36 867 lukukertaa ·
15 vastausta
37k lukukertaa
15 vastausta
väärennetyt kattopalkit
Sivu 1 / 2
Olemme rakentaneet omat 145x22 ja kaksi 120x22 lankkua, jotka naulasimme yhteen viimeistelynauloilla. Sitten kiinnitimme pienet sääntöpätkät 120x45, joiden leveys oli sama kuin palkin sisämitta, kattoon ja naulasimme laatikon näihin kiinni. Palkin petsasimme sitten. Se onnistui hienosti. Jos haluaa hieman kuluneemman ulkonäön, voi hakata ketjulla lankut niin, että ne vahingoittuvat hieman.Bias sanoi:
// Fredrik
Tämän sivun alareunassa on vinkki: http://www.cjohnhebert.com/Festool Planer.htm
Ostimme feikkipalkkimme paikallisesta sahasta ja ruuvasimme ne kiinni kulmaraudoilla reglereihin. Hinta oli huomattavasti hauskempi paikallisessa kuin Bauhausissa, noin 50-60:-/m, mutta ne eivät olleet vielä kuivattuja. Täältä saat myös juuri haluamasi pituuden!
Miksi ei asentaa oikeita palkkeja?
Osta uusia, tai niin käytettyjä kuin haluat.
Vaikea löytää mitään, joka näyttää yhtä aidolta ja luultavasti halvempaa.
Katsottuani Bauhausin muovipalkkeja, en voi ymmärtää miksi ne näyttävät palaneilta. Haluatko simuloida, että jotain pitäisi näyttää vanhalle, vai haluatko saada sen näyttämään siltä, että talossa on ollut tulipalo ja sille ei ole tehty mitään?
/ Fredrik
Osta uusia, tai niin käytettyjä kuin haluat.
Vaikea löytää mitään, joka näyttää yhtä aidolta ja luultavasti halvempaa.
Katsottuani Bauhausin muovipalkkeja, en voi ymmärtää miksi ne näyttävät palaneilta. Haluatko simuloida, että jotain pitäisi näyttää vanhalle, vai haluatko saada sen näyttämään siltä, että talossa on ollut tulipalo ja sille ei ole tehty mitään?
/ Fredrik
Jotkut haluavat asentaa kohdevalaisimia tai vetää johtoja, ja se helpottuu, jos palkit ovat feikkejä.Tornhill sanoi:
Googlaa "faux beams" ja saat paljon inspiraatiota sekä näkökulmia, kuinka voi tehdä omia palkkeja. Itse en pidä K-Raudan muovipalkkeista.
Eikö ovensyyttämäisyyden tunne tuhoudu, jos asennetaan spotteja palkkeihin? Jos kyseessä olisivat oikeat palkit, olisi vaikuttanut koko katon kestävyyteen, jos olisi tehty tilaa upotetuille spotteille. Vai olenko vain ilonpilaaja, joka ei pitäisi ajatella niin pitkälle?isolde sanoi:
Voidaan rakentaa palkkeja kuten frippen kirjoitti. Sitten vain laseroidaan/petsataan ne haluttuun väriin. Jos haluaa niiden olevan "siistit" ja höylätyt, voi jyrsiä profiilin reunoihin, mutta puutavaran täytyy olla kuivaa, muuten se halkeaa. Jos haluaa "vanhanaikaisen" ilmeen, voi käyttää kuivaamatonta puutavaraa (joka halkeaa) ja polttaa sitä kaasulampulla/leikkurilla ja sen jälkeen harjata teräsharjalla, jotta saa esiin karkeat syyt (laseroi/petsaa sen jälkeen).
Mutta jos haluaa maalata palkit valkoisiksi ja raot tummiksi/mustiksi, miten se tehdään? Palkit ovat juuri sahatut, joten ne ovat nyt vaaleita, myös raot ovat vaaleita. Ajatuksena on, että ne näyttävät aidoilta, mutta että olemme maalanneet ne valkoisiksi. Vinkkejä?!
voin olla täysin hakoteillä, mutta ajattelin kattoamme, jonka maalasimme... ennen maalausta raot näyttivät vaaleilta, mutta maalaamisen jälkeen ne näyttävät tummemmilta. eikö voisi olla niin, että varjot ja valkoinen väri katossa korostavat rakoja ja saavat ne näyttämään tummemmilta, vaikka ne eivät oikeasti ole? voi toimia jollakin samanlaisella tavalla kattopalkkeihin... just a thought! (mutta se voi ehkä johtua myös siitä, kuinka suuret raot ovat, tuli mieleeni nyt...)