Hei

Olen suunnittelemassa attefall-taloa, jota käytetään ulkoilmahuoneena, esimerkiksi lasitettuna terassina. Ulkopuolella minulla on tavallinen terassi, jossa on SPA-kylpyamme. On siis olemassa tietty riski, että taloon voi päästä vettä lattialle. Haluan eristyksen sekä kattoon, seiniin että lattiaan, mutta kysymys kuuluu, kuinka minun tulisi rakentaa lattia? Aluksi ajattelin käyttää samaa komposiittilaattaa sisällä kuin ulkona, mutta koska se ei ole tiivis, lika ja vesi voi mahdollisesti pudota/valua rakojen kautta alapohjaan. Lisäksi solumuovieristys näkyisi myös raoista. Mikä on paