P
Hei,

Minulla on kääntyvä seinäteline, joka ulottuu 65 cm seinästä. Olen kiinnittänyt siihen 55-tuumaisen telkkarini, joka painaa noin 13 kg. Olen asentanut telineen suoraan kaksinkertaiseen kipsilevyyn 2 mollynkiinnikkeellä ja 2 puuruuvilla, koska mitkään reglar eivät vaikuttaneet sopivilta. Ajatuksena on, että voi pitää TV:tä seinää vasten, mutta myös usein vetää telineen 65 cm ulos, sitten kääntää se 90 astetta ja käyttää sitä myös siinä kulmassa. Kysymykseni on yksinkertaisesti, onko tämä liian suuri rasitus seinälle, mitä tulee tapahtumaan, vai onko jotain syytä huoleen? Ajattelen, että TV ei koskaan seiso suoraan 65 cm ulkona, vaan 65 cm ulkona ja sitten käännettynä 90 astetta, jolloin painonjakautuma muuttuu? Tässä on linkki telineeseen: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv-tillbehor/vaggfaste-tv/andersson-wma-2-6/1006156.9106/ (painaa sekin hieman yli 10 kg)
 
Oi... Onko mahdollisesti mahdollisuutta kipsata uudelleen, niin tekisin sen ja tukisin 2tum4 = 45x90, niin kaikki pysyy paikoillaan, kunnes olet menossa Fonusille.... /matte
 
P
Papphammar666 lilllasrne sanoi:
Oi... Onko mahdollista vaihtaa kipsilevyä, niin tekisin sen ja tukisin 2tum4 = 45x90, niin kaikki pysyy paikoillaan kunnes menet Fonus.... /matte
Eli se ei toimi pitkällä aikavälillä, ollenkaan, tarkoitatko?
 
Tegge sanoi:
Joten se ei tule toimimaan pitkällä aikavälillä, ollenkaan, tarkoitat?
Luulen, että Molly kestää 15kg .... (luulen)
Mutta vittu, kun olet pyörittänyt tv:tä noin 100 kertaa
 
P
Oletko aikuisen kanssa yksin, niin se on ok, silloin voit ottaa riskejä. Jos sinulla on pieniä lapsia kotona, en todellakaan ottaisi riskiä.

Kuten yllä mainittu. Poista kipsilevy ja kiinnitä taakse kaksi-neljä. Toinen vaihtoehto on ottaa kunnollinen levy ja kiinnittää (kunnolla) seinän päälle koolauksiin ja sitten asentaa kiinnike levyyn. Jos sinulla on maalatut seinät, myös tämä ratkaisu on mahdollista saada todella hyväksi!
 
  • Tykkään
Johan456
  • Laddar…
P
P pathal sanoi:
Oletko itse aikuisen kanssa niin fine, sitten voit ottaa riskin. Jos sinulla on pieniä kotona, en todellakaan ottaisi riskiä.

Kuten aiemmin mainittu. Pois kipsilevy ja kiinnitä vähän taakse kahdella-tuuma-neljällä. Toinen vaihtoehto on ottaa kunnollinen levymateriaali ja kiinnittää (kunnolla) seinän päälle koolauksiin ja sitten asentaa kiinnike levylle. Jos sinulla on maalatut seinät, myös tämä ratkaisu voi olla todella hyvä!
Se on kestänyt tähän asti viikon. Ei pieniä kotona, mutta mikä on pahinta mitä voi tapahtua. Aion usein vaihtaa kulmaa, mikä on todennäköisin tapahtuma? Luin, että molly-tulppa kaksoiskipsille kesti 20 kg. Kaksi sellaista kestää siis 40 kg? Ajattelen sen toimivan kuin vipuvarsi, siten että TV painaa enemmän seinälle. Mutta kokonaispaino on hieman yli 25 kg (tv mukaan lukien kiinnike) eivätkö ne mollyt kestä sitä? Juuri nyt se istuu kuin vuori, mutta nyt mietimme pitkällä aikavälillä.
 
Joka kerta kun käännät tv:tä, kiinnityksistä kuluu pois vähän kipsiä. Kuukauden päästä tv putoaa alas.
 
