Vulcan61
Aiomme myös vaihtaa eristystä sisäpuolelta, kuten teemme juuri nyt. Panelbyte tapahtuu luultavasti ensi vuonna tai jonain vuonna. Ajattelin paikata sisältä tavallisella tuulensuojapaperilla, kun sitä on kotona. Sitten kun vaihdamme paneelin, haluamme tuulensuojakalvon. Voiko tuulensuojapaperi olla sisäpuolella ja kalvo ulkopuolella? Vai ajattelenko ihan väärin?
 
  • Kuva seinän eristyksestä, jossa näkyy musta tuulensuojapaperi asennettuna puisen lattian ja seinärakenteen väliin.
Vulcan61
Vulcan61 Vulcan61 sanoi:
Aiomme vaihtaa eristyksen myös sisäpuolelta, mitä teemme juuri nyt. Paneelinvaihto tapahtuu todennäköisesti ensi vuonna tai sitä seuraavana. Ajattelin paikata sisältä tavallisella tuulensuojapaperilla, koska meillä on sitä kotona. Sitten kun vaihdamme paneelin, haluamme tuulikalvon. On varmaan mahdollista pitää tuulensuojapaperi sisäpuolella ja kalvo ulkopuolella? Vai ajattelenko aivan väärin

paperi on tänään kiinnitetty sisäpuolelta, kun reunat on taitettu
 
Vulcan61
Mm
 
  • Eristelevy, jossa on musta kangas ja vauriokohtia.
Vulcan61 Vulcan61 sanoi:
Täytyykö laittaa tuulensuojus sisäpuolelle ja kalvo ulkopuolelle? Vai ajattelenko ihan väärin
Olen epävarma.
Mutta sääntönä on, että höyrynvastus ulkopuolella saa olla korkeintaan 1/2 tai 1/3 (en ole varma tästä) höyrynvastuksesta sisäpuolella eristystä.
Täällä on varmasti muita, jotka tuntevat tämän asian paremmin :oops:
 
Vulcan61
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Olen epävarma. Mutta yksi sääntö on, että ulkopuolisen höyrynvastus saa olla korkeintaan 1/2 tai 1/3 (olen epävarma tästä) eristeen sisäpuolen höyrynvastuksesta. Täällä on varmasti muita, jotka osaavat tämän paremmin :oops:
Ok ei varmaan haittaa käyttää kaksinkertaista tuulensuoja? Mutta mutta koskaan ei tiedä!
 
K
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Eikö se ole pikemminkin päinvastoin?
Kosteutta tulee aina sisään jollain tavalla.
Ja sisäpuolelta tiiviit maalit estävät kosteuden pääsyn ulos.
Hän tarkoittaa päinvastoin, olette samalla puolella. Maalasin itse pellavaöljymaalilla.
 
K Kallebo sanoi:
Hän tarkoittaa päinvastoin, olette samalla puolella. Itse maalasin pellavaöljymaalilla
Kiitos, nyt huomaan, että sekoitin vähän kieltoja :confused:
 
  • Tykkään
Kallebo
  • Laddar…
"eihän siitä varmaan haittaa ole, jos on kaksinkertainen kerros tuulensuojaa?"
Riippuu siitä, miten sisäpuoli on rakennettu. Jos seinän sisäpuolella on rakennuskalvo/muovi, niin kaksinkertainen kerros käy hyvin, koska muovi on niin paljon tiiviimpää kosteudelta kuin paperi.
Jos taas sisäpuolella ei ole mitään kosteusbarriääriä, se voi mahdollisesti aiheuttaa ongelmia, mutta melko epätodennäköistä. Kaksinkertainen kerros tuulensuojapaperia antaa kaksinkertaisen kosteusvastuksen/läpikulkuarvon yksinkertaiseen kerrokseen verrattuna. Ja kuten KoW toi esille, nyrkkisääntönä on, että sisäpuolen tulisi olla vähintään 5 kertaa tiiviimpi (kosteusläpäisykyvyn suhteen) kuin ulkopuolen, (normaali tuulensuojapaperi).
 
  • Tykkään
Makkana ja 2 muuta
  • Laddar…
Vulcan61
Oldboy Oldboy sanoi:
"voikohan tuplakerroksellisista tuulisuojista olla haittaa?"
Riippuu, miten sisäpuoli on rakennettu. Jos sisäseinällä on rakennuskalvo/muovi, kaksi kerrosta käy hyvin, koska muovi on äärettömästi kosteustiiviimpi kuin pahvi.
Jos kuitenkin sisäpuolella ei ole mitään kosteussulkua, se voi mahdollisesti aiheuttaa ongelmia, mutta on melko epätodennäköistä. Kaksi kerrosta tuulensuojaa antaa kaksi kertaa suuremman kosteuden vastuksen/läpäisyarvon kuin yksinkertainen kerros. Ja, kuten KoW mainitsi, nyrkkisääntönä sisäpuolen tulisi olla vähintään 5 kertaa tiiviimpi (kosteuden läpäisevyyden suhteen) kuin ulkopuoli (normaalisti tuulensuoja).
Ok sisäpuolella ei ole muovia, vain pahvi ulkoverhouksen takana. Käytä pahvia. Sitten yksi kerros folioa sinä päivänä, kun verhousta vaihdetaan.
 
Vulcan61 Vulcan61 sanoi:
Se tulee olemaan vaakasuora. Tänään on vuorilaudoitus. Mutta maalaaminen on kamalaa, kun pinta on niin kiiltävä höylätty.. Joten uskon, että siitä tulee z-paneeli. Sitten siitä tulee bison
Höylätty puoli tulee olla sisäänpäin!
 
R Rulle53 sanoi:
Höylätty puoli pitäisi olla sisäänpäin!
Se riippuu siitä, millä aikoo maalata......
 
  • Tykkään
guggen
  • Laddar…
Tarkalleen
Jos sinulla on hyvä ftx, uskon, että puolet on voitettu. Jos sinulla on muovi sisäpuolella - vaihtoehtoisesti kaikki diffuusioavointa mukaan lukien julkisivun maali vielä 40%
Jäljelle jäävät 10% ovat kaikki poikkeukset. :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.