645 lukukertaa ·
3 vastausta
645 lukukertaa
3 vastausta
Vahvistaminen perustus kevytrakennus
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 246 viestiä
Olen tekemässä pilareita pihavajalle ja mietin, kuinka paljon raudoitusta pitäisi käyttää. Tai oikeastaan seuraava kysymykseni oli, tarvitaanko raudoitusta?
Googlailin vähän ja päädyin keskusteluihin, joissa pääasiassa sanotaan "heitä vähän raudoitusta". Minusta se tuntuu hyvin epätieteelliseltä, joten alan mielelläni kyseenalaistaa.
Joten tarvitsenko raudoitusta? Mikä on riski ja lopputulos, jos skippaan raudoituksen?
p.s. en ole sanonut, että skippaisin raudoituksen, kyseenalaistan vain miksi sitä tarvitaan.
Googlailin vähän ja päädyin keskusteluihin, joissa pääasiassa sanotaan "heitä vähän raudoitusta". Minusta se tuntuu hyvin epätieteelliseltä, joten alan mielelläni kyseenalaistaa.
Joten tarvitsenko raudoitusta? Mikä on riski ja lopputulos, jos skippaan raudoituksen?
p.s. en ole sanonut, että skippaisin raudoituksen, kyseenalaistan vain miksi sitä tarvitaan.
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 610 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 610 viestiä
Raudoitus vahvistaa pylväitä ja ehkäisee halkeilua, joten heitä vaan vähän raudoitusta
Riittää, että käytät noin 3-4 kpl 10 mm tankoja, jotka painat alas kun betoni on melkein täynnä. Ravista niitä vähän, jotta ne kiinnittyvät hyvin betoniin. Varmista myös, että betoni peittää raudoitustankojen päät. Pylväät kestävät nyt vähintään 100 vuotta 
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 246 viestiä
Mukavaa saada vastaus Sollentunasta 😀Mats-S sanoi:
Armeeraus vahvistaa anturoita ja estää halkeilua, joten kyllä, heitä vähän armeeraustaRiittää, että laitat noin 3–4 10 mm tankoa, jotka painat alas, kun betoni on melkein ylhäällä. Heiluttele niitä hieman, jotta ne kapseloituvat hyvin betoniin. Varmista myös, että betoni peittää raudoitustankojen päät.
Anturat tulevat nyt kestämään vähintään 100 vuotta![]()
Klikkaa tästä vastataksesi