Hei!

Olen kunnostamassa portaitamme. Ajattelin upottaa 3 spottivaloa (joka toiselle askelmalle) porraselementtiin yhdelle puolelle portaita. Kysymys on, vaikuttaako tämä portaiden kestävyyteen? Siitä tulee pienempi, mutta onko se niin paljon, että siitä voi tulla vaarallista?

Porraselementti on noin 25 cm x 5 cm. Reiät tulevat olemaan noin 4-5 cm. Muuten voin sanoa, että portaat ovat "avointa" tyyppiä, jossa on 7 askelmaa. Ne roikkuvat vapaasti.

Ystävällisin terveisin

Henrik

Pystysuoran palkin vahvuus toimii niin, että korkeuden keskellä kuorma on nolla, ja se kasvaa lineaarisesti alaspäin ja ylöspäin. Jos teet reiän korkeuden keskelle, vaikutus lujuuteen on vähäisin.

Vertikaalinen palkki? Siis pystysuorat portaat??

Tarkoitin tietenkin pystyasennossa olevaa palkkia, jos portailla on pystysuora vangstycke, niin sehän ei ole portaat vaan tikkaat...?

Olen itse ajatellut asentaa spotteja portaisiini, jotka ovat suorat ja molemmin puolin on seinät. Olen ajatellut porata reiän korkeuden keskikohdalle spotteja varten ja sitten pienemmän reiän ylhäältä johtoa varten. Sitten johdotus ylhäältä alas vangstycketin yläpuolelle, jonka ajattelin peittää listalla, joka on yhtä leveä kuin vangstycket.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.