44 946 lukukertaa ·
41 vastausta
45k lukukertaa
41 vastausta
Ulkovuoraus ilman ilmarakoa?
Aiomme myös vaihtaa eristystä sisäpuolelta, kuten teemme juuri nyt. Panelbyte tapahtuu luultavasti ensi vuonna tai jonain vuonna. Ajattelin paikata sisältä tavallisella tuulensuojapaperilla, kun sitä on kotona. Sitten kun vaihdamme paneelin, haluamme tuulensuojakalvon. Voiko tuulensuojapaperi olla sisäpuolella ja kalvo ulkopuolella? Vai ajattelenko ihan väärin?
Vulcan61 sanoi:
Aiomme vaihtaa eristyksen myös sisäpuolelta, mitä teemme juuri nyt. Paneelinvaihto tapahtuu todennäköisesti ensi vuonna tai sitä seuraavana. Ajattelin paikata sisältä tavallisella tuulensuojapaperilla, koska meillä on sitä kotona. Sitten kun vaihdamme paneelin, haluamme tuulikalvon. On varmaan mahdollista pitää tuulensuojapaperi sisäpuolella ja kalvo ulkopuolella? Vai ajattelenko aivan väärin
paperi on tänään kiinnitetty sisäpuolelta, kun reunat on taitettu
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Olen epävarma.Vulcan61 sanoi:
Mutta sääntönä on, että höyrynvastus ulkopuolella saa olla korkeintaan 1/2 tai 1/3 (en ole varma tästä) höyrynvastuksesta sisäpuolella eristystä.
Täällä on varmasti muita, jotka tuntevat tämän asian paremmin
Ok ei varmaan haittaa käyttää kaksinkertaista tuulensuoja? Mutta mutta koskaan ei tiedä!KnockOnWood sanoi:
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 042 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 042 viestiä
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
"eihän siitä varmaan haittaa ole, jos on kaksinkertainen kerros tuulensuojaa?"
Riippuu siitä, miten sisäpuoli on rakennettu. Jos seinän sisäpuolella on rakennuskalvo/muovi, niin kaksinkertainen kerros käy hyvin, koska muovi on niin paljon tiiviimpää kosteudelta kuin paperi.
Jos taas sisäpuolella ei ole mitään kosteusbarriääriä, se voi mahdollisesti aiheuttaa ongelmia, mutta melko epätodennäköistä. Kaksinkertainen kerros tuulensuojapaperia antaa kaksinkertaisen kosteusvastuksen/läpikulkuarvon yksinkertaiseen kerrokseen verrattuna. Ja kuten KoW toi esille, nyrkkisääntönä on, että sisäpuolen tulisi olla vähintään 5 kertaa tiiviimpi (kosteusläpäisykyvyn suhteen) kuin ulkopuolen, (normaali tuulensuojapaperi).
Riippuu siitä, miten sisäpuoli on rakennettu. Jos seinän sisäpuolella on rakennuskalvo/muovi, niin kaksinkertainen kerros käy hyvin, koska muovi on niin paljon tiiviimpää kosteudelta kuin paperi.
Jos taas sisäpuolella ei ole mitään kosteusbarriääriä, se voi mahdollisesti aiheuttaa ongelmia, mutta melko epätodennäköistä. Kaksinkertainen kerros tuulensuojapaperia antaa kaksinkertaisen kosteusvastuksen/läpikulkuarvon yksinkertaiseen kerrokseen verrattuna. Ja kuten KoW toi esille, nyrkkisääntönä on, että sisäpuolen tulisi olla vähintään 5 kertaa tiiviimpi (kosteusläpäisykyvyn suhteen) kuin ulkopuolen, (normaali tuulensuojapaperi).
Ok sisäpuolella ei ole muovia, vain pahvi ulkoverhouksen takana. Käytä pahvia. Sitten yksi kerros folioa sinä päivänä, kun verhousta vaihdetaan.Oldboy sanoi:
"voikohan tuplakerroksellisista tuulisuojista olla haittaa?"
Riippuu, miten sisäpuoli on rakennettu. Jos sisäseinällä on rakennuskalvo/muovi, kaksi kerrosta käy hyvin, koska muovi on äärettömästi kosteustiiviimpi kuin pahvi.
Jos kuitenkin sisäpuolella ei ole mitään kosteussulkua, se voi mahdollisesti aiheuttaa ongelmia, mutta on melko epätodennäköistä. Kaksi kerrosta tuulensuojaa antaa kaksi kertaa suuremman kosteuden vastuksen/läpäisyarvon kuin yksinkertainen kerros. Ja, kuten KoW mainitsi, nyrkkisääntönä sisäpuolen tulisi olla vähintään 5 kertaa tiiviimpi (kosteuden läpäisevyyden suhteen) kuin ulkopuoli (normaalisti tuulensuoja).
Jäsen
· Västernorrland
· 12 011 viestiä
Tarkalleen
Jos sinulla on hyvä ftx, uskon, että puolet on voitettu. Jos sinulla on muovi sisäpuolella - vaihtoehtoisesti kaikki diffuusioavointa mukaan lukien julkisivun maali vielä 40%
Jäljelle jäävät 10% ovat kaikki poikkeukset.
Jos sinulla on hyvä ftx, uskon, että puolet on voitettu. Jos sinulla on muovi sisäpuolella - vaihtoehtoisesti kaikki diffuusioavointa mukaan lukien julkisivun maali vielä 40%
Jäljelle jäävät 10% ovat kaikki poikkeukset.
Klikkaa tästä vastataksesi


