11 909 lukukertaa ·
87 vastausta
12k lukukertaa
87 vastausta
Seinäkiinnike ulottuu 65 cm molly-tulpalla?
Tarkoitin ruuvata levy päälle. Helpoin kaikista vinkeistä täällä, uskon. Vain ruuvaa, ei mitään tasoitusta.FreQa sanoi:
Sitten se tulee ulos vähän kipsilevystä, ei ehkä näytä erittäin hyvältä, mutta voi olla ehdottomasti ratkaisu. Mutta päätelmän tekemiseksi nyt, tiedätte mikä kiinnike minulla on (katso linkit aiemmassa viestissä), kiinnike painaa suunnilleen yhtä paljon kuin TV, TV painaa 13 kg ja on 55 tuumaa. Kaikki on kiinnitetty kipsiseinään, ylhäällä kipsikiinnike ja puuruuvilla, keskellä myös kipsikiinnike ja alhaalla kiinnike, joka meni osittain rikki. Kaikki on asennettu Molly-pihdillä. Katso kiinnitykset linkin kautta. Liitin kaksi kuvaa, jotta ymmärrätte miten kaikki on kiinnitetty, niin että voitte muodostaa kuvan siitä yhdessä kiinnikkeen kanssa. Tehdäkseni johtopäätöksiä, pysyykö asennukseni, kipsilevy on uusi ja kaksinkertainen, kipsikiinnikkeet on asennettu oikein. Ymmärrätte, että haluaisin välttää muita toimenpiteitä, niin kauan kuin kaikki toimii kuten nyt. Jos se ei kestä, niin pitäisi kai huomata vähitellen, että kiinnike tuntuu löysältä, eikä TV heti putoa? Käyttäkää ensimmäistä viestiäni täällä ja yrittäkää muodostaa parempi käsitys.FreQa sanoi:
Haluat itse asiassa olla muuttamatta mitään, joten miksi kysyä? Ilman että on paikalla, voivat muut parhaimmillaan arvioida ja arvata. Jos sinulla on onnea, se kestää, vähemmällä onnella mutta täysin ok, se irtoaa hitaasti niin, että ehdit pelastaa tv:n. Mutta jos haluat olla varma, ei kipsi ole paras kiinnityspaikka tv:lle, jota aiot kallistaa edestakaisin.
Kiitos, onko muita viisaita vastauksia?leby sanoi:
Et halua oikeasti muuttaa mitään, joten miksi kysyä? Ilman että on paikan päällä, muut voivat parhaimmillaan arvioida ja arvata. Jos olet onnekas, se pysyy paikallaan, vähemmän onnea mutta silti ok, niin se irtoaa hitaasti, joten ehdit pelastaa television. Mutta jos haluat olla varma, kipsilevy ei ole paras paikka kiinnittää televisio, jota aiot kääntää edestakaisin.
Mitä kokoa ovat käyttämäsi Mollys?
Voitko ottaa kuvan seinäkiinnityksestä? (missä näkee ruuvinpäät)
En voi nähdä missä reiät ovat liittämissäsi kuvissa (tuotekuvissa joihin linkkaat)
Voitko ottaa kuvan seinäkiinnityksestä? (missä näkee ruuvinpäät)
En voi nähdä missä reiät ovat liittämissäsi kuvissa (tuotekuvissa joihin linkkaat)
Pear4Life sanoi:
HeiPear4Life sanoi:
Olen käyttänyt kokoa M5. Olen tehnyt kuvan selventämään kiinnityksiä.
Olin korvannut sinun Mollyt suuremmalla koolla (M6).
1 alhaalla, 1 keskellä sekä 1 ylhäällä. Jos reiät ovat liian pieniä - poraa niitä hieman suuremmiksi.
Poraa 10mm poranterällä kipsiin (ei 12mm kuten siinä lukee) ja työnnä Molly sisään - käytä sitten Molly-pihtejä kuten olet tehnyt.
Momentti tulee suoraan ylempään Mollyyn... Jos pystyt, poraa täällä 2 reikää (kummallekin puolelle nykyisestä) Muista vain, että molemmat Mollyt mahtuvat vierekkäin.
Se riittää
Tsemppiä!
1 alhaalla, 1 keskellä sekä 1 ylhäällä. Jos reiät ovat liian pieniä - poraa niitä hieman suuremmiksi.
Poraa 10mm poranterällä kipsiin (ei 12mm kuten siinä lukee) ja työnnä Molly sisään - käytä sitten Molly-pihtejä kuten olet tehnyt.
Momentti tulee suoraan ylempään Mollyyn... Jos pystyt, poraa täällä 2 reikää (kummallekin puolelle nykyisestä) Muista vain, että molemmat Mollyt mahtuvat vierekkäin.
Se riittää
Mikä helpotus kuulla! Onko jotain huomioitavaa, kun poistat olemassa olevia mollyja kiinnityspisteistä, jotta saan sinne uudet ilman ongelmia. Ajattelen myös, että voi olla vaikeaa asettaa kahta mollya ylös, koska ne todennäköisesti laajenevat toisiinsa? Kiitos etukäteenPear4Life sanoi:
Olin korvannut sinun Mollys isommalla koolla (M6).
1 alhaalla, 1 keskellä sekä 1 ylhäällä. Jos reiät ovat liian pieniä - poraa ne vähän suuremmiksi.
Poraa 10 mm poralla kipsiin (ei 12 mm kuten ohjeessa lukee) ja työnnä Molly sisään - käytä sitten Molly-pihtejä kuten teit.
Koko vääntövoima tulee suoraan ylä-Mollyyn... Jos mahdollista, poraa 2 reikää täällä (olemassa olevan kummallekin puolelle). Muista vain, että molempien Mollyjen tulee mahtua vierekkäin.
Se tulee riittämäänAloita hommat!
Tegge sanoi:Se on kestänyt viikon ajan. Ei pikkulapsia kotona, mutta mitä pahinta voi tapahtua. Aion usein vaihtaa kulmaa, mikä on todennäköisintä tapahtua? Luin, että mollyplägi kaksinkertaiseen kipsiin kesti 20 kg. 2 sellaista kestää siis 40 kg? Ajattelen, että siitä tulee vipuvaikutus, jolloin TV painaa enemmän seinälle. Mutta kokonaispaino on hieman yli 25 kg (tv, mukaan lukien kiinnike) eikö niiden mollysien pitäisi kestää se? Juuri nyt se istuu kuin vuori, mutta pitkällä aikavälillä ajattelemme nyt.
Vaikka sinulla on 2 kpl mollyplugg, joiden maksimipaino on 20 kg, niin se on 20 kg, joka pätee, ei 40.
Leikkaa kaulus pois tavallisilla sivuleikkureilla. Jos hieman "hankautumista" tulee reiän ympärille, se ei ole vaarallista.
Jos seinässä oleva reikä ei ole jo 10 mm, poraa se juuri tähän kokoon.
Yksi Molly ylhäällä riittää... mutta tällaiset kiinnikkeet (kapealla kiinnityslevyllä) voivat paremmin, jos ylhäällä on 2 vaakasuuntaista reikää, jos mahdollista.
Huomioithan kuitenkin, että niiden ei tarvitse olla täysin samalla tasolla... vain yksi oikealla ja yksi vasemmalla ylimmässä osassa. Tämä vakauttaa kiinnityksen huomattavasti. Ennen kaikkea poistat paljon kiloja ylätason väännöstä
Jos seinässä oleva reikä ei ole jo 10 mm, poraa se juuri tähän kokoon.
Yksi Molly ylhäällä riittää... mutta tällaiset kiinnikkeet (kapealla kiinnityslevyllä) voivat paremmin, jos ylhäällä on 2 vaakasuuntaista reikää, jos mahdollista.
Huomioithan kuitenkin, että niiden ei tarvitse olla täysin samalla tasolla... vain yksi oikealla ja yksi vasemmalla ylimmässä osassa. Tämä vakauttaa kiinnityksen huomattavasti. Ennen kaikkea poistat paljon kiloja ylätason väännöstä
Kukaan ei halua asettua sinun yläpuolellesi ja leikkiä besserwisseriä, ainakaan minä ... Anna mennä Molly ja ota yhteyttä 3 kk kuluttua ..uteliaana odotan
lilllasrne sanoi:
Minälilllasrne sanoi:
Mutta jos vaihdan kaikki pluggar M6:een, niin saan korkeamman maksimipainon. Mikä ei sitten pidä paikkaansa?lilllasrne sanoi:
Jos menen itselleni, emme laita mitään kipsiin, joka painaa... ei Molly eikä duomax pidä paperilla... ei, sitten kirvesmies saa asentaa kehikon tai vastaavan. Esimerkiksi keittiön liesituuletin, televisio tai raskas kristallikruunu olohuoneessa...


