Meillä on pari ystävää, joilla oli myös sama ongelma kuin sinulla, lattioiden tulee olla koiraystävällisiä (itselläni on mm. newfoundlandinkoira, ja hän rakastaa viileää keittiön lattiaamme;)

Heillä on kaksi rottweileria, ja laminaattilattiat ovat liian kylmiä sekä liian liukkaita hoikille koiranjaloille. He investoivat korkealaatuiseen muovimattoon. En tiedä tarkalleen mikä merkki, mutta sen täytyy olla joku Tarkett Extra tai vastaava, eli erityisen paksu ja pehmeä matto, jossa on erityisen kestävä pinta. Se oli noin kolme vuotta sitten, kun he asensivat lattian, eikä siinä ole vielä mitään jälkiä, joten harkitsemme myös samanlaisen lattian asentamista keittiöön ja laminaattia talon muihin osiin.
 
Asensin muovimaton "koiratalooni" 5 vuotta sitten, jossa asuu noin 10 koiraa pysyvästi, joten se on jatkuvasti sorainen ja likainen. En muista maton nimeä, mutta se oli valikoimasta, joka oli lähinnä tarkoitettu julkisiin tiloihin - sen hienous oli, että se on hieman paksumpi kuin tavallinen muovimatto ja erityisesti läpivärjätty, mikä tekee kulumisesta ja vaurioista käytännössä näkymättömiä. Lattia on tänään, 5 vuoden kovan kulutuksen jälkeen, kuin uusi!
 
Mattoni on muovimatto - linoleum onhan herkempi vedelle - en tiedä merkkiä, mutta muistan, että matto-tyyppiä kutsutaan homogeeniseksi, koska se on läpivärjätty. Tuntuu erittäin jäykältä kun koskee siihen.
 
Onko siinä kudos taustalla....silloin SE on linoleummatto.
 
Koirat pitävät kylmistä lattioista. Olen pitänyt kennelissä muutaman vuoden. Klinkers on koirien valinta (ainakin heidän mukaansa) ;D
 
minulla oli irlannisetaestereitä 14 kerralla ;D ;D
 
Moi!

Nyt olen tarkistanut, mikä lattia kaverit asensivat keittiöön, se oli Tarkett Extra. Se on todella hieno ja pehmeä kävellä. Kävin katsomassa muovimattoja viikonloppuna ja tykästyin myös Tarkett Extraan, niillä oli kaikista valmistajista (ainakin niistä, joita katsoin) paksuin kulutuspinta. Voit varmasti löytää jonkun muovimaton, joka on suunniteltu julkisiin tiloihin tai vastaaviin, jos haluat todella, todella kestävän maton, mutta silloin siitä tulee varmaan liian suuri reikä kukkaroon ;) Itse mietin valintaa Armstrongin tai Tarkett Extran välillä, Armstrongilla oli hieman pienempi kulutuspinta mutta oli hieman paksumpi (ts. pehmeämpi). Hintatasoltaan ne ovat varmaan saman hintaisia, noin 160 - 180 kr/m²....

Toivottavasti löydät jotain hyvää!
 
Lattialainen, jonka tunnen, sanoo, että kuumin trendi juuri nyt on tekstiililattiat...

Ei sitä olisi uskonut... että vanha bakteeriviljelmä tulisi takaisin. :D
 
Sitten SE on muovimatto. :D
 
Hei hei!!

Olen lukenut kirjoituksia täällä ja sain ehkä aika hyvän liikeidean 8)

Koska useilla näyttää olevan ongelmia koirien ja lattioiden kanssa, ei liian kova, ei liian kylmä, naarmuja jne jne..

aion alkaa valmistaa ja myydä vovvetofflor ;D ;D
 
Onhan olemassa huonekaluhuopapaloja, miksi ei sitten koiratassuja koiratassuille ;) ?? Ei mutta minulla oli oikeastaan kysymys linoleumin hinnasta. Tietääkö kukaan? Eikö linoleumi ole yhtä kestävä (ainakin) kuin muovi kuivissa tiloissa. Vanhoja linoleumilattiat kestivät kyllä kaiken ainakin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.