Hei kaikille,
Aion remontoida kylpyhuoneeni ja vaihtaa kaikki kupariputket. Asunto on rakennettu 1949 ja tuleva vesi tulee kahdessa ulkonäkyvässä kromatussa(?) kupariputkessa, jotka on asetettu sementtilattiaan ja korkeus on 5 cm (lattiasta ensimmäiseen ruuviin). Työntömitalla mittaan ulkohalkaisijaksi 14,19 mm. Kaikki kylpyhuoneen putket ovat ulkonäkyviä. Suihkun putken ulkohalkaisija on 14,19 mm, kun taas pesualtaalle ja WC:lle menevien putkien ulkohalkaisija on 11,19 mm.

Mitkä ovat uudet mitat? Ovatko ne 15 mm ja 12 mm? 15 mm ulkohalkaisija suihkuun ja pesukoneeseen / 12 mm ulkohalkaisija pesualtaalle ja WC:lle?

En ole varma, onko olemassa erityisiä puristusliittimiä, joissa on siirtymät vanhoihin mittoihin (securex (x) vatette-järjestelmä).
Onko ok, jos hehkutan laajentaakseni "lattia-putkia" holkkina?

Arvostan apua!
 
A Anton Arvanitis sanoi:
Hei kaikille,
Aion remontoida kylpyhuoneeni ja vaihtaa kaikki kupariputket. Asunto on rakennettu 1949 ja tulovesi tulee kahdessa ulospäin olevassa kromatussa(?) kupariputkessa, jotka on asennettu sementtilattiaan, korkeudeltaan 5 cm (lattiasta ensimmäiseen ruuviin). Työntömitalla mittaan ulkohalkaisijan olevan 14,19 mm. Kaikki putket kylpyhuoneessa ovat ulospäin. Suihkuun menevät putket ovat ulkohalkaisijaltaan 14,19 mm kun taas pesualtaan ja WC:n putket ovat ulkohalkaisijaltaan 11,19 mm.

Mitkä ovat uudet mitat? Ovatko ne 15 mm ja 12 mm? 15 mm ulkohalkaisija suihkuun ja pesukoneeseen/ 12 mm ulkohalkaisija pesualtaalle ja WC:lle?

En ole varma, onko olemassa erityisiä puristusliitoksia, jotka siirtyvät vanhoihin mittoihin (securex (x) vatette -järjestelmä).
Onko ok hehkuttaa laajentaakseni "lattia-putkia" kuin holkkia?

Arvostan apua!
 
  • Kaksi sulkuventtiiliä putkessa, jotka johtavat seinän läpi, ympärillä vanhan ruosteen merkkejä ja sininen tausta.
Tuo on nuorempi kuin -49.
Sanoisin että samanikäinen kuin matot, 90-luku.
Pitäisikö olla jotain muuta kuin 15 mm?
Onko se liitetty johonkin vanhaan m/49 lattiaan?
 
Fotografen Fotografen sanoi:
Tuo on nuorempi kuin -49.
Sanoisin, että se on saman ikäinen mattojen kanssa, 90-luvulta.
Pitäisikö se olla jotain muuta kuin 15 mm?
Onko se yhdistetty johonkin vanhaan m/49 lattialla?
Mittasin jarrupalalla ulkohalkaisijan, joka on tarkalleen 14,19 mm.
Ja putket pesualtaalle ja WC:lle ovat 11,19 mm.
 
Voiko työntömitta olla viallinen? Kalibroimaton?
 
  • Tykkään
Anton Arvanitis
  • Laddar…
A Anton Arvanitis sanoi:
Mittaamalla työntömitalla ulkohalkaisijaksi saan tarkalleen 14,19 mm.
Ja pesualtaan sekä WC:n putket ovat 11,19 mm.
Onko sinulla digitaalinen työntömitta?
 
  • Tykkään
Anton Arvanitis
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Onko sinulla digitaalista työntömittaa?
Olet OIKEA!!!
Minun työntömittani mittaa VÄÄRIN!
Mittaamalla mittanauhalla se on 15mm ja 12mm!
Mikä helpotus!
Onko oikeat mitat 15mm putki suihkuun ja pesukoneeseen ja 12mm putki pesualtaaseen ja WC:hen?
Kiitos etukäteen!
 
  • Tykkään
Fotografen ja 1 muu
  • Laddar…
A Anton Arvanitis sanoi:
Olet OIKEASSA!!!
Mitt skjutmått mittaa VÄÄRIN!
Mä mittasin mittanauhalla ja se on 15mm ja 12mm!
Mikä helpotus!
Onko oikeat mitat 15mm putki suihkuun ja pyykinpesukoneeseen ja 12mm putki pesualtaaseen ja WC:hen?
Kiitos etukäteen!
En ole väittänyt, että työntömitassa on vikaa, mutta riski on, että ne asettuvat uudelleen ja tarvitsevat nollauksen digitaalisten työntömittojen kanssa. 15mm kromatut kupariputket ovat vakio.
 
12 ja 15 mm ovat tämän päivän standardimitat, ja on olemassa runsaasti liittimiä ja lisävarusteita.
Tämä osoittaa, että ei ole helppoa mitata oikein. Vaikka työntömitta näyttää kaksi desimaalia, ei se takaa mittaustuloksen oikeellisuutta.
Niin yksinkertaisten asioiden kuin halkaisijan mittaaminen voi olla melko vaikeaa. Teimme mittaussarjoja, jotka osoittivat, että tulos on erittäin riippuvainen yksilöstä, harjoittelusta ym.
 
  • Tykkään
Fotografen
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge sanoi:
12 ja 15 mm ovat nykyiset standardimitat ja niitä varten on saatavilla runsaasti liittimiä ja tarvikkeita.
Se osoittaa, ettei mittaaminen ole aina helppoa. Vaikka työntömitta näyttää kaksi desimaalia, se ei takaa, että mittaustulos on oikein.
Niin yksinkertaisten asioiden kuin halkaisijan mittaaminen voi olla melko vaikeaa. Teimme mittauksia, jotka osoittivat, että tulos riippuu paljon yksilöstä, harjoittelusta jne.
Pitäisikö valita Pehmeitä, Puolikovia vai Kovia Kromattuja Putkia (15 ja 12)?
Mikä on paras?
Minkä tyyppinen putki on kuvassa (jos mahdollista)?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.