Staffans2000
Hennke85 Hennke85 sanoi:
Ylimmässä kuvassa näyttää siltä, ​​että yksi palkeista on kahdella uurteella, joilla on väli, joka voidaan tulkita selkeiksi kiskoista johtuviksi jäljiksi, jotka on asetettu ilman alusta ja siten kuluneet palkkiin. Mutta se voi olla myös jotain muuta.
Tarkoitatko oikealla olevaa? Jos niin, näyttää silmissäni siltä ettei kyseessä ole ollenkaan raidejalkojen aiheuttama kuluminen, koska kulumispaikan pitäisi olla täysin suora ja huomattavasti syvempi.

Staffans2000
T Toddep sanoi:
Synd och chansa. Jag köper limträ och anstränger sig så dom får gammalt utseende
Se ei koskaan näytä yhtä hyvältä.
Ota palkit ulos ja laita ne ulos katon alle niin, että ne saavat hieman tuulettua, niin näet, että haju vähenee.

• Tykkään
Fadai
  • Laddar…
M
Tavallinen puhdas puutavara ei yleensä haise miltään erityiseltä, koska se on tavallisesti kuusta. Jos se on mäntyä, se voi haista tärpätiltä, hieman makealta ja melko miellyttävältä tuoksulta (mielestäni). Tärpätille haju kuitenkin vähenee melko nopeasti sahauksen jälkeen.

Jos se haisee kummalliselta, se on jotain muuta.

Jonkun vanhan ladon tai vastaavan puutavaran hankkiminen ei tarvitse maksaa paljon, jos todella haluat hankkia sitä :)

M Marcussjogren sanoi:
Tavallinen puhdas puutavara ei saisi tuoksua erityiselle, koska se on tavallisesti kuusta. Jos se on mäntyä, se voi tuoksua tärpätiltä, vähän makealle ja melko miellyttävälle (minun mielestäni).
Tärpättituoksu kuitenkin häviää melko nopeasti sahaamisen jälkeen.

Jos tuoksuu oudolle, kyseessä on jotain muuta.

Saa vähän puutavaraa vanhasta ladosta tai jostain, ei tarvitse maksaa kovin paljon, jos todella haluat sitä :)
Olen samaa mieltä edellisen puhujan kanssa, mene vanhoille maatiloille ja kysy omistajalta, jos heillä on vanhoja hirsipalkkeja, joita he eivät tarvitse.
Mutta sinun täytyykin tyydyttää uteliaisuuteni, jos nyt todella on kyse ratapölkyistä myös.

• Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
Staffans2000
Pieneen laajennukseeni ostin navettapalkkeja tältä yritykseltä. Luulen, että maksoin sata kruunua metriä kohden.

http://www.nygardsbygg.com/

• Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.