5 684 lukukertaa ·
45 vastausta
6k lukukertaa
45 vastausta
Uusi kysymys kantavan väliseinän vaihtoehdoista, tolpat ja kannatinpalkki sijaan.
Kysymys on sitten, pitäisikö minun olla poikkipuut kattopalkkien välissä?J justusandersson sanoi:
Autotallin osassa ajattelin eristää mineraalivillalla kattopalkkien välissä ja ruuvata kipsilevyä, mutta pitää kai tehdä cc60 tavalla tai toisella? Ongelma on, etten oikeastaan halua vähentää kattokorkeutta esim. panelilla. Onko sinulla ideoita siihen? Tulee vain noin 95 mm mineraalivillaa, mutta ajattelen, että se on parempi kuin ei mitään...
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Silloin näyttävät varmasti kortlingar yksinkertaisimmalta ratkaisulta.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
1200 tai 1300 mm tuntuu vähän pitkältä 45x45:lle. Voin laskea sen, mutta en tänä iltana. Hyvä idea antaa eristyksen olla vapaasti poikittaisten päällä.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se menee hyvin.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Luulen, että liimapuusta tulee noin kaksi kertaa kalliimpaa verrattuna kahteen 45x195:een. Et voita paljon, mutta vältyt vaivalta liimata ruuvilla. Jos valitset 115x180 palkeille, voit madaltaa korkeutta. Liimapuuta saa lisäksi oikeassa pituudessa (tilauksen mukaan).
ok mutta puhummeko 1,5 cm korkeuserosta silloin?J justusandersson sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kyllä, liimapuuta ei yleensä ole saatavilla alle 180 mm korkeudella. Silloin täytyy ostaa suurempi koko (homogeenista tyyppiä) ja halkaista se. Teoriassa (tässä tapauksessa) voit päästä alaspäin 140 mm korkeuteen, jos lähdet liikkeelle 215 mm leveästä palkista.
ok järkevältä tuntuu ruuviliimata 45x195 kaikesta huolimattaJ justusandersson sanoi:
Lähestyy, että tämä projekti pitäisi aloittaa, mutta pohdin ruuviliimauksen suhteen. Voiko ajatella pikapuristimia ja naulapyssyä ruuvien sijasta?J justusandersson sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Aivan, jos sinulla on tarpeeksi monia tvingoja. Ruuvi korvaa tvingat. Liimapuuta tehdasvalmisteisesti ei koskaan ruuvata.
Ok, voiko tavallinen puuliima toimia?J justusandersson sanoi:
Mietin kiinnitystä tolppa/kattopalkki, olen löytänyt sopivia lattarautoja, mutta toimiiko se ranskalaisella ruuvilla molemmilta puolilta tyyppiä 10x40. Vai täytyykö minulla olla läpiporattu kierretanko mutterilla?