P
M Masthugg sanoi:
Tarkoitan, että voit laittaa levyn seinän päälle MDF:stä tai muusta materiaalista. Sitten levy voi ”saavuttaa” koolaukset ja voit kiinnittää kiinnityksen turvallisesti mihin haluat.
Okei, mutta ei näytä kovin hyvältä, kun suuri MDF-levy ulkonee kipsiseinästä, eikö ole muita vaihtoehtoja? Se on todella tukeva nyt, mutta missä olemme kahden kuukauden kuluttua?
 
P
Papphammar666 lilllasrne sanoi:
Olen tehnyt niin itse kaikissa huoneissa.. eli kun etenen talon remontoinnissa, poistan kipsilevyt, eristän, rimoitan, kipsaan, teippaan ja tasoitan uutta ja siistiä


Se ei ole paljon työtä ja jos aiot kuitenkin laittaa MDF/vaneria päälle, voit aivan yhtä hyvin irrottaa kipsilevyn siitä kohdasta, missä TV:n pitäisi olla, ja rimoittaa puulla/kipsilevyllä... sen jälkeen teippaa, tasoita ja maalaa valmiiksi.... lisäksi saat uuden tehosteseinän kotia piristäväksi
Okei, onko väliä, että kipsilevy kotona on uusi, jotta kaikki pysyy kunnossa, tarkoitin?
 
Mitä on seinän toisella puolella? Jos sinulla on oikein hyvä tuuri, niin siellä voi olla vaatekaappi, ullakko tai muu tila, jota ei oikeastaan näy. Voit siinä tapauksessa ottaa läpimenevän "bult" ja kiinnittää kannattimen toiselle puolelle seinää. Muuten olen samaa mieltä aikaisempien kanssa, jos kosket usein siihen, se kuluu ja rikkoutuu ajan myötä, kuukausi, kymmenen kuukautta??
 
P
leby leby sanoi:
Mitä on toisella puolella seinää? Jos olet todella onnekas, siellä on vaatekaappi, ullakko tai muu tila, joka ei oikeastaan näy. Voit siinä tapauksessa ottaa läpi menevän "pultin" ja asettaa tukipuun seinän toiselle puolelle. Muuten olen samaa mieltä aiemman kanssa, jos liikutat sitä säännöllisesti, se kuluu ajan myötä, kuukausi, kymmenen kuukautta??
leby leby sanoi:
Mitä on toisella puolella seinää? Jos olet todella onnekas, siellä on vaatekaappi, ullakko tai muu tila, joka ei oikeastaan näy. Voit siinä tapauksessa ottaa läpi menevän "pultin" ja asettaa tukipuun seinän toiselle puolelle. Muuten olen samaa mieltä aiemman kanssa, jos liikutat sitä säännöllisesti, se kuluu ajan myötä, kuukausi, kymmenen kuukautta??
Ei hyvä takana. Voinko purkaa kipsilevyn kahden tukipuun välistä ja vaihtaa kaiken MDF-levyksi? En kai saisi purkaa kaikkea kipsiä, vaan vain sen osan tukipuiden välistä, mihin seinäkiinnike asennetaan? Miten teen tämän? Onko se vaikeaa?
 
Yksi TV enemmän tai vähemmän..
 
Tegge sanoi:
Ei tule hyvältä takana. Voinko irrottaa kipsilevyn kahden pystyparrun välistä ja vaihtaa sen MDF-levyyn. Minun ei kai tarvitse irrottaa kaikkea kipsiä, vaan vain se osa, joka jää parrujen väliin, mihin seinäkiinnike tulee asentaa? Miten teen tämän? Onko se vaikeaa?
Sahaa sopivan kokoinen luukku kipsiin kahden parrun väliin. Ajattelen, että nykyiset parrut ovat pystysuoria eli lattiasta kattoon. Laita kaksi poikittaista parrua (ruuvataan kulmittain) kiinni olemassa oleviin parruihin. Nämä kaksi poikittaisparrua asetat sopivalla etäisyydellä toisistaan niin, että ne sopivat tv-telineen kiinnityspisteisiin ja ovat linjassa nykyisten parrujen kanssa.