Pahin mitä voi tapahtua?

En halua pilata hyvää tunnelmaa, mutta se näyttää olevan tarpeellista. Tämän keskustelun jälkeen on mahdollista, että sinut voidaan tuomita kuolemantuottamuksesta. Jotta asia olisi vieläkin selkeämpi, jos lapsi vierailee luonasi ja vetää vähän tv:stä, tv voi kaatua lapsen päälle.

Hyvänen aika, se vipuvaikutus ei ole leikin asia. Hanki MDF-levy ja maalaa se valkoiseksi tai millä värillä seinäsi on, ja kiinnitä se kunnolla koolauksiin ja sitten kiinnitä telkkari siihen.
 
P
M Masthugg sanoi:
Pahin mitä voi tapahtua?

En halua pilata hyvää tunnelmaa, mutta näyttää siltä, että se saattaa olla tarpeen. Tämän ketjun jälkeen on todennäköistä, että sinut voidaan tuomita kuolemantuottamuksesta. Varmuuden vuoksi, jos lapsi vierailee luonasi ja vetää televisiota edes vähän, televisio voi kaatua lapsen päälle.

Hyvät hyssykät, se vipuvoima ei ole leikin asia. Hanki mdf-levy ja maalaa se valkoiseksi tai minkä värinen seinäsi onkaan, ja kiinnitä sitten oikealla tavalla kiinnikkeisiin ja sitten telineeseen.
Siinä on penkki aivan sen alla, täysin teknisesti mahdotonta, että se kaatuisi muualle kuin penkille kummassakin kulmassa. Se roikkuu alle 10 cm korkeudella penkin yläpuolella.
 
  • Tykkään
Masthugg
  • Laddar…
Se kuulostaa paremmalta!
 
P
M Masthugg sanoi:
Se kuulostaa paremmalta!
M Masthugg sanoi:
Se kuulostaa paremmalta!
En usko, että tapaus aiheuttaa mitään suurempaa vaaraa TV:lle alhaisen korkeuden vuoksi. Mutta siis, onko vain vaihdettava koko kipsilevy MDF:ään? Onko se vaikeaa? Tuleeko kipsi vähitellen heikkenemään niin, että TV lopulta romahtaa? Jos asennan MDF-levyn, kiinnitän sen levyn läpi ja osuuko se runkoon, kun asennan kiinnikkeen?
 
  • Tykkään
Papphammar666
  • Laddar…
TS Jos on teknisesti mahdotonta (kuten kirjoitit), että se putoaa, miksi sitten olla mietteliäs?
 
P
Papphammar666 lilllasrne sanoi:
TS Jos se on teknisesti mahdotonta (kuten kirjoitit), että se putoaa, miksi sitten olla huolissaan ?
Haluanhan, että TV roikkuu siellä, missä se roikkuu? En myöskään halua, että TV kaatuu penkille ja ehkä vahingoittuu, olisi ikävää uuden TV:n kanssa....
 
Tarkoitin, että voit laittaa levyn mdf:stä tai muusta materiaalista seinän päälle. Silloin levy voi "ulottua" koolauksiin ja voit kiinnittää kiinnikkeen turvallisesti minne haluat.
 
Tegge sanoi:
En usko, että tapaus aiheuttaa suurta vaaraa TV:lle matalan korkeuden vuoksi. Mutta onko vain niin, että korvataan koko kipsilevy MDF:llä? Onko se vaikeaa? Kulumassa asteittain niin, että TV lopulta romahtaa sisään? Jos asennan MDF-levyn, asennanko sen levyn läpi ja osuuko runkoon, kun asennan kiinnityksen?
Olen tehnyt niin itse kaikissa huoneissa.. eli kun etenemässä talon remontissa revitän kipsin, eristän rungot, kipsaan, saumamassan, uudistan, raikastan

Se ei ole super paljon työtä ja jos aiot kuitenkin laittaa MDF/vaneria päälle niin voit yhtä hyvin repiä kipsin alas siitä, missä TV:n on oltava, ja rakentaa uudelleen puu/kipsi ... sen jälkeen saumamassan, maalaa valmiiksi.... lisäksi saat uuden tehosteseinän raikastamaan kotiasi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.