14 768 lukukertaa ·
47 vastausta
15k lukukertaa
47 vastausta
Vaihda lattia palkki teräspalkilla
Juuri niin. Kun kiinnität muutamia levyjä ja ruuvaat ne tiukasti kahteen riviin, se tekee ihmeitä palkin Wx / Ix-arvolle.Karl_Pedal sanoi:
Jos levyä voi vielä hieman vääntää pituussuunnassa, siitä on vielä enemmän hyötyä. Tätä menetelmää käytettiin roikkuvien kattosolukkojen vahvistamisessa jaksossa Arga Snickaren -ohjelmassa, jos en aivan väärin muista, mikä saa minut uskomaan, että tuote on olemassa juuri sitä tarkoitusta varten.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos tarkastellaan vaihtoehtoja, tarvitaan tarkempi esitys. Mieluiten piirustukset, suunnitelmat ja leikkaukset.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Jos ainoastaan taipuma on häiritsevä, olisiko silloin mahdollista "rakentaa pois" taipuma? Muuten on varmaan paras ratkaisu, kuten mainittu, tukea yläkerran seinää. On vaikeaa saada levyjä toimimaan yhdessä olemassa olevan välipohjan kanssa ja saada siitä hyötyä. Jotta tämä toimisi, täytyy välipohja ja katto nostaa ylös ennen levyjen asentamista, muuten niistä ei ole hyötyä paitsi lumikuorman taipumiseen. Liitä myös joku kuva justuksen kirjoittaman lisäksi.
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Minkä ratkaisun mielestäsi mukaan ei tarvitsisi keventää palkkeja ennen? Tietenkin ne täytyy keventää tai nostaa ratkaisusta riippumatta. Luulin, että se oli itsestään selvää ja annettiin ymmärtää.B bossespecial sanoi:Jos vain taipuma on häiritsevä, olisiko mahdollista "rakentaa pois" taipuma? Muuten paras ratkaisu on, kuten mainittiin, vaihtaa yläkerran seinän paikkaa. On vaikeaa saada levyt toimimaan yhdessä olemassa olevan välipohjan kanssa ja saada niistä hyötyä. Jotta tämä toimisi, sinun on nostettava sekä välipohja että katto ennen levyjen asentamista; muuten niistä ei ole hyötyä paitsi lumikuorman taipuman osalta. Liitä mielellään joku kuva sen lisäksi, mitä Justus kirjoitti
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Se on minulle itsestäänselvyys, mutta ehkä ei kaikille muille, koska tämä ei oikein käynyt ilmi lähetyksessä...
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Joo, se voisi ehkä olla mahdollista, jos ruuviliimaa kummallekin puolelle kutakin palkkia. Ei lainkaan huono idea.K Kaboff sanoi:
Muuten olen jatkanut pohdiskelua tähän liittyen, miten vahvistaa palkit peltiin, ja kysymys kuuluu: Mikä seuraavista menetelmistä olisi järkevin käyttää? Syynä siihen, että mukana on terästä alapuolella, on, että sitä käytettiin täällä: http://www.byggmek.lth.se/fileadmin/byggnadskonstruktion/publications/THID/kjellkvist_lindahl.pdf (osa 1.1)

Minulla oli samanlainen tilanne, ja ratkaisin sen asentamalla T-palkeen, kuten sanot. Itse asiassa se oli kaksi yhteen hitsattua L-palkkia. Mutta tämä teki asennuksesta suhteellisen helppoa, ja palkit saattoivat olla jatkuvia (vahvistettu vetonauhoilla).
Sellaisena jälkiasennuksena sanoisin ehdottomasti vaihtoehto 3. jos ruuvaat riittävän tiheästi, otat todennäköisesti kaikki hoikkuusluvut pois pelistä. Vaihtoehto 1 on täysin hylättävä, se ei tule koskaan toimimaan ja 2 näyttää monimutkaiselta. Pitäisi olla melko helppo laskea.Karl_Pedal sanoi:
Joo, se voisi ehkä olla mahdollista, jos ruuviliimaat molemmille puolille vastaavaa palkkia. Ei ollenkaan huono idea.
Muuten olen miettinyt edelleen, miten vahvistaa palkkeja levyillä, ja silloin kysymys kuuluu: Mikä alla olevista menetelmistä on järkevin käyttää? Syynä siihen, että minulla on terästä alareunassa, on se, että sitä käytettiin täällä: [linkki] (osa 1.1)
[kuva]
Se näyttää tosiaan siltä, että 70% on juuri teräksen kanssa alapuolella eikä mitään muuta. Mitä alempana teräs on, sitä paremmin se toimii, mutta sen on oltava hyvin liimattu, jotta se ei liukuisi, mutta sen tiedät todennäköisesti jo.K Kane sanoi:
Selailin raporttia ja hylkäsin sen, mikä ei ollut täysin relevanttia, koska kyseessä todennäköisesti ovat tehdasvalmisteiset palkit, joissa teräs ja liimapuupalkki ovat erittäin (esimerkiksi erittäin) yhdistyneitä. Arvioin, ettei ole mahdollista tehdä sitä itse paikan päällä.
Olen täysin kykenevä laskemaan likimääräisesti palkin taipumista ja jännitystä, ja haluaisin väittää, että puolelle liimattu ja täysiruuvattu levy on järkevin ja realistisin. Sitten voidaan aina taipua levyä pituussuunnassa lähellä päitä, mikä antaa vielä paremman tuloksen. Mutta jos olet eri mieltä ja sinulla on asiantuntemusta aiheesta, niin tuo se vain esille.
Ei ei, minulla ei ole kunnianhimoa ylittää asiantuntemusta aiheessa. Se oli vain sinun kommenttisi siitä, että 1 oli "hylättävä", josta en ollut samaa mieltä luettuani raportin hetken. (Huomasin viikonloppuna, kun siivosin vanhoja kirjoja autotallissa, että oli pitkä aika sitten, kun viimeksi tuli luettua Bengt Sundströmin teoksia....
. Joten alkuvauhti on varmasti pitkä.)
Onhan ensisijaisesti jäykkyys se, mitä haetaan. Katsoin hieman tarkemmin raporttia ja se on vakavasti liimattu ja ruuvattu. Sitten siellä on liimapuuta ja en ole aivan varma, miltä se näyttäisi tavallisessa 45x170:ssä. Uskon, että pystysuorat levyt ovat tehokkaimmat, mutta eihän sellainen juuri itsestään synny, kun täytyy purkaa sisäkatto ym. Olisi kuitenkin mukava saada lausunto joltakin ammattilaiselta.K Kane sanoi:Ei ei, minulla ei ole aikomusta ylittää asiantuntemusta aiheessa. Se oli vain kommenttisi, että 1 oli "tuomittavaa", jonka kanssa en ollut samaa mieltä, kun olin vilkaisnut raporttia hetken.
(Huomasin viikonloppuna, kun siivosin vanhoja kirjoja autotallissa, että oli kauan sitten, kun tuli käytyä läpi Bengt Sundströmsin teoksia..... Joten lähtökohta on varmasti pitkä.)
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Jos jatkamme vaihtoehdolla 3, joka on sopivin niille, joilla ei ole liimapuutehdasta - Mikä olisi silloin optimaalinen reikämalli saadaksemme hyvät liitokset heikentämättä palkkeja liikaa poratessa? Ja mikä ruuvikoko antaa oikean suhteen leikkausvoiman vastaanottamisen ja materiaalin heikkenemisen välillä?