Hei.
Onko jollain fiksua rakennetta feikki-kattopalkkeihin?
Eli näkyvät mutta eivät kantavat.

B
 
Muistelen, että Bauhausilla on näitä.
 
Bias sanoi:
Hei.
Onko kenelläkään fiksua rakennelmaa feikeille kattopalkkeille?
Siis näkyville, ei kantaville.

B
Olemme rakentaneet omat 145x22 ja kaksi 120x22 lankkua, jotka naulasimme yhteen viimeistelynauloilla. Sitten kiinnitimme pienet sääntöpätkät 120x45, joiden leveys oli sama kuin palkin sisämitta, kattoon ja naulasimme laatikon näihin kiinni. Palkin petsasimme sitten. Se onnistui hienosti. Jos haluaa hieman kuluneemman ulkonäön, voi hakata ketjulla lankut niin, että ne vahingoittuvat hieman.

// Fredrik
 
  • Tykkään
Helle Kaagaard
  • Laddar…
sam sanoi:
Minulla on mielessäni, että Bauhausilla on näitä.
Heillä, ja K-rautalla, on feikattuja, "rustiikkisia" kattopalkkeja muovista (Polyuretan arvaan) Arvaan, että niitä käytetään kuten "muoviprofiilit", liimataan paikoilleen lateksilla tai vastaavalla. On hyvin nopeaa asentaa.

/Fredrik
 
Katselin Bauhausin sivuja ja heillä oli todella siistejä. Mutta hitto miten kalliiksi se tulee. 850 kr 4 metriltä :-(
 
Ostimme feikkipalkkimme paikallisesta sahasta ja ruuvasimme ne kiinni kulmaraudoilla reglereihin. Hinta oli huomattavasti hauskempi paikallisessa kuin Bauhausissa, noin 50-60:-/m, mutta ne eivät olleet vielä kuivattuja. Täältä saat myös juuri haluamasi pituuden!
 
Miksi ei asentaa oikeita palkkeja?

Osta uusia, tai niin käytettyjä kuin haluat.

Vaikea löytää mitään, joka näyttää yhtä aidolta ja luultavasti halvempaa.

Katsottuani Bauhausin muovipalkkeja, en voi ymmärtää miksi ne näyttävät palaneilta. Haluatko simuloida, että jotain pitäisi näyttää vanhalle, vai haluatko saada sen näyttämään siltä, että talossa on ollut tulipalo ja sille ei ole tehty mitään?

/ Fredrik
 
Tornhill sanoi:
Miksi ei asentaisi oikeita palkkeja?
Jotkut haluavat asentaa kohdevalaisimia tai vetää johtoja, ja se helpottuu, jos palkit ovat feikkejä.
Googlaa "faux beams" ja saat paljon inspiraatiota sekä näkökulmia, kuinka voi tehdä omia palkkeja. Itse en pidä K-Raudan muovipalkkeista.
 
isolde sanoi:
Jotkut haluavat asentaa spotteja tai vetää kaapelointia, ja se helpottuu, jos on käytössä feikattuja palkkeja.
Googlaa "faux beams" ja saat runsaasti inspiraatiota ja näkökulmia siihen, miten tehdä omat palkit. Henkilökohtaisesti en pidä K-Rautan muovipalkkeista.
Eikö ovensyyttämäisyyden tunne tuhoudu, jos asennetaan spotteja palkkeihin? Jos kyseessä olisivat oikeat palkit, olisi vaikuttanut koko katon kestävyyteen, jos olisi tehty tilaa upotetuille spotteille. Vai olenko vain ilonpilaaja, joka ei pitäisi ajatella niin pitkälle?
 
Voidaan rakentaa palkkeja kuten frippen kirjoitti. Sitten vain laseroidaan/petsataan ne haluttuun väriin. Jos haluaa niiden olevan "siistit" ja höylätyt, voi jyrsiä profiilin reunoihin, mutta puutavaran täytyy olla kuivaa, muuten se halkeaa. Jos haluaa "vanhanaikaisen" ilmeen, voi käyttää kuivaamatonta puutavaraa (joka halkeaa) ja polttaa sitä kaasulampulla/leikkurilla ja sen jälkeen harjata teräsharjalla, jotta saa esiin karkeat syyt (laseroi/petsaa sen jälkeen).
 
Mutta jos haluaa maalata palkit valkoisiksi ja raot tummiksi/mustiksi, miten se tehdään? Palkit ovat juuri sahatut, joten ne ovat nyt vaaleita, myös raot ovat vaaleita. Ajatuksena on, että ne näyttävät aidoilta, mutta että olemme maalanneet ne valkoisiksi. Vinkkejä?!
 
maalaa raot!

/fredrik
 
voin olla täysin hakoteillä, mutta ajattelin kattoamme, jonka maalasimme... ennen maalausta raot näyttivät vaaleilta, mutta maalaamisen jälkeen ne näyttävät tummemmilta. eikö voisi olla niin, että varjot ja valkoinen väri katossa korostavat rakoja ja saavat ne näyttämään tummemmilta, vaikka ne eivät oikeasti ole? voi toimia jollakin samanlaisella tavalla kattopalkkeihin... just a thought! (mutta se voi ehkä johtua myös siitä, kuinka suuret raot ovat, tuli mieleeni nyt...)
 
Petsata raot? Miten?! Tupsauta pensselillä? Puolisolla on ajatus ruiskuttaa raot mustalla värillä... Koska ne ovat melko leveitä, ne täytyy varmaankin värjätä jollain tavalla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.