11 708 lukukertaa ·
28 vastausta
12k lukukertaa
28 vastausta
Uskallanko poistaa kellarin ovikehystä vai voiko se olla kantava?
ehkä vinkkejä, joita hul käyttää. googlaa vastaus.S skutten11 sanoi:Se pelottavan on sinusta kiinni, ja tietämättömyys, googlaaminen ei taida olla sen arvoista. Toki laitat kantavat karmit, koska olet niin varma, mutta se siirtää kuorman karmi yli, jota ehkä et tee, kun on ovia vierekkäin, laitetaan sääntö tukemaan, tai suuret ikkunat, mutta itse oven tai ikkunan karmi ei ole kantava. En usko edes vanhoina hyvinä aikoina, kun sanotaan, että karmit olivat kantavia, mutta seinä saattoi vääntyä niin, ettei ovi istunut oikein aukkoon.
on olemassa vaihtoehtoja, joissa karmit menevät ohi ja ovat kantavia. kuitenkin on yleisempää, että ne ovat kantavia ulkoseinissä. siellä on myös kantavia ikkunoita. kellareissa karmit voivat olla pitkiä saadakseen korkean kiinnityksen, kun ne olivat valmiita puun lahoamiseen.S skutten11 sanoi:
joo tarkalleen usein ne ovat ovenkarmit ja ikkunat vierekkäin kantaviaI irihenke sanoi:on olemassa variantteja, joissa karmit kulkevat ohi ja ovat an. ja voidaan nähdä kantavina. kuitenkin on yleisempää, että ne ovat kantavia ulkoseinissä. siellä on myös ikkunoita, jotka ovat kantavia. kellarissa karmit voivat olla pitkiä saadakseen korkealle kiinnityksen, kun ne ovat olleet valmiita siihen, että puu lahoaa
varmasti karmi on sekä rapattu että valettuPer Eskilsson sanoi:
Administrator
· Skåne
· 6 821 viestiä
Kiitos kaikille vastauksista. Tarkistan huomenna, onko yläosa muuraus seinissä kiinni vai elääkö kehys omaa elämäänsä. Jos se elää omaa elämäänsä, kuten toivon, pitäisi olla helpompaa korjata toimenpiteen jälkeen, kun se on poistettu. Haluan päästä eroon karmista, osittain jotta pää ei kolahda, mutta myös koska puu on orgaaninen materiaali, joka imee kosteutta.
Administrator
· Skåne
· 6 821 viestiä
Parempi puoliskoni mielestäni otan liikaa työtä, että on turhaa ottaa alas karmeja. Mutta hän on toisaalta 7 cm lyhyempi kuin minä, joten hän ei oikein ymmärrä ongelmaani, koska hän ei ole koskaan itse lyönyt päätään kellarissa.
Jatkuu...
sinähän olet enemmän huoneessa kuin oviaukossaPer Eskilsson sanoi:
Administrator
· Skåne
· 6 821 viestiä
Kun yritimme irrottaa pois harmaan karmin, huomasimme, että karmi on naulattu kiinni joihinkin puukappaleisiin, jotka on työnnetty tiilien väliin. Naulanreiät karmissa eivät näy, ne näyttävät olevan huolella ylimaalattuja. En ole päättänyt, miten aion edetä. Joko poistan sekä karmin että puukappaleet, koska haluan mahdollisimman vähän orgaanista materiaalia kellariin, mutta silloin minun on täytettävä reiät hieman laastilla.
Tai yritän vain poistaa karmin ja antaa puukappaleiden jäädä paikoilleen.
Tai annan sekä puukappaleiden että karmin jäädä paikoilleen. Tällä hetkellä tuntuu, että meillä on tärkeämpiä työtehtäviä kuin tämä.
Olemme myös huomanneet, että karmia yläpuolella/sivulla on rautapalkki, joka pitää sitä.
Tai yritän vain poistaa karmin ja antaa puukappaleiden jäädä paikoilleen.
Tai annan sekä puukappaleiden että karmin jäädä paikoilleen. Tällä hetkellä tuntuu, että meillä on tärkeämpiä työtehtäviä kuin tämä.
Olemme myös huomanneet, että karmia yläpuolella/sivulla on rautapalkki, joka pitää sitä.
Olin vain irrottanut kiilat naulojen ympäriltä ja sitten leikannut ne tiikerisahalla. Jo nyt olet tilanteessa, jossa sinun täytyy korjata, joten voit yhtä hyvin tehdä työn valmiiksi. En ole koskaan nähnyt versiota, jossa saumassa on työntetty lankunpala, mutta sen voi vain poistaa. Palkki tukee kuitenkin seinää.
Naulapäät voivat olla katkaistu ja karmin asennettiin samalla kun seinä rakennettiin.
Meidän ovikarmi, joka oli asennettu ulkoseinään kellarin ja autotallin välillä, oli tällainen, seinään oli upotettu pieniä puupaloja, joihin ovikarmi oli naulattu kaksipäisillä nauloilla.
Olin tässä vaiheessa poistanut kaiken rappauksen, joka on aivan karmin vieressä.
Sen jälkeen sahasin naulat, jotka menevät karmin ja seinän välillä.
Sitten sahasin karmin poikki, yksi tai kaksi kohtaa kummassakin sivupaneelissa.
Poistin karmin.
Kun ovikarmi on poissa, voi porata pois puun seinästä.
Meidän ovikarmi, joka oli asennettu ulkoseinään kellarin ja autotallin välillä, oli tällainen, seinään oli upotettu pieniä puupaloja, joihin ovikarmi oli naulattu kaksipäisillä nauloilla.
Olin tässä vaiheessa poistanut kaiken rappauksen, joka on aivan karmin vieressä.
Sen jälkeen sahasin naulat, jotka menevät karmin ja seinän välillä.
Sitten sahasin karmin poikki, yksi tai kaksi kohtaa kummassakin sivupaneelissa.
Poistin karmin.
Kun ovikarmi on poissa, voi porata pois puun seinästä.
Klikkaa tästä vastataksesi