1 072 lukukertaa ·
9 vastausta
1k lukukertaa
9 vastausta
Uudet kupariputket
Hei kaikille,
Aion remontoida kylpyhuoneeni ja vaihtaa kaikki kupariputket. Asunto on rakennettu 1949 ja tuleva vesi tulee kahdessa ulkonäkyvässä kromatussa(?) kupariputkessa, jotka on asetettu sementtilattiaan ja korkeus on 5 cm (lattiasta ensimmäiseen ruuviin). Työntömitalla mittaan ulkohalkaisijaksi 14,19 mm. Kaikki kylpyhuoneen putket ovat ulkonäkyviä. Suihkun putken ulkohalkaisija on 14,19 mm, kun taas pesualtaalle ja WC:lle menevien putkien ulkohalkaisija on 11,19 mm.
Mitkä ovat uudet mitat? Ovatko ne 15 mm ja 12 mm? 15 mm ulkohalkaisija suihkuun ja pesukoneeseen / 12 mm ulkohalkaisija pesualtaalle ja WC:lle?
En ole varma, onko olemassa erityisiä puristusliittimiä, joissa on siirtymät vanhoihin mittoihin (securex (x) vatette-järjestelmä).
Onko ok, jos hehkutan laajentaakseni "lattia-putkia" holkkina?
Arvostan apua!
Aion remontoida kylpyhuoneeni ja vaihtaa kaikki kupariputket. Asunto on rakennettu 1949 ja tuleva vesi tulee kahdessa ulkonäkyvässä kromatussa(?) kupariputkessa, jotka on asetettu sementtilattiaan ja korkeus on 5 cm (lattiasta ensimmäiseen ruuviin). Työntömitalla mittaan ulkohalkaisijaksi 14,19 mm. Kaikki kylpyhuoneen putket ovat ulkonäkyviä. Suihkun putken ulkohalkaisija on 14,19 mm, kun taas pesualtaalle ja WC:lle menevien putkien ulkohalkaisija on 11,19 mm.
Mitkä ovat uudet mitat? Ovatko ne 15 mm ja 12 mm? 15 mm ulkohalkaisija suihkuun ja pesukoneeseen / 12 mm ulkohalkaisija pesualtaalle ja WC:lle?
En ole varma, onko olemassa erityisiä puristusliittimiä, joissa on siirtymät vanhoihin mittoihin (securex (x) vatette-järjestelmä).
Onko ok, jos hehkutan laajentaakseni "lattia-putkia" holkkina?
Arvostan apua!
A Anton Arvanitis sanoi:Hei kaikille,
Aion remontoida kylpyhuoneeni ja vaihtaa kaikki kupariputket. Asunto on rakennettu 1949 ja tulovesi tulee kahdessa ulospäin olevassa kromatussa(?) kupariputkessa, jotka on asennettu sementtilattiaan, korkeudeltaan 5 cm (lattiasta ensimmäiseen ruuviin). Työntömitalla mittaan ulkohalkaisijan olevan 14,19 mm. Kaikki putket kylpyhuoneessa ovat ulospäin. Suihkuun menevät putket ovat ulkohalkaisijaltaan 14,19 mm kun taas pesualtaan ja WC:n putket ovat ulkohalkaisijaltaan 11,19 mm.
Mitkä ovat uudet mitat? Ovatko ne 15 mm ja 12 mm? 15 mm ulkohalkaisija suihkuun ja pesukoneeseen/ 12 mm ulkohalkaisija pesualtaalle ja WC:lle?
En ole varma, onko olemassa erityisiä puristusliitoksia, jotka siirtyvät vanhoihin mittoihin (securex (x) vatette -järjestelmä).
Onko ok hehkuttaa laajentaakseni "lattia-putkia" kuin holkkia?
Arvostan apua!
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 367 viestiä
Tuo on nuorempi kuin -49.
Sanoisin että samanikäinen kuin matot, 90-luku.
Pitäisikö olla jotain muuta kuin 15 mm?
Onko se liitetty johonkin vanhaan m/49 lattiaan?
Sanoisin että samanikäinen kuin matot, 90-luku.
Pitäisikö olla jotain muuta kuin 15 mm?
Onko se liitetty johonkin vanhaan m/49 lattiaan?
Mittasin jarrupalalla ulkohalkaisijan, joka on tarkalleen 14,19 mm.Fotografen sanoi:
Ja putket pesualtaalle ja WC:lle ovat 11,19 mm.
En ole väittänyt, että työntömitassa on vikaa, mutta riski on, että ne asettuvat uudelleen ja tarvitsevat nollauksen digitaalisten työntömittojen kanssa. 15mm kromatut kupariputket ovat vakio.A Anton Arvanitis sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 12 222 viestiä
12 ja 15 mm ovat tämän päivän standardimitat, ja on olemassa runsaasti liittimiä ja lisävarusteita.
Tämä osoittaa, että ei ole helppoa mitata oikein. Vaikka työntömitta näyttää kaksi desimaalia, ei se takaa mittaustuloksen oikeellisuutta.
Niin yksinkertaisten asioiden kuin halkaisijan mittaaminen voi olla melko vaikeaa. Teimme mittaussarjoja, jotka osoittivat, että tulos on erittäin riippuvainen yksilöstä, harjoittelusta ym.
Tämä osoittaa, että ei ole helppoa mitata oikein. Vaikka työntömitta näyttää kaksi desimaalia, ei se takaa mittaustuloksen oikeellisuutta.
Niin yksinkertaisten asioiden kuin halkaisijan mittaaminen voi olla melko vaikeaa. Teimme mittaussarjoja, jotka osoittivat, että tulos on erittäin riippuvainen yksilöstä, harjoittelusta ym.
Pitäisikö valita Pehmeitä, Puolikovia vai Kovia Kromattuja Putkia (15 ja 12)?T Thomas_Blekinge sanoi:12 ja 15 mm ovat nykyiset standardimitat ja niitä varten on saatavilla runsaasti liittimiä ja tarvikkeita.
Se osoittaa, ettei mittaaminen ole aina helppoa. Vaikka työntömitta näyttää kaksi desimaalia, se ei takaa, että mittaustulos on oikein.
Niin yksinkertaisten asioiden kuin halkaisijan mittaaminen voi olla melko vaikeaa. Teimme mittauksia, jotka osoittivat, että tulos riippuu paljon yksilöstä, harjoittelusta jne.
Mikä on paras?
Minkä tyyppinen putki on kuvassa (jos mahdollista)?
Klikkaa tästä vastataksesi
