1 241 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Vaarallisista aineista
Hei,
En tiedä onko tämä oikea foorumin osa, mutta kokeilen täällä, niin voitte siirtää ketjun, jos se on väärin.
Minulla on talo vuodelta 1970, jota olen alkanut remontoida. Ajattelin asentaa lattialämmityksen ja äänieristää väliseinät (tuleva makuuhuone). Sanottu ja tehty, olen nyt purkanut kaikki sisäseinät ensimmäisessä huoneessa (kaksi ulkoseinää ja yksi sisäseinä), joissa oli masoniittia, sekä repinyt pois kaksi kerrosta vanhoja muovimattoja.
Huomaan, että ikkunan alla on vahinko, jonka luulen olevan kosteusvaurio, joten kysymykseni ovat:
Onko näissä vanhoissa muovimatoissa ja liimassa, jota on käytetty niiden kiinnittämiseen, paljon myrkkyjä?
Eristys ja puu haisevat hieman pahalta ja eristykseen on tullut tahroja, se ei ole lahonnut. Pitäisikö minun vaihtaa karmin alaosa sekä eristys, jotta välttäisin vaaralliset aineet ilmassa? (Eristys on nyt muuten kuiva ja ikkunat vaihdetaan)
Kysyn tätä, koska kun olen tässä huoneessa pidempään ja askartelen, saan päänsärkyä. Mietin, voiko se johtua mahdollisesta homeesta seinässä tai muovimatoista tai jopa vanhoista masoniittilevyistä, jotka olen repinyt irti seinistä?
En tiedä onko tämä oikea foorumin osa, mutta kokeilen täällä, niin voitte siirtää ketjun, jos se on väärin.
Minulla on talo vuodelta 1970, jota olen alkanut remontoida. Ajattelin asentaa lattialämmityksen ja äänieristää väliseinät (tuleva makuuhuone). Sanottu ja tehty, olen nyt purkanut kaikki sisäseinät ensimmäisessä huoneessa (kaksi ulkoseinää ja yksi sisäseinä), joissa oli masoniittia, sekä repinyt pois kaksi kerrosta vanhoja muovimattoja.
Huomaan, että ikkunan alla on vahinko, jonka luulen olevan kosteusvaurio, joten kysymykseni ovat:
Onko näissä vanhoissa muovimatoissa ja liimassa, jota on käytetty niiden kiinnittämiseen, paljon myrkkyjä?
Eristys ja puu haisevat hieman pahalta ja eristykseen on tullut tahroja, se ei ole lahonnut. Pitäisikö minun vaihtaa karmin alaosa sekä eristys, jotta välttäisin vaaralliset aineet ilmassa? (Eristys on nyt muuten kuiva ja ikkunat vaihdetaan)
Kysyn tätä, koska kun olen tässä huoneessa pidempään ja askartelen, saan päänsärkyä. Mietin, voiko se johtua mahdollisesta homeesta seinässä tai muovimatoista tai jopa vanhoista masoniittilevyistä, jotka olen repinyt irti seinistä?
Asun itse vuonna 1977 rakennetussa talossa ja tunnistan hieman siitä, mitä sanot.
Eristeet on helpoin vaihtaa, joten miksi et tekisi sitä, kun joka tapauksessa olet purkamassa seinän?
Homeen kanssa on vaikeaa! Se voi johtua jostain, jonka olet purkanut? Yritä tuulettaa huolellisesti siellä ja sulje ovi, vie mtrl ulos.
Mene sisälle päivää tai pari tuntia myöhemmin ja katso, saatko edelleen päänsärkyä, silloin siellä saattaa olla jotain muutakin homehtunutta.
Toivottavasti joka tapauksessa asia ratkeaa sinulle.
Eristeet on helpoin vaihtaa, joten miksi et tekisi sitä, kun joka tapauksessa olet purkamassa seinän?
Homeen kanssa on vaikeaa! Se voi johtua jostain, jonka olet purkanut? Yritä tuulettaa huolellisesti siellä ja sulje ovi, vie mtrl ulos.
Mene sisälle päivää tai pari tuntia myöhemmin ja katso, saatko edelleen päänsärkyä, silloin siellä saattaa olla jotain muutakin homehtunutta.
Toivottavasti joka tapauksessa asia ratkeaa sinulle.
Puhuttaessa siitä, että haisee pahalta; se haisi todella hirvittävän pahalta, kun laitettiin muovimatto mun makuuhuoneeseen pari vuotta sitten, vaikka käytettiin moderneja materiaaleja, joten itse haju ei välttämättä liity asiaan. Lisäksi haju ei kadonnut täysin ennen kuin vasta parin kuukauden jälkeen.
Klikkaa tästä vastataksesi