Hei teille!
Olemme hieman erimielisiä kotona koskien autotallin ulkoseinää, joka lämmitetään tarpeen mukaan noin 15-18 asteeseen.

Seinä sisältäpäin: kipsi, lastulevy, seinäpuut 145x45, vaakasuuntaiset 45x45, paneeli 22x145 ja 22x45 peitelista.

Kiistaan: Toisen osapuolen mielestä vaaka 45x45 tulisi eristää välissä ja sitä tulisi käyttää naulauslautoina (muovi eristyksen jälkeen).

Toinen osapuoli: Minä, väitän että muovin ja paneelin välissä täytyy olla ilmarako ja että normaalisti nämä 45x45 säädetään sisäpuolella eikä ulkopuolella.

Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan?

..//N

Se käy oikein hyvin, että laittaa nämä 45X45 ulkopuolelle, mutta silloin pitää lisätä naulalista.

Seinäni oli sisältä ulospäin: 2Xgips, fuktspärr, pystysuora 145x45, vaakasuora 45X45, vindduk, vaakasuora 22X45 (oikeastaan 22X95 halkaistu), panel.

Tämä ratkaisu antaa sinulle hyvän eristyspaksuuden ja sitten saat pystysuorat runkotolpat sisäpuolelle, mikä tekee kipsilevyn asettamisesta helppoa. Ainoa haittapuoli on, että fuktspärr sijoitetaan suoraan levyjen taakse, mikä tekee sähkötöistä hieman hankalampia, mutta se on marginaalista.

Kiitos Mats
Ja kiinnityslistan lyödään vain saadakseen ilmarako?

..//N

Jepp

Ainoa "virhe" tässä lienee se, että sinun pitäisi kiinnittää paneeli 4" nauloilla 3" sijaan, kun kiinnittää "extra" naulalistan...vai mitä???
Naulan pitäisi mennä seuraavan materiaalin läpi 2 kertaa sen ensimmäisen paksuuden...vai kuinka?

..//N

ei muovia näissä rakennuksissa (mahdollisesti katossa) muuten diffuusiopaperi.

Voisitko kehittää tätä vähän kiitos?
Minähän lämmitän sen kuitenkin osittain, se kertoo minulle, että minun pitäisi käyttää muovia.

..//N

osittain, mutta on olemassa riski, että se jää joskus lämmittämättä.
Kylmä autotalli (rakennus) ei ehdi mukautua lämpötilavaihteluihin talvella. Sisällä tulee kylmä, ja kun aurinko paistaa ja lämmittää ulkopuolta, sisällä pysyy kylmänä. Kylmä ilma sisällä kondensoituu silloin muovin sisäpinnalle, ja lahoamisvaurioita voi syntyä.
Kesämökeillä on usein tämä ongelma. Jos lisäksi lattialla on muovimattoa, niin silloin ongelmat ovat siellä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.