Hei
Tyttäreni huoneessa haisee ummehtuneelta, mutta muualla talossa ei. Olen mitannut kosteutta, eikä mitään kosteutta näy siellä, missä voin mitata. Talo on rakennettu 60-luvulla.

Kokeilin vähän seinää nähdäkseni, mitä sen alla on, ja kuten arvelin, ruskea levy haisee.

Ajattelin yrittää repiä sen pois ja asentaa uudet kipsilevyt seinille.

Mitä mieltä olette siitä? Voiko se auttaa hajun häviämisessä?

Ystävällisin terveisin,
Jessica
 
  • Purppura seinä, josta paljastuu repaleisen materiaalin alta ruskeaa levyä, mahdollisesti käytettävä sisätilojen remontissa.
  • Vaaleanpunaisen seinän repeytynyt pinta, jossa ruskea lastulevy ja vauriot näkyvissä.
J Jessica Eriksson sanoi:
Hei
Tyttäreni huoneessa haisee ummehtuneelta mutta ei muualla talossa ja olen mitannut kosteutta eikä mitään kosteutta näy siellä missä pääsen mittaamaan
Talo on 60-luvulta

raaputin hieman seinää nähdäkseni mitä siellä on alla, ja kuten arvasin, ruskea levy haisee

ajattelin yrittää repiä pois sen ja laittaa uudet kipsiseinät

mitä mieltä olette siitä? Voisiko se auttaa hajun katoamisessa?

Ystävällisin terveisin
Jessica
Todennäköisesti nämä levyt sijaitsevat myös muissa huoneissa ilman että siellä haisee. Joten kysymys onkin miksi se haisee enemmän siellä. Jos avaat, saatat nähdä mistä se johtuu, tai ehkä huoneessa on korkeampi ilmankosteus kuin muissa huoneissa. Mutta jos haju tulee juuri siitä levystä, niin hajun pitäisi hävitä, kun vaihdat sen. Sitten haju voi olla jäänyt huonekaluihin ja vastaaviin, joten haju voi jäädä jonkin aikaa vaihdon jälkeenkin.
 
Se on todennäköisesti tretexiä, masoniittia muistuttava materiaali, joka helposti imee itseensä hajua. Voit vähentää hajua vaihtamalla gyprociin, mutta perusongelma jää edelleen, mikä aiheuttaa hajun?

Minkälainen perustus talolla on? Oletko tarkistanut pohjapuun? 60-luvulla oli tavallista käyttää cuprinol-käsiteltyä puuta, joka hajotessaan päästää melko ikävän hajun...
 
zarkov zarkov sanoi:
Se on luultavasti tretex, masonitinkaltainen materiaali, joka helposti imee hajuja. Vähennät hajua vaihtamalla kipsiin, mutta perusongelma on edelleen, mikä aiheuttaa hajun?

Minkälainen perustus talossa on? Oletko tarkistanut kantavan rakenteen? 60-luvulla oli yleistä käyttää cuprinol-käsiteltyä puuta, josta vapautuu melko ikävä haju hajotessaan...
meillä on kellari :) ja kellarissa ei haise eikä myöskään ole mitattu kosteutta
 
T Tompafix sanoi:
Todennäköisesti nämä levyt ovat myös muissa huoneissa ilman hajua. Joten kysymys on, miksi se haisee enemmän siellä. Jos avaat sen, saatat nähdä syyn, tai ehkä huoneessa on korkeampi ilmankosteus kuin muissa huoneissa. Mutta jos haju on juuri levyssä, niin hajun pitäisi hävitä, jos vaihdat sen. Lisäksi haju voi olla jäänyt huonekaluihin ja vastaaviin, joten se pysyy jonkin aikaa vaihdon jälkeenkin.
tunnen hajun levyltä, kun avaan sen
Mutta ajattelin maalata ja laittaa listat kattoon ja lattiaan kun olen poistanut ne kun tapetoin maalasin uudelleen ja toivon, että haju häviää

tulee niin suuri projekti purkaa :( ja olen ymmärtänyt, että Felix ei ole haju
 
J Jessica Eriksson sanoi:
meillä on kellari :) ja kellarissa ei haise eikä siellä ole mitattu kosteutta
Ei, kynnyslauta on maan yläpuolella, muurin päällä. Onko se ulkoseinä, joka haisee?

Riippumatta siitä, mikä se on, sinun on luultavasti pakko avata seinä ongelman ratkaisemiseksi (eikä vain hajun vaimentamiseksi).
 
J Jessica Eriksson sanoi:
jag känner lukten från skivan när jag öppnar upp
Men tänker jag ska måla om och sätta upp lister tak och golv då jag plockat bort dem när jag tapetserade målade om och så hoppas jag att lukt ger sig

blir sååå stort projekt att riva :( och förstått att lukten ej är Felix
Ja, tätar du gliporna minskar rimligen lukten. Du kan ju gå på med mjukfog i alla skarvar för att täta ännu mer.
 
Karrock
Näyttää kovilta levyiltä, 12mm masonit on minun arvaukseni.
Jos huone on ulkoseinää tai märkätilaa vasten, alkaisin purkamaan niiden puolilta ja etsin mahdollisia kosteusvaurioita. Purkaisin yhden kerrallaan ja asentaisin uudet levyt. Ehkä ongelma ratkeaa ennen kuin tarvitsee purkaa kaikki seinät.
Oliko huone yläkerrassa? Tiiliverhous?
 
Karrock Karrock sanoi:
Näyttää kovalevyiltä, arvelisin 12mm masoniittilevyjä.
Jos huone on ulkoseinää tai märkätilaa vasten, aloittaisin niistä seinistä purkamisen/kosteusvaurion etsinnän. Purkaisin yhden kerrallaan ja asentaisin uudet levyt. Ehkä se on silloin korjattu ennen kuin sinun tarvitsee purkaa kaikki seinät.

Joo, se on yläkerrassa puuverhoilua vasten ja ulkoseinää vasten
Voi ei, en jaksa kosteusvauriota

Oliko huone yläkerrassa? Tiiliverhoilu?
 
Miten on mennyt? Minulla on täsmälleen sama tilanne kylpyhuoneessa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.