8 910 lukukertaa ·
3 vastausta
9k lukukertaa
3 vastausta
Uusi sisäkatto kellariin, miten koolata?
Hei,
Ajattelen remontoida nykyisen kodinhoitohuoneemme talomme kellarissa vuodelta 1971 yhdistetyksi kylpyhuoneeksi/spaksi, jossa on kodinhoitoalue toisessa päässä. Haluan nyt rakentaa uuden sisäkaton, jotta voin vetää sähköt helposti ja siististi sekä upottaa spotit (Hide A Lite 20W, jotka ovat vain noin 25 mm korkeita). Miten teen uuden katon? Voiko käyttää tavallisia puukoolausta 28x70 mm ja sitten ehkä ventiloitua listaa? Vai pitäisikö käyttää teräskoolausta? Tarvitaanko mitään höyrysulkua kattoon? Olemme äskettäin tehneet uudelleensalaojituksen ja lisänneet 5 cm eristystä sekä Platon-maton ulkopuolelle viime keväänä. Aiomme myös käyttää kosteusohjattua tuuletinta. Kiitollinen tiedoista tähän kysymykseen,
Ajattelen remontoida nykyisen kodinhoitohuoneemme talomme kellarissa vuodelta 1971 yhdistetyksi kylpyhuoneeksi/spaksi, jossa on kodinhoitoalue toisessa päässä. Haluan nyt rakentaa uuden sisäkaton, jotta voin vetää sähköt helposti ja siististi sekä upottaa spotit (Hide A Lite 20W, jotka ovat vain noin 25 mm korkeita). Miten teen uuden katon? Voiko käyttää tavallisia puukoolausta 28x70 mm ja sitten ehkä ventiloitua listaa? Vai pitäisikö käyttää teräskoolausta? Tarvitaanko mitään höyrysulkua kattoon? Olemme äskettäin tehneet uudelleensalaojituksen ja lisänneet 5 cm eristystä sekä Platon-maton ulkopuolelle viime keväänä. Aiomme myös käyttää kosteusohjattua tuuletinta. Kiitollinen tiedoista tähän kysymykseen,
Mitä minä tiedän, ei ole mitään vaatimuksia kosteussuojasta katoissa? Minä olen jopa asentanut tavallista kipsilevyä (paperia) kattoon suihkussa ja saunassa. Joten luulen, että pärjäät helposti puupalkkien kanssa cc30 ja tavallisella kipsilevyllä katossa, etkä tarvitse tuulettaa listoita. Millainen katto sinulla on yläpuolella? Trossbotten tai eristysväli vai? Jos on, se on varmaankin höyrysuljettu siellä...
Ok, kiitos! Katossa on jonkinlainen betoni (edellinen omistaja on porannut sinne tarkistaakseen, ettei katossa ole kosteutta). Ajattelin siinä tapauksessa rakentaa runkoa 28x70 mm puulistalla ja asentaa jonkinlaisen valkoisen foliopäällystetyn lastulevyn (kuten Byggmaxista) suoraan rimoihin.
hei,M micaelj sanoi:
erittäin vanha ketju, joten tämä on vähän arpapeliä.. mutta ajattelin kysyä, miten tämä onnistui? Olen samanlaisen projektin edessä katon kanssa.
Klikkaa tästä vastataksesi