Jotta kipsilevy saadaan takaisin tukevasti paikalleen, voi olla tarpeen asentaa parrut "kehykseksi" myös aukkoon. Mahdollisesti voit sahata kipsilevyn keskeltä nykyisten pystysuorien parrujen, mutta on suuri riski, että sahaat ruuvin kohdalle, ja tarvitset yhteensopivan työkalun (tyyppiä fein tai terä).

Kiinnitä kipsilevy ruuveilla. Tasoita ja maalaa.
 
Viimeksi muokattu:
P
A aekeberg sanoi:
Sahaa sopivan kokoinen luukku kipsilevyyn kahden koolauksen väliin. Ajattelen, että nykyiset koolaukset ovat pystysuoria eli lattiasta kattoon. Asenna kaksi poikittaista koolausta (kiinnitetään vinoon dvd-levylle) nykyisiin. Nämä kaksi poikittaista koolausta asennat sopivalle etäisyydelle toisistaan, jotta ne sopivat tv-telineen kiinnityspisteisiin ja samalla linjassa nykyisten koolausten kanssa.

Jotta voit asentaa kipsilevyn takaisin tiukasti, voi olla tarpeen asentaa koolaukset myös "kehyksenä" aukkoon. Vaihtoehtoisesti voit sahata kipsilevyn keskeltä nykyisiä pystysuoria koolauksia, mutta riski on suuri, että sahaat ruuviin, jolloin tarvitset sopivan työkalun (kuten fein tai terä).

Kiinnitä kipsilevy. Kitti ja maalaa.
Okei. Mutta jos jätän kiinnityksen liimattuna seinään nykyisellä kokoonpanollani enkä koskaan käännä sitä, kestääkö se silloin?
 
Tegge sanoi:
Okei. Mutta jos annan kiinnikkeen pysyä kiinnitettynä seinään nykyisellä kokoonpanollani enkä koskaan käännä sitä, kestääkö se sitten?
Ei valitettavasti minun asiantuntemustani. Vastasin siihen, kuinka voisit vahvistaa seinää suhteellisen yksinkertaisella tavalla... :)

Ainakin mielestäni ei mikään supermonimutkainen asia, mutta riippuu siitä, kuinka näppärä olet. Tarvitset ruuvinvääntimen, käsisahan sääntöjen leikkaamiseen, mieluiten japanilaisen sahan kipsin leikkaamiseen (toimii oikeastaan myös käsisahalla), vatupassin ja kittilastan. Tavallisia 'hyvä olla olemassa' työkaluja yksinkertaisesti!
 
P
A aekeberg sanoi:
Ei valitettavasti minun erikoisalani. Vastasin kysymykseesi, kuinka voisit vahvistaa seinän suhteellisen yksinkertaisella tavalla... :)

Ainakin minun mielestäni ei ole supermonimutkainen asia, mutta se riippuu siitä, kuinka kätevä olet. Tarvitset ruuvinvääntimen, käsisahan sääntöjen sahaamiseen, mieluiten japaninsahan kipsilevyn sahaamiseen (toimii oikeastaan käsisahallakin), vesivaa'an ja kittilastan. Tavalliset "hyvä olla" työkalut yksinkertaisesti!
A aekeberg sanoi:
Ei valitettavasti minun erikoisalani. Vastasin kysymykseesi, kuinka voisit vahvistaa seinän suhteellisen yksinkertaisella tavalla... :)

Ainakin minun mielestäni ei ole supermonimutkainen asia, mutta se riippuu siitä, kuinka kätevä olet. Tarvitset ruuvinvääntimen, käsisahan sääntöjen sahaamiseen, mieluiten japaninsahan kipsilevyn sahaamiseen (toimii oikeastaan käsisahallakin), vesivaa'an ja kittilastan. Tavalliset "hyvä olla" työkalut yksinkertaisesti!
Olen suhteellisen kätevä. Kuinka paljon se maksaisi ja kuinka kauan aikaa kuluisi?
 
Tai voi ottaa pidemmän vanerilevyn, joka ulottuu kahden palkin väliin, noin 70x20 cm kokoinen. Kiinnitä se palkkeihin, niin on tukevampi ruuvata siihen. Maalaa se sitten seinän väriseksi. Näin olen tehnyt.
 
  • Tykkään
Okarlsson
  • Laddar…
Rickard.
Miltä kiinnitys näyttää? Etkö voi laittaa muutamia kipsiankkureita täydentämään sitä, mitä sinulla jo on, jousitoggle tai vastaava, joihin luotan melko hyvin, kun kiinnitys ei tarvitse olla siisti.

Pahimmassa tapauksessa, jos kiinnitys alkaa löystyä, sinun täytyy olla nopea korjaamaan se joidenkin muiden hyvien ehdotusten mukaan täällä.
 
P
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Miltä kiinnitys näyttää? Etkö voi asentaa muutamia kipsikiiloja täydentääksesi sitä, mitä sinulla jo on? Jousitolpat tai vastaavat ovat minun kokemukseni mukaan varsin luotettavia paikoissa, joissa kiinnitys ei tarvitse olla esteettisesti kaunista.

Pahimmassa tapauksessa, jos kiinnitys alkaa löystyä, sinun täytyy toimia nopeasti ja korjata se jonkin muun täällä ehdotetun hyvän ratkaisun mukaan.
Rickard. Rickard.ag sanoi:
Miltä kiinnitys näyttää? Etkö voi asentaa muutamia kipsikiiloja täydentääksesi sitä, mitä sinulla jo on? Jousitolpat tai vastaavat ovat minun kokemukseni mukaan varsin luotettavia paikoissa, joissa kiinnitys ei tarvitse olla esteettisesti kaunista.
Tässä on linkki minun kiinnitykseeni:
https://www.netonnet.se/art/ljud-bi...8PWAbPs15d_5zy-ocYlnlhcRL5KHeVkwaAsaGEALw_wcB

Ylinnä on yksi Molly ja puuruuvi, keskellä Molly ja alimpana Molly, joka jotenkin meni rikki. Pitäisikö minun odottaa ja katsoa tilannetta vai pitääkö minun purkaa kaikki, minkä juuri asensin? Se on se kiinnitys ja 55” tv, joka painaa 13 kg. Käännän sitä 90 astetta melko usein, silloin minun täytyy vetää se kokonaan ulos ja sitten kääntää.
 
Tegge sanoi:
Olen hyvin näppärä käsistäni. Kuinka paljon se maksaisi ja kuinka kauan se kestää?
Koolausta ja tasoitetta saat sadalla. Onko sinulla vielä seinämaalia? Ellei, pieni näytepurkki maksaa toiset sata.

Aika? Ehkä pari tuntia tehokasta työaikaa (jos kaikki menee suunnitelmien mukaan), mutta sitten on vähän odotusaikaa tasoituksen ja maalauksen välillä..
 
P
A aekeberg sanoi:
Rimat ja tasoite saat satasella. Oletko vielä jättänyt seinämaalia? Muuten pieni koepurkki vielä yhdellä satasella.

Aika? Ehkä pari tuntia tehokasta työaikaa (jos kaikki menee niin kuin pitää) mutta sitten vähän odotusaikaa kittikerrosten ja maalauksen välillä..
Laittaa MDF-levy kahden rimman väliin? Miten se tehdään?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuntuu siltä, ​​että monet ajattelevat kuten minä eli purkaa reglar gipsar remsa maalata..... jos tekisit toisen ratkaisun niin Tuntuu silti siltä että kiertäminen kestäisi yhtä kauan ja olisi puolet niin hyvä...

puhuu omista remontoinneista
lauantai ja 500kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.