9 844 lukukertaa ·
5 vastausta
10k lukukertaa
5 vastausta
Ulkoporras huonossa kunnossa
Hei.
Talossamme, johon muutimme helmikuussa, on ulkoportaikko huonossa kunnossa. Askeleiden ja erityisesti kulmien lähellä olevat osat ovat hajoamassa. Kun nostaa päällyskiviä, niiden alla on muruja. Viimeisessä kuvassa näkyy alapuoli, ja siellä on valkeaa saostumaa, jonka ymmärtääkseni voi johtua kosteuden siirtymisestä portaikon läpi alapuolelle ja suolasaostumasta.
Onko portaita mahdollista korjata?
Löysin kuvauksen täältä, mutta en tiedä, voiko sitä soveltaa ongelmaani:
http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=183
Talossamme, johon muutimme helmikuussa, on ulkoportaikko huonossa kunnossa. Askeleiden ja erityisesti kulmien lähellä olevat osat ovat hajoamassa. Kun nostaa päällyskiviä, niiden alla on muruja. Viimeisessä kuvassa näkyy alapuoli, ja siellä on valkeaa saostumaa, jonka ymmärtääkseni voi johtua kosteuden siirtymisestä portaikon läpi alapuolelle ja suolasaostumasta.
Onko portaita mahdollista korjata?
Löysin kuvauksen täältä, mutta en tiedä, voiko sitä soveltaa ongelmaani:
http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=183
Tee se itse -lehdessä on sama reportaasi betonirappusten korjaamisesta noin joka kolmannessa numerossa. Meidän rappumme on valettu kokonaan, mutta se on sisältä ontto ja täynnä kosteutta. Se on halkeamassa kunnolla, enkä näe mahdollisuutta korjata sitä kunnolla. Aion varmaan purkaa ja rakentaa täysin uuden puusta.
Kun alan tutkia rikkinäistä kohtaa, pääsen vain syvemmälle ja syvemmälle, kuin hiekka, joka murenee.
Kun alan tutkia rikkinäistä kohtaa, pääsen vain syvemmälle ja syvemmälle, kuin hiekka, joka murenee.
Päätellen saamieni vastausten määrästä, ei vaikuta olevan suurempaa mahdollisuutta saada asia kuntoon siis. Tekemäni haut löytävät enimmäkseen tietoa betonisista kellarikäytävistä ja se ei tunnu aivan samalta kuin meidän ongelmamme. Löydän tuotteen nimeltä marmocit, jolla voisi päällystää portaat, mutta myös se tuntuu hieman riskialttiilta päällystää huono betoni. Naapurimme sanovat, että he ovat yrittäneet useiden vuosien ajan löytää jonkun, joka voisi purkaa heidän portaat, jotta he voisivat rakentaa puuportaat, mutta yritykset eivät halua ottaa sitä tehtäväkseen. Päättyneekö sitten yksinkertaisesti siihen, että portaat annetaan hajota luonnon toimesta ja aletaan käyttää kellarikäyntiä sen sijaan. Ehkä 200 vuoden päästä voi rakentaa uudet portaat
Nyt menen myös ulos tutkimaan portaita ja katsomaan, kuinka paljon hiekkaa minulla on. Ehkä yritän tunkea jonkinlaista saumausta kivien yläpuolelle ainakin estämään sadeveden valumista rakenteeseen.
Pitkä osa "hajfenan" pitäisi olla vanha korjaus, joka on irronnut. Paikoittain on kovaa materiaalia suoraan kattokivien alla ja paikoittain hiekkaa noin 3 cm ennen kovaa materiaalia.
Eikö minun pitäisi voida poistaa kivet ja valaa suuri betonikakku, sitten laittaa kivet takaisin ja kaikki on hyvin? Haastavaa pitäisi olla saada tarpeeksi tasaisesti, jotta kivien väliin ei jää liikaa rakoja?
Eikö minun pitäisi voida poistaa kivet ja valaa suuri betonikakku, sitten laittaa kivet takaisin ja kaikki on hyvin? Haastavaa pitäisi olla saada tarpeeksi tasaisesti, jotta kivien väliin ei jää liikaa rakoja?
Hei lainasurkimus!
Tiedätkö mitä?! Luulen, että olet oikeassa pahimmissa pelossasi! Portaikko on loppuun kulunut ja väsynyt! Lyhennä sen kärsimystä ja rakenna uusi!
Korjattu puolirikki on vain puoliksi hyvä.
Anteeksi. Johan
Tiedätkö mitä?! Luulen, että olet oikeassa pahimmissa pelossasi! Portaikko on loppuun kulunut ja väsynyt! Lyhennä sen kärsimystä ja rakenna uusi!
Korjattu puolirikki on vain puoliksi hyvä.
Anteeksi. Johan
luulen, että se on mahdollista pelastaa, vaikka uudisrakennus olisi suositeltava. Voit porata reikiä ja lyödä sisään spikplugg puoliväliin, missä aiot muurata uudelleen "kakorna" ja myös pohjustaa kosketuspinnan, näin saat eräänlaisen raudoituksen. Sitten se pysyy kiinni... mutta se on vähän näpräilyhomma. Mutta sen ei tarvitse maksaa monta euroa. Ehkä sitten vähän sokkeliväriä tai jotain pinnoille, jotka eivät ole "kulku-pintoja"?!
Onnea matkaan
/
M
Onnea matkaan
/
M
Klikkaa tästä vastataksesi