Hei!

Löysin tämän erinomaisen foorumin pari päivää sitten ja olen jo löytänyt paljon hyödyllistä tietoa.

Mitä en ole löytänyt on, miten rakentaa uusi sisäseinä betonilattialle lattialämmityksellä. Tai tarkemmin sanottuna. Seinän rakentaminen ei ole ongelma, mutta miten kiinnittää se lattiaan, on suuri kysymys. Ruuvraus ei varmaan tule kuuloonkaan, oletan.

Ajattelin liimata. Luulen, että on olemassa metalliprofiileja, joissa on itseliimautuvaa teippiä alla? Muuten onhan esimerkiksi PL400.

Juuri niin aion tehdä. Plåtregel (puu voisi kyllä toimia tässäkin talossa) joka liimataan pl400:lla. Tulee pysymään kuin kalliolla ja on mahdotonta saada irti ilman räjähteitä.

Tein niin, kun rakensin väliseinän kodinhoitohuoneessa. Käytin myös PL400:aa ja laitoin tuulensuojapaperisuikaleen säännön alle estämään mahdollinen kosteuden siirtyminen betonista (liimaa molemmin puolin suikaletta).

Yritin repiä irti, se oli kuin kiveen kiinnitetty. Jäykempi kuin ruuvattu kiinni naulatulpan kanssa.

muokkaus; liimasin myös lasitiiltä PL400:lla toisessa paikassa, jossa ne ovat "valitettavasti" myös yhtä jäykät kuin mikä, joten käytä PL400 siellä, missä sitä todella tarvitaan...

/benny

Kiitos kaikista vastauksista! Tein vähän itse tutkimusta, ja tässä on voittava vastaus:

Ensin katkaistaan lämpö ja annetaan sen olla pois päältä, kunnes lattia on täysin kylmä, sitten laitetaan lämpö uudelleen päälle ja katsotaan lämpökameralla, jonka on vuokrannut samana päivänä. Pian näkee, missä lämmityssilmukat kiertävät lattiaa ja voi tehdä merkintöjä turvalliselle etäisyydelle.

:cool:

Näin voi tietysti tehdä (jos ei ole ollut taitava ja mitannut putkia jo silloin kun ne laitettiin), mutta se on täysin tarpeetonta. Tiedän tarkalleen, missä putkeni ovat, mutta en aio ruuvata lattiaan kuitenkaan. Ei tarvitse.

Edellinen talonomistaja rakensi sen kenneliksi. Nyt siitä tulee vierastalo. hehe. En tiedä mihin kaapelit kiemurtelevat.

Käytin vain kaksipuolista teippiä, sillä seinä ei ole menossa minnekään ja on kiinnitetty seinään ja kattoon, mikä riittää mainiosti. Olen porannut kerran lattiassa, jossa oli lattialämmitys ja jossa oli mitattu ja merkitty, missä letku sijaitsi, en tee sitä virhettä enää koskaan :blushing:

• Tykkään
Roger Cato
  • Laddar…
lim /teippi toimii.

Lämpökamera on ylimääräistä, mutta jos haluaa kuitenkin, toimii se myös tavallisella halpalla laserlämpömittarilla.

Kiitos ehdotuksista!

Toiselle puolelle tulee kaakeloitu märkätila, joten haluan että seinä on mahdollisimman tukevasti kiinnitetty.

Ajattelin käyttää alajuoksuteippiä alle, ja se ei näytä kovin "liima-ystävälliseltä" toisella puolella. Ehkä tavallinen kumimatto toimisi paremmin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.