Älä koskaan laita muovia paneelin taakse, siellä pitäisi olla paperi/tuulensuojaus/jne, joka varmistaa, että siitä tulee tuulenpitävä. Muovin laittaminen tiiviisti paneelin taakse on yleinen virhe.
 
  • Tykkään
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
A AndersS sanoi:
Et koskaan laita muovia paneelin taakse, siellä pitäisi olla paperi/tuulensuoja/jne, joka varmistaa tuulitiiviyden. Muovin laittaminen paneelin taakse on yleinen virhe.
Ok, joten paperi on vain tuulen vuoksi? Ajattelen, että on erityisen tärkeää, että se on tiivis, jos mahdollinen vesi pääsee sisään, kun ilmarako puuttuu. Mutta hyvä, nyt tiedän.
 
Vulcan61
Tuulensuojakalvo tai tuulensuojalevy, onko niillä mitään etuja tai haittoja toisiinsa nähden?
 
Foliota on nykyaikaisempi ja helpompi työstää. Muuten ne täyttävät suunnilleen saman tehtävän.
 
Vulcan61
useless useless sanoi:
Folio on modernimpi ja helpompi työstää. Muuten ne täyttävät suunnilleen saman tehtävän.
Ok. Onko suositeltavaa poistaa vanha tuulensuojapaperi ensin vai Toimiiko se, että kiinnittää tuulensuojafolion suoraan päälle?
 
Vulcan61
Byggmaxilla on kalvo nimeltä bison. Onko kenelläkään kokemuksia, onko se hyvää tavaraa?
 
Onko jotain vikaa pappenissa?
 
Vulcan61
useless useless sanoi:
Onko paperissa jotain vikaa?
Kyllä, se on monista kohdista haljennut. Ajattelin säästää vähän aikaa ajamalla vanhan yli, jos se toimii?
 
Vulcan61
Varmasti 50 vuotta vanha, joten on silti turvallisinta vaihtaa uuteen, vaikka se on ehjä monessa paikassa.
 
P
Vinkki on vaihtaa folie ja laittaa uusi naulausrima, jos Vinkki on vaihtaa tuulensuoja ja myös laittaa naulausrima tuuletukseen paneelin taakse, jos kuitenkin aiot asentaa uuden paneelin.
 
Vulcan61
Erik_Hansson sanoi:
Vinkki on vaihtaa kalvo ja laittaa uusi naulalista tai Vinkki on vaihtaa tuulensuojapaperi ja myös laittaa naulalista tuuletusta varten paneelin taakse, jos kuitenkin aiot laittaa uuden paneelin.
Hankalaa on se, että ikkunat tulevat silloin syvemmälle. On pakko vaihtaa ikkunasadetta, mikä on melko vaivalloista.
 
  • Tykkään
hanisa
  • Laddar…
Vulcan61 Vulcan61 sanoi:
Byggmaxilla on folio nimeltään bison, onko jollain kokemusta siitä, onko se hyvää tavaraa?
Bison toimii hyvin. Aiotko asentaa pystysuoraa vai vaakasuoraa paneelia? Jos aiot asentaa pystysuoraa paneelia, suositellaan lisäpystylistaa ilmanvaihdon takaamiseksi naulalistan taakse vähintään 8 mm.
 
  • Tykkään
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
H huggan sanoi:
Bison toimii hienosti. Laitatko pystysuoran vai vaaka-asennon? Jos laitat pystysuoran, suositellaan ylimääräistä pystysuoraa rimaa tuuletusta varten naulausrimojen taakse vähintään 8 mm.
Laitetaan vaakaan. Tällä hetkellä on vuori-paneeli. Mutta maalaaminen on tuskaa, koska pinta on niin kiiltävä höylätty.. Joten luulen, että siitä tulee Z-paneeli. Sitten tulee bison
 
Vulcan61
Tietääkö kukaan, voiko olemassa olevan vindpapp:in jättää paikoilleen, kun laitetaan vindfolie, vai täytyykö se poistaa ensin?
 
J justusandersson sanoi:
Niin kauan kuin ei maalaa julkisivua ulkopuolelta diffuusionkestävällä maalilla, esim. akrylaattimaalilla, niin se toimii hyvin ilman ilmarakoa.
Eikö se ole päinvastoin?
Kosteus pääsee aina sisälle jollain tavalla.
Ja tiiviit maalit estävät kosteuden pääsyn ulos.
 
  • Tykkään
OXYD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.