847 lukukertaa ·
7 vastausta
847 lukukertaa
7 vastausta
Ulkovarasto
Hei kaikille. Ensimmäinen viesti, jota kirjoitan täällä, joten toivon saavani vastauksia
Varoitus pitkästä viestistä, mutta pyydän apua silti haha 
Olen aloittamassa remonttia ja kunnostusta ulkorakennuksessa, josta tulee pienempi puusepänverstas.
Pinta-ala on noin 12 neliömetriä.
Lattianiskat ovat noin 2,40 metriä pitkät ja keskellä on pääkannatin pilareilla, joten ne kohtaavat keskellä säännön, joten vapaakorkeus on vain noin 1,20 metriä.
Pohdintani on, mitä lattiaa minun pitäisi käyttää? Voin lisätä, että tila ei ole eikä tule olemaan eristetty. Ajatukseni oli aluksi käyttää raakalautaa? Voin myös lisätä, että minulla on yhdistelmäkone, joka painaa ehkä 2-300 kiloa enintään. Mutta onko sillä oikeastaan merkitystä, millainen lattia on, vai onko tärkeämpää alapuolen kantavuus?
Lattian valinnaksi ajattelin siis raakalautaa, koska se tuntuu mukavalta ja kätevältä. Mutta aloin myös ajatella lastulevyä? Monet, joilta olen kysynyt, sanovat "laita raakalauta", mutta kukaan ei tunnu suosittelevan lastulevyä. Miksi? Ajattelen, että JOS joskus tulevaisuudessa eristän sen, lastulevyjen poistaminen voisi olla helpompaa kuin suuri määrä raakalautaa?
Appeni mielestä minun pitäisi laittaa raakalauta, lastulevy ja sitten laminaattilattia sileälle pinnalle. Mutta laminaatti tulee todella liukkaaksi. Lisäksi tuntuu, että sekä lastulevy että raakalauta ovat liioittelua.
Anteeksi pitkä teksti, toivottavasti joku jaksaa lukea hahaha...
Olen aloittamassa remonttia ja kunnostusta ulkorakennuksessa, josta tulee pienempi puusepänverstas.
Pinta-ala on noin 12 neliömetriä.
Lattianiskat ovat noin 2,40 metriä pitkät ja keskellä on pääkannatin pilareilla, joten ne kohtaavat keskellä säännön, joten vapaakorkeus on vain noin 1,20 metriä.
Pohdintani on, mitä lattiaa minun pitäisi käyttää? Voin lisätä, että tila ei ole eikä tule olemaan eristetty. Ajatukseni oli aluksi käyttää raakalautaa? Voin myös lisätä, että minulla on yhdistelmäkone, joka painaa ehkä 2-300 kiloa enintään. Mutta onko sillä oikeastaan merkitystä, millainen lattia on, vai onko tärkeämpää alapuolen kantavuus?
Lattian valinnaksi ajattelin siis raakalautaa, koska se tuntuu mukavalta ja kätevältä. Mutta aloin myös ajatella lastulevyä? Monet, joilta olen kysynyt, sanovat "laita raakalauta", mutta kukaan ei tunnu suosittelevan lastulevyä. Miksi? Ajattelen, että JOS joskus tulevaisuudessa eristän sen, lastulevyjen poistaminen voisi olla helpompaa kuin suuri määrä raakalautaa?
Appeni mielestä minun pitäisi laittaa raakalauta, lastulevy ja sitten laminaattilattia sileälle pinnalle. Mutta laminaatti tulee todella liukkaaksi. Lisäksi tuntuu, että sekä lastulevy että raakalauta ovat liioittelua.
Anteeksi pitkä teksti, toivottavasti joku jaksaa lukea hahaha...
Tervetuloa
Vältä lastulevyä ja laminaattia, koska niillä on taipumus turvota kosteuden ja märkyyden vaikutuksesta.
Helpoin tapa on käyttää puuta, joka kuivuu järkevällä tavalla.
Ystävällisin terveisin, fremax
Vältä lastulevyä ja laminaattia, koska niillä on taipumus turvota kosteuden ja märkyyden vaikutuksesta.
Helpoin tapa on käyttää puuta, joka kuivuu järkevällä tavalla.
Ystävällisin terveisin, fremax
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 305 viestiä
Raakapontti sopii erinomaisesti. Mutta ehkä muovimatto sen päälle, jotta se olisi helpompi siivota?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 305 viestiä
Mene mattokauppaan ja katso sieltä mieluisa. Rakennustarvikeliikkeissä on myös mutta pienempi valikoima samaan hintaan.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Raakapontti ei ole sileä ja höylätty.
Osta oikeaa lattialautaa sen sijaan:
MÄNTY LATTIAPUU B-LAATU
MÄNTY LATTIAPUU B-LAATU
26X190 MM PÄÄPONTATTU 149:-/M2
http://www.gsbyggvaror.se/?page=product&category=25&product=395#product
Missä päin maata varasto sijaitsee?
Osta oikeaa lattialautaa sen sijaan:
MÄNTY LATTIAPUU B-LAATU