Hei,
Ajattelin nikkaroida omia feikattuja 1-tuumaisia lautoja tai jotain vastaavaa. Sitten petsata ne saadakseni aidon tuntuman.

Millaisia lautoja niiden tulisi olla, jotta petsillä saadaan oikea tuntuma?
Pitäisikö niiden olla raakalauta vai jotain muuta?

/ tw
 
Totte_S
Jos käytät höylättyä lautaa, vaihtoehtoisesti höylättyä puolta, sinun on varauduttava siihen, että jyrsimen jäljet näkyvät, eli höyläterän rinnakkaiset jäljet. Vaihtoehtona on silloin sahattu puoli, ja jos on pikkutarkka, siihen tarttuu hieman enemmän pölyä ja likaa pintaan. Itse verhosin kaksois 45*195 tavallisilla laudoilla 22*195, höylätty puoli ulospäin. Saumat eri lautojen välillä ja ne kohdat, joissa höyläysjäljet näkyivät selvästi, korjasin käsihöylällä. Se näyttää silloin hieman huolitellummalta. Sitten käsittelin ruskealla julkisivulasyyrillä.
 
Olemme asentaneet tekopalkkeja kellaritilan kattoon. Rakas aviomieheni veisti lautojen reunoja hieman epäsäännöllisesti. Jätti esimerkiksi enemmän materiaalia oksien ympärille. Sitten käsittelin ne tummanruskealla petsillä. Siitä tuli todella hyvä.
 
Ottaisin höyläämättömän pinnan ulospäin saadakseni rustiikkisen tunnelman.
Yritä löytää vanhempaa puutavaraa, jos mahdollista, kuten käytettyä ulkoverhouspaneelia tai vastaavaa, jonka kääntää sisäpuoli ulospäin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.