2 124 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Vahvistus seinät kellarin portaisiin
Hei kaikki
Aion rakentaa seinät kellariportaiden ympärille.
Ajattelin muotoilla sen U:n muotoiseksi, ja seinät ovat 1,7 m korkeat ja 150 mm paksut.
Liitteenä on pieni luonnos siitä, miltä sen pitäisi näyttää, ja olen kirjoittanut siihen joitain kysymyksiä.
Mitä tulee muotoon, makaava 70 ja seisova 95-regel vai tarvitaanko järeämpiä mittoja?
Mikä on tiheys vaakasuorilla ja pystysuorilla?
Onko joku ottanut tämän työn vastaan tai onko jokin betoniekspertti, joka voisi antaa minulle neuvoja?
Kiitos etukäteen.
Aion rakentaa seinät kellariportaiden ympärille.
Ajattelin muotoilla sen U:n muotoiseksi, ja seinät ovat 1,7 m korkeat ja 150 mm paksut.
Liitteenä on pieni luonnos siitä, miltä sen pitäisi näyttää, ja olen kirjoittanut siihen joitain kysymyksiä.
Mitä tulee muotoon, makaava 70 ja seisova 95-regel vai tarvitaanko järeämpiä mittoja?
Mikä on tiheys vaakasuorilla ja pystysuorilla?
Onko joku ottanut tämän työn vastaan tai onko jokin betoniekspertti, joka voisi antaa minulle neuvoja?
Kiitos etukäteen.
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Sinun pitäisi tehdä ripustusmuotti, jotta voit valaa lattiat ja seinät yhtenä kappaleena. Sinun pitää taivuttaa B-järn pohjalevyn alaosasta seinän sisäpuolelle. Huomaa suojaetäisyys. 50 mm maata vasten lattiassa ja seinässä. 12-järn riittää. Cc 150.
Yleensä käytät makaavaa ja seisovaa 45*95 lautamuodon kanssa.
Älä unohda tukia.
Yleensä käytät makaavaa ja seisovaa 45*95 lautamuodon kanssa.
Älä unohda tukia.
Okei, mutta miten käy roikkuvan muotin kanssa seinässä olevan betonin suhteen? Eikö se puristu alas laattassa niin, että se valuu yli siellä?I Installation sanoi:Sinun kannattaa tehdä roikkuva muotti niin, että valat lattian ja seinät yhtenä kappaleena. Sinun täytyy taivuttaa B-rauta pohjalevyn alaosassa, joka ulottuu seinän sisäpuolelle. Muista peitesuoja. 50 mm maata vasten lattialle ja seinälle. 12-rauta riittää. Cc 150.
Normaalisti käytät vaakasuoraa ja pystysuoraa 45*95 laudoituksen kanssa.
Älä unohda kiinnikkeitä.
Vähän epävarma siitä, miten minun pitäisi selittää.
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Toki se voi, jos pucketissa on liikaa juoksevuutta. Mutta aloitetaan valamalla laatta. Alareunassa muodossa on 45*95 makuuasennossa ylätason reunassa. Valetaan sinne alaosan sääntöön. Odotetaan 20 minuuttia, sitten täytetään seinät vähän kerrallaan. Ei vibraa kuin hullu, vaan otetaan rauhallisesti, niin se onnistuu. Olen valanut monta hänmuotoa päivinäni, ja se sujuu aivan mainiosti.A andreashe sanoi:
Valoin uudelleen seinät yhteen huoneeseen kellarissani.
Olivat täysin kuluneet kevytbetonilohkot, jotka olivat kärsineet 70-luvun typerästä rakentamisesta ja salaojittamattomasta perustasta, jotka aiemmin muodostivat seinät. Ei ollut mahdollista korjata ilman vararikkoa, joten rakensin muotin OSB-levyistä.
Saumoja tiivistettiin jämänpaloilla, joita minulla oli sekä julkisivusta että nurkasta.
Tein valtavan määrän tukia ja jäykisteitä lisääjämämateriaalista ja kiinnitin ne.
Paksuus ulottui noin 5 cm + sisäänpäin kevytbetoniin, joka ei ollut vahingoittunut, välillä 2-12 cm, joten kappaleen kokonaispaksuus vaihtelee noin 7-17 cm. Vahvistin sen paksulla raudoitusverkolla, jonka ostin Byggmaxista, paksuutta en muista, mutta onko se ehkä 3 mm?
Se sujui hienosti, poikkeuksena kohta, jossa oli erittäin vähän vanhaa seinää jäljellä (eli syvällä) ja pullistui hieman. Ratkaistiin nopeasti. Se vaikutti lopputulokseen, mutta minun tapauksessani se oli ok, koska kuitenkin rappasin hieman jälkikäteen ja halusin saavuttaa ilmeen, jota löytyy kirkoista tai vanhoista asunnoista Göteborgissa, joissa on "ruma rappaus ja valkoiseksi maalattu".
Se ei olisi tapahtunut, jos en olisi ollut optimisti tiivistyksen suhteen, ja sen voi helposti estää lisäämällä yhden kerroksen OSB:tä, jotta runko olisi ollut kaksin verroin paksumpi.
Lopputulos oli hyvä kaikesta huolimatta.
Naputin tasaisin välein kuin täydellinen idiootti varmistaakseni, että se todella pakkaantui alaspäin ja poisti ilmakuplat.
Ehkä epäortodoksista käyttää OSB:tä, mutta halusin kuten sanottu tekstuurin ja epätasaisuuden + että levyjen koko oli täydellinen, kun ne olivat makuullaan.
Olivat täysin kuluneet kevytbetonilohkot, jotka olivat kärsineet 70-luvun typerästä rakentamisesta ja salaojittamattomasta perustasta, jotka aiemmin muodostivat seinät. Ei ollut mahdollista korjata ilman vararikkoa, joten rakensin muotin OSB-levyistä.
Saumoja tiivistettiin jämänpaloilla, joita minulla oli sekä julkisivusta että nurkasta.
Tein valtavan määrän tukia ja jäykisteitä lisääjämämateriaalista ja kiinnitin ne.
Paksuus ulottui noin 5 cm + sisäänpäin kevytbetoniin, joka ei ollut vahingoittunut, välillä 2-12 cm, joten kappaleen kokonaispaksuus vaihtelee noin 7-17 cm. Vahvistin sen paksulla raudoitusverkolla, jonka ostin Byggmaxista, paksuutta en muista, mutta onko se ehkä 3 mm?
Se sujui hienosti, poikkeuksena kohta, jossa oli erittäin vähän vanhaa seinää jäljellä (eli syvällä) ja pullistui hieman. Ratkaistiin nopeasti. Se vaikutti lopputulokseen, mutta minun tapauksessani se oli ok, koska kuitenkin rappasin hieman jälkikäteen ja halusin saavuttaa ilmeen, jota löytyy kirkoista tai vanhoista asunnoista Göteborgissa, joissa on "ruma rappaus ja valkoiseksi maalattu".
Se ei olisi tapahtunut, jos en olisi ollut optimisti tiivistyksen suhteen, ja sen voi helposti estää lisäämällä yhden kerroksen OSB:tä, jotta runko olisi ollut kaksin verroin paksumpi.
Lopputulos oli hyvä kaikesta huolimatta.
Naputin tasaisin välein kuin täydellinen idiootti varmistaakseni, että se todella pakkaantui alaspäin ja poisti ilmakuplat.
Ehkä epäortodoksista käyttää OSB:tä, mutta halusin kuten sanottu tekstuurin ja epätasaisuuden + että levyjen koko oli täydellinen, kun ne olivat makuullaan.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Miksi ei muuraa sen sijaan? 200mm lecablock bistål joka toiseen kerrokseen. Jos käyttää portaita vastatukena, voisi varmasti päästä bistål joka 3. kerrokseen. Onko jokin erityinen syy siihen, että hiekka ulottuu niin paljon? Pari kymmentä senttiä pitäisi riittää?
I Installation sanoi:Tietysti se voi, jos pjuckiin tulee liikaa virtausta. Mutta aloitetaan valamalla laatta.
Alareunassa on makaava 45*95 ylärakenne. Valetaan sinne säätiön alareunaan asti. Odotetaan 20 minuuttia, sitten täytetään seinät vähän kerrallaan. Ei tärise hulluna vaan otetaan se rauhassa niin se menee. Olen valanut monia muotteja aikoinani ja se toimii erittäin hyvin.
Ajattelin ottaa betonin, joka kaataa kaiken, ei pitäisi olla ongelmia silloin?
Ajattelen, ettei halua, että se seisoo liian kauan ja tikittää..
Pitkällä seinällä on autopaikka, joten sen täytyy kestää jonkin verran maapainetta. 2/3 muurin korkeudesta on sääntö tukimuurille. Muurata geo-verkolla voisi ehkä olla idea maapaineen kestämiseksi.B bossespecial sanoi:Miksi et muuraisi sen sijaan? 200mm lecablock bistålilla joka toisessa kerroksessa. Jos käyttät portaita vastatukena, voisit varmasti päästä vähentämään bistålin määrää joka kolmanteen kerrokseen.
Onko jokin erityinen syy siihen, miksi perustus ulottuu niin paljon? Joku senttimetri voisi olla riittävästi?
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Silloin voi olla hyvä käyttää teräsbetonia muuratun edessä.A andreashe sanoi:
Koska sinulla on lyhyet sivut ja laatta, joka tukee pidempää seinää, niin pohjakerroksen ei tarvitse olla niin suuri. Mainitsemasi peukalosääntö koskee enemmän L-tukityyppiä.
Klikkaa tästä vastataksesi