Hei
Rakennan eristettyä terassia, jota pidetään kylmänä talvella. Minulla on pilari-perustus, jossa on eristys, ja sen päällä höyrynsulkukangas sekä lattialastulevy. Ajattelin kuten alla olevassa kuvassa, rakentaa ulkoseinän ensin ja sitten lattialevyt siten, että ne ja höyrynsulkukangas kohtaavat sisäseinän ja ne teipataan yhteen.
Mutta sitten näen esim. sekä
Minuutti 7
että ensin asennetaan lattialevyt ja sitten rakennetaan ulkoseinä niiden päälle? Se näyttää helpommalta, mutta silloin lattialevyt menevät ulkoseinän tuulensuojakankaaseen asti. Ei tunnu optimaaliselta kosteusnäkökulmasta?
Olin tehnyt kuten olit ajatellut. Aluslattia voidaan ajatella vaihdettavaksi jostain syystä rakennuksen elinkaaren aikana, joten hyvä jos se ei ole rungon alla.
Olisin tehnyt kuten olit ajatellut. Alapohja voidaan ajatella vaihdettavaksi jostain syystä rakennuksen käyttöiän aikana, joten on hyvä, jos se ei ole rungon alla.
Luotan enemmän puuoppaaseen kuin ”FixarTV:hen”.
Hyvä input, joo se on riskirakenne ja tulee ongelmia 10+ vuoden päästä,
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.