 vuodessa.
No niin sitten! Ehkä voisi jopa hieman karhentaa pintaa 80-paperilla saadakseen paremman tarttuvuuden. Sain juuri ehkä 10 rullaa kangasta töistä, jotka olivat "huonoja", joten ne sopivat täydellisesti. Kiitos vastauksesta ja vinkistä liiman suhteen!
Se voit tehdä jos haluat. En muista, hioinko, mutta haittaa siitä ei ole. Tiedän, että yleensä ”prajma” tehdään tartuntapohjamaalilla tai vastaavalla, jotta saataisiin lisää tarttuvuutta, mutta minä en tehnyt niin.
Klikkaa tästä vastataksesi