5 773 lukukertaa ·
20 vastausta
6k lukukertaa
20 vastausta
Väärä korkeus oviaukossa
Sivu 1 / 2
Jäsen
· Västra Götaland
· 219 viestiä
Nyt olen sotkenut siniseen kaappiin!!!
Huomasin eilen, että tein perustavanlaatuisen aivopierun, kun rakensin seinät viime syksynä. Olen tehnyt aukot 20-9 oville, kun niiden olisi pitänyt olla 21-9.
Nyt seinissä on OSB, kipsiä, lukemattomia kerroksia tasoitetta ja maalia.
Kaiken lisäksi olen vetänyt VP-putket ovenaukkojen yläpuolelle.
Onko kenelläkään ideaa ja vinkkejä parhaasta tavasta ratkaista tämä ongelma?
Kun olen rauhoittunut ja päässyt pois henkisestä syväkyykystäni, tämä voi olla jotain blooper-ketjulle. ;D
//Mats
Huomasin eilen, että tein perustavanlaatuisen aivopierun, kun rakensin seinät viime syksynä. Olen tehnyt aukot 20-9 oville, kun niiden olisi pitänyt olla 21-9.
Nyt seinissä on OSB, kipsiä, lukemattomia kerroksia tasoitetta ja maalia.
Kaiken lisäksi olen vetänyt VP-putket ovenaukkojen yläpuolelle.
Onko kenelläkään ideaa ja vinkkejä parhaasta tavasta ratkaista tämä ongelma?
Kun olen rauhoittunut ja päässyt pois henkisestä syväkyykystäni, tämä voi olla jotain blooper-ketjulle. ;D
//Mats
Jäsen
· Västra Götaland
· 219 viestiä
En ole vielä ostanut ovia. Teen sen huomenna.
Nyt tilanne on se, että parempi puoliskoni ei voi kuvitella 20-ovia.
Ajattelin käyttää tiikerisahaa, sahatakseni seinän auki. Jos minulla on todellinen tuuri, selviän vp-putkien kanssa. Muuten joudun jatkamaan letkulla.
Nyt kun olen laskeutunut maan päälle, aivot ovat pikkuhiljaa alkaneet toimia. Ja eivät tuota vain kirosanoja.
Kun ajattelen mitä olen elänyt viime viikolla, ei varmasti ole helppoa tuulettaa sinistä kaappia.
//Mats
Nyt tilanne on se, että parempi puoliskoni ei voi kuvitella 20-ovia.
Ajattelin käyttää tiikerisahaa, sahatakseni seinän auki. Jos minulla on todellinen tuuri, selviän vp-putkien kanssa. Muuten joudun jatkamaan letkulla.
Nyt kun olen laskeutunut maan päälle, aivot ovat pikkuhiljaa alkaneet toimia. Ja eivät tuota vain kirosanoja.
Kun ajattelen mitä olen elänyt viime viikolla, ei varmasti ole helppoa tuulettaa sinistä kaappia.
//Mats
Joo, eipä ole paljon vaihtoehtoja, jos sen täytyy olla 21-ovinen... Esiin tiikeri.
Mutta voit kai muuten laskea lattiaa, voisi olla siistiä, jos huoneiden välissä olisi pieni vallihauta - voit täyttää sen vedellä ja siellä olisi hienoja kaloja

Mutta voit kai muuten laskea lattiaa, voisi olla siistiä, jos huoneiden välissä olisi pieni vallihauta - voit täyttää sen vedellä ja siellä olisi hienoja kaloja
Jäsen
· Västra Götaland
· 219 viestiä
Se vallihauta kuulostaa hauskalta. Poika varmasti innostuisi.
Vesi vallihautaan ei ole ongelma, lattialämmitysputket ratkaisevat sen kun olen päässyt lattian läpi.
//Mats
Vesi vallihautaan ei ole ongelma, lattialämmitysputket ratkaisevat sen kun olen päässyt lattian läpi.
//Mats
Tiikeri on hauska, mutta joskus vähän liian karkea 
Olisin itse varmaan sahannut OSB ja Gips toiselta puolelta seinää suoraan ylös karmista ja hakanut/saanut levyn pois oven yläpuolelta, sitten pääset helposti siirtämään koolauspuun ja VP-putken.
Sitten on vain palautettava tämä puoli ja lyhennettävä levyt takapuolella (uudet ruuvit jäävät listan alle, joten niitä ei tarvitse kitata eikä maalata)
Olisin itse varmaan sahannut OSB ja Gips toiselta puolelta seinää suoraan ylös karmista ja hakanut/saanut levyn pois oven yläpuolelta, sitten pääset helposti siirtämään koolauspuun ja VP-putken.
Sitten on vain palautettava tämä puoli ja lyhennettävä levyt takapuolella (uudet ruuvit jäävät listan alle, joten niitä ei tarvitse kitata eikä maalata)
Jäsen
· Västra Götaland
· 219 viestiä
Olen varma, että voimme järjestää sen.....MathiasS sanoi:
Siitä ei ole epäilystäkään ;D ;D
Elof,
Miten suunnittelit sahata?
Ajattelin tiikeriä suoraan ylös OIKEAAN korkeuteen. Sitten porata keskitetysti ja sahata horisontaalisesti. Ruuvataan uusi sääntö ylös. Näin vältyn uusien levyjen asentamiselta.
Sähköputkia voin jatkaa letkulla ja vetää uusia johtoja, jos tarvitaan.
Anteeksi, että puutun asiaan, mutta mitä tarkoittaa 20-9 ja 21-9? Ja miksi hän ei voi hyväksyä 20-9?
:-?
:-?
Ajatukseni oli sahata levyistä irti seinän toiselta puolelta, suoraan karmien pystysuorien osien kohdalta... voi sanoa, että sahaat pois levyn, joka on juuri oven yläpuolella. Joudut palauttamaan seinän yhden puolen oven yläpuolella, mutta toisaalta saat täydellisesti selville, mitä seinän sisällä on. Vp-putkien sahaaminen ei ole hauskinta puuhaaTimmervikarn sanoi:
Ihan vain ajatus
20 on moduulimitta korkeudelle, tavallisesti todellinen karmimitta on 1985mm.ThomasLindgren sanoi:
9 on moduulimitta leveydelle, karmim 885mm.
21 on vakiokorkeus, 20 on hieman pieni mitta (mutta mietin, näkyykö se todella...
Uskon, että MattiasP on ratkaisemassa tätä: tämä moduulimitta, ovilevyn mitat jne. on hieman sekavaa, joten on varmasti järkevä tapa sitkeästi väittää, että nämä ovat oikeasti 21-ovia. Todella nerokasta.