Olen juuri avannut vanhan kipsiseinän esiin ottaakseni esiin muuriseinän.
Siinä on tällä hetkellä hieman sekoitettua rappausta ja pinnoitetta, ja mietin, miten saisin siitä hieman enemmän oikealla olevan kaltaisen, mutta valkoisemman.
Sitten mietin, mikä olisi paras tapa kiinnittää vaakasuora palkki ylhäällä (joka kannattelee kattoa) tiiliseinään, jotta voin poistaa pystysuorat tukipuut.
Todella mielenkiintoinen kysymys. Ja valitettavasti minulla ei ole hyviä vastauksia. Mutta nostan mielelläni ketjua puolestasi
Onko täällä joku muu, joka voi auttaa? Jolla on kokemuksia rapatusta tiiliseinästä.
Voin lisätä muutamia kuvia, sekä kysymyksen koskien 1-2 cm aukkoa, joka on vasemmassa reunassa (katso kuvat). Voiko käyttää fogskumia sen täyttämiseen ja miten se kannattaa parhaiten levittää? Onko eroa fogskumin ja fogskumin välillä? Kuinka joustava siitä tulee, kun se kovettuu? En halua sen halkeilevan ja vuotavan lämpöä, kun seinät liikkuvat.
Työtä tuli vähän enemmän kuin alun perin ajattelin, mutta olen toisaalta TODELLA TYYTYVÄINEN! Ajattelin käydä läpi vaihe vaiheelta miten tein:
Irrotin vanhan kipsin ja eristyksen
Kiinnitin yläpalkin tiiliseinään 6:lla M16X400 mm kierretangolla (cc60). Käytin Essex-ankkurimassaa. Laitoin lisäksi kantavan palkin palan 100x100x400 mm olemassa olevaan reikään (näkyy keskellä)
Poistin pystysuorat tukipuut
Puhdistin seinän vanhasta rappauksesta
Tiivistin raon ulkoseinää vasten tavallisella mineraalivillalla
Muurasin vanhat reiät erimuotoisiksi (yhdestä tuli viinipulloteline)
Korjasin huonot tiilisaumat
Levittin weber finpuss -kerroksen (weber.cal 145 hiertolaasti) ja "filsasit" sen