3 308 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Uusi sisäkatto, materiaalia ja neuvoja?
Omistan erillisen talon vuodelta -55, kevytbetoni seinät ja alun perin kankainen katto. Remontoin nyt huonetta, joka on suorakaiteen muotoinen noin 330 x 310 cm, jossa on ikkuna, ovi, kolme betoniseinää ja vaneriseinä.
Olen purkanut kankaan, siellä on lautakatto kylmän ullakon suuntaan ja 3/4" rima reunoilla, johon kangas oli naulattu. Ajattelin poistaa olemassa olevat rimat mutta säilyttää laudat.
Alun perin ajattelin asentaa rimoja ja kipsilevyä, mutta onko parempia vaihtoehtoja?
Rimat, 30 cm välein olen lukenut?
28x70? (ei suunniteltuja spotteja)
Rimat poikittain kattopalkkeihin nähden?
Pitkät ruuvit kattopalkkien kohdalla, lyhyemmät ruuvit loppuosan kiinnitykseen lautoihin?
Yksi kierros rimaa myös seinien varrella?
Kipsilevy, mikä leveys/paksuus?
Katon keskellä on uloke, ei rasiaa, vain metalliputki. Tulisi vaihtaa muoviputkeen/rasiaan? (Ajattelin kutsua sähkömiehen vaihtamaan sähköt ja maadoittamaan.)
Kiitos etukäteen!
Olen purkanut kankaan, siellä on lautakatto kylmän ullakon suuntaan ja 3/4" rima reunoilla, johon kangas oli naulattu. Ajattelin poistaa olemassa olevat rimat mutta säilyttää laudat.
Alun perin ajattelin asentaa rimoja ja kipsilevyä, mutta onko parempia vaihtoehtoja?
Rimat, 30 cm välein olen lukenut?
28x70? (ei suunniteltuja spotteja)
Rimat poikittain kattopalkkeihin nähden?
Pitkät ruuvit kattopalkkien kohdalla, lyhyemmät ruuvit loppuosan kiinnitykseen lautoihin?
Yksi kierros rimaa myös seinien varrella?
Kipsilevy, mikä leveys/paksuus?
Katon keskellä on uloke, ei rasiaa, vain metalliputki. Tulisi vaihtaa muoviputkeen/rasiaan? (Ajattelin kutsua sähkömiehen vaihtamaan sähköt ja maadoittamaan.)
Kiitos etukäteen!
Suoraan raakapontin päälle? Seinien kohdalla on nyt vain 3/4" ruoteet. Miten puutarhapaneeli asennetaan, miten käy saumojen ja ruuvi/naulanreikien kanssa?Jonatan79 sanoi:
Tältä se näyttää tällä hetkellä. Raakapontti makaa poikkipäin kattotuolien päällä.

Ostin 28*70 harvagulhermoa ja päätin laittaa kipsilevyjä. Sisäkatto ei ole täysin suora, mutta luulen, ettei se tule näkymään ottaen huomioon ovi/ikkuna sijoittelu ja koko.
Tarvitsenko asentaa höyrysulun ennen kuin ruuvaan herlaudat kiinni? Yläpohja on kylmä, siellä on kutterinlastuja, jonkinlainen pahvi ja sitten raakapontti.
Mihin suuntaan minun pitäisi asentaa herlaudat? Oleva raakapontti on kohtisuorassa kattotuoleihin nähden.
Tarvitsenko asentaa höyrysulun ennen kuin ruuvaan herlaudat kiinni? Yläpohja on kylmä, siellä on kutterinlastuja, jonkinlainen pahvi ja sitten raakapontti.
Mihin suuntaan minun pitäisi asentaa herlaudat? Oleva raakapontti on kohtisuorassa kattotuoleihin nähden.
Klikkaa tästä vastataksesi