Hei!

Olemme pian rakentamassa uutta. Kaksi kerrosta plus kellari (souterräng-karakteristika toiseen suuntaan, mutta muodollisesti kellari). Kellari valetaan thermomuuriin. Rakentaja aikoo laittaa platon-muovin eristeeksi, kun taas oletin isodrän-levyjä tai vastaavaa. Hän väittää, että kellariseinät (thermomuuri) ovat jo niin hyvin eristettyjä, ettei isodränin lisäkustannuksen perusteleminen platonin yli ole järkevää.

Pitääkö tämä paikkansa, vai onko platonin käyttö harkitsematonta säästämistä?

Kiitos etukäteen!
 
  • Tykkään
Lindellan
  • Laddar…
Olen tietenkin yrittänyt lukea myös itse. Käsittääkseni thermomuuri on jo erittäin hyvin eristetty - ja ehkä siksi isodränlevyn (verrattuna platoniin) idea häviää? Toisin sanoen, ei ehkä voita niin paljon ylimääräisestä eristyksestä, jonka isodränlevy antaa?
 
Nyt onhan termomur myös eri paksuuksia, joten vaikea sanoa, mutta yleisesti ottaen on melko harvinaista lisätä lisäeristystä termomurin päälle... Ehkä kannattaa sitten käyttää paksumpaa eristystä termomurissa..
 
S skyisthelimit sanoi:
Nyt onhan olemassa eripaksuisia termomureja, joten vaikea sanoa, mutta yleisesti ottaen on aika epätavallista laittaa lisäeristystä termomurin päälle... Ehkä siinä tapauksessa lisätä eristyspaksuutta termomurissa..
Kiitos inputista.

Se on Jackon 350 HD
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.