S
Että karme nousee vasapalkkiin ei ehkä ole kummallista, mutta karme on varmaankin kiinnitetty takana olevaan säätimeen, joka on kantava ylöspäin. Että itse karme yksin olisi kantava, on varmaankin liioiteltua.

H
S skutten11 sanoi:
Että karmit menevät ylös vasokaistaan on ehkä ei ole kummallista, mutta karmit ovat kyllä kiinnitetty takana olevaan säätyyn, joka on kantava ylöspäin, että itse karmit yksin olisivat kantavia on ehkä liioittelua
ei karmit itsessään ovat kantavia.
ei ole kummallista

I
S skutten11 sanoi:
Se pelottavan on sinusta kiinni, ja tietämättömyys, googlaaminen ei taida olla sen arvoista. Toki laitat kantavat karmit, koska olet niin varma, mutta se siirtää kuorman karmi yli, jota ehkä et tee, kun on ovia vierekkäin, laitetaan sääntö tukemaan, tai suuret ikkunat, mutta itse oven tai ikkunan karmi ei ole kantava. En usko edes vanhoina hyvinä aikoina, kun sanotaan, että karmit olivat kantavia, mutta seinä saattoi vääntyä niin, ettei ovi istunut oikein aukkoon.
ehkä vinkkejä, joita hul käyttää. googlaa vastaus.

H
I irihenke sanoi:
ehkä vinkkejä joita hul käyttää. googlaa vastaukset
pitäisikö minun googlata vastaukseni?

I
S skutten11 sanoi:
Että karmin kulkee jalkalistaan saakka ei ehkä ole kummallista, mutta karmi on todennäköisesti kiinnitetty kantavan pystypalkin taakse. Pelkän karmin oleminen kantavana on luultavasti liioiteltua
on olemassa vaihtoehtoja, joissa karmit menevät ohi ja ovat kantavia. kuitenkin on yleisempää, että ne ovat kantavia ulkoseinissä. siellä on myös kantavia ikkunoita. kellareissa karmit voivat olla pitkiä saadakseen korkean kiinnityksen, kun ne olivat valmiita puun lahoamiseen.

H
I irihenke sanoi:
on olemassa variantteja, joissa karmit kulkevat ohi ja ovat an. ja voidaan nähdä kantavina. kuitenkin on yleisempää, että ne ovat kantavia ulkoseinissä. siellä on myös ikkunoita, jotka ovat kantavia. kellarissa karmit voivat olla pitkiä saadakseen korkealle kiinnityksen, kun ne ovat olleet valmiita siihen, että puu lahoaa
joo tarkalleen usein ne ovat ovenkarmit ja ikkunat vierekkäin kantavia

• Tykkään
Schäfer
  • Laddar…
I
Per Eskilsson Per Eskilsson sanoi:
Meillä on vain 1,82 metrin huonekorkeus joissakin kellarin paikoissa, ja ovikarmeissa se on vielä matalampi, ja satunnaisesti lyön pääni.

Uskaltaisinko poistaa ovikarmit, kun niissä ei koskaan ole ovea, vai voiko karmin itsessään olla kantavana?

Tältä se näyttää:

[kuva]
varmasti karmi on sekä rapattu että valettu :rolleyes:

Kiitos kaikille vastauksista. Tarkistan huomenna, onko yläosa muuraus seinissä kiinni vai elääkö kehys omaa elämäänsä. Jos se elää omaa elämäänsä, kuten toivon, pitäisi olla helpompaa korjata toimenpiteen jälkeen, kun se on poistettu. Haluan päästä eroon karmista, osittain jotta pää ei kolahda, mutta myös koska puu on orgaaninen materiaali, joka imee kosteutta.

• Tykkään
irihenke
  • Laddar…
Parempi puoliskoni mielestäni otan liikaa työtä, että on turhaa ottaa alas karmeja. Mutta hän on toisaalta 7 cm lyhyempi kuin minä, joten hän ei oikein ymmärrä ongelmaani, koska hän ei ole koskaan itse lyönyt päätään kellarissa. :cry: Jatkuu...

I
Per Eskilsson Per Eskilsson sanoi:
Min bättre hälft tycker att jag tar på mig för mycket arbete, att det är onödigt att ta ner karmarna. Men hon är å andra sidan 7 cm kortare än mig så hon förstår inte riktigt mitt problem eftersom hon aldrig själv har slagit i huvudet i källaren. :cry: Fortsättning följer..
sinähän olet enemmän huoneessa kuin oviaukossa :p

Kun yritimme irrottaa pois harmaan karmin, huomasimme, että karmi on naulattu kiinni joihinkin puukappaleisiin, jotka on työnnetty tiilien väliin. Naulanreiät karmissa eivät näy, ne näyttävät olevan huolella ylimaalattuja. En ole päättänyt, miten aion edetä. Joko poistan sekä karmin että puukappaleet, koska haluan mahdollisimman vähän orgaanista materiaalia kellariin, mutta silloin minun on täytettävä reiät hieman laastilla.
Tai yritän vain poistaa karmin ja antaa puukappaleiden jäädä paikoilleen.
Tai annan sekä puukappaleiden että karmin jäädä paikoilleen. Tällä hetkellä tuntuu, että meillä on tärkeämpiä työtehtäviä kuin tämä.

Olemme myös huomanneet, että karmia yläpuolella/sivulla on rautapalkki, joka pitää sitä.

• Seinän sisällä oleva tiilipinta osittain paljastettuna, jossa näkyy tiili- ja laastikerroksia. Karmi ja puurakenteet eivät näy.
  • Valkeaksi maalattu ovi-ikkuna, josta puinen karmin osa työntyy esiin tiiliseinän välistä. Takana näkyy vanha kellari rakennustyömaalla.
Olin vain irrottanut kiilat naulojen ympäriltä ja sitten leikannut ne tiikerisahalla. Jo nyt olet tilanteessa, jossa sinun täytyy korjata, joten voit yhtä hyvin tehdä työn valmiiksi. En ole koskaan nähnyt versiota, jossa saumassa on työntetty lankunpala, mutta sen voi vain poistaa. Palkki tukee kuitenkin seinää.

Tältä karmini näyttivät. Ei mitään, mikä haisisi enemmän kuin jokin muu.

• Vanha puukarmi, jossa on tummunutta ja kulunutta pintaa, ympäröivä valkoinen seinä.
  • Kuluneet, vaurioituneet puurakenteet nojaavat valkoiseen seinään.
Naulapäät voivat olla katkaistu ja karmin asennettiin samalla kun seinä rakennettiin.

Meidän ovikarmi, joka oli asennettu ulkoseinään kellarin ja autotallin välillä, oli tällainen, seinään oli upotettu pieniä puupaloja, joihin ovikarmi oli naulattu kaksipäisillä nauloilla.

Olin tässä vaiheessa poistanut kaiken rappauksen, joka on aivan karmin vieressä.
Sen jälkeen sahasin naulat, jotka menevät karmin ja seinän välillä.
Sitten sahasin karmin poikki, yksi tai kaksi kohtaa kummassakin sivupaneelissa.
Poistin karmin.

Kun ovikarmi on poissa, voi porata pois puun seinästä.

• Tykkään
Per Eskilsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.