Vaikeasti sijoitettava aihe foorumilla.

Rakennan pergolaa ja lähestyn pian rimoja… olemme muuttaneet mieltämme muutaman kerran ja viimeinen ajatus on käyttää pystyssä 120x28… mutta olen epävarma siitä, miten saan kiinnityksen tyylikkäästi. Yksi idea on tehdä uria rimaan, mutta tuntuu siltä, että urien on oltava erittäin tarkkoja, koska poikkipalkit ovat kallistettuina.

Minulla on jo vaikeuksia saada suorat urat ilman kallistusta, ja saada millimetritarkkuutta kulmalla näyttää vaikealta… Voiko Hygglosta ehkä vuokrata jyrsintä? Työkalupuolella minulla on yleisimmät, kuten pistosaha, katkaisusaha, pyörösaha ja monityökalu.

Yritän - jos mahdollista - olla käyttämättä paljon kulmarautoja ja voisin harkita lisäaskelta oppiakseni ja saadakseni tyylikkäitä ratkaisuja - mutta siitä ei saa tulla naurettavaa….

Eikö riitä, että kiinnittää ribborna viistonauloilla tai viistoruuvilla?

Joo, mutta ehkä se tekee niin... olen vain huolissani, koska eikö ole tarkoitus, ettei rimoja haluta kallistumaan katon kanssa... Tai ehkä halutaankin...

Ehkä teen siitä vain turhan hankalaa ajatuksissani...

Onko se alttaritaulu tai pergola, joka suojaa hieman auringolta, minkä haluat rakentaa?

Haha, vähän molempia ehkä…

Koska se on lomaharrastus, on hauskaa panostaa hieman enemmän, jos se tarkoittaa, että opin samalla jotain uutta…

Mutta ehkä silloin kyseessä on skråskruvaus…. Oletan, että ruuvi kiristetään paikoilleen puristimella ja kiinnitetään vain kaksi kohtuullisen pitkää ruuvia ohuessa koossa…. ?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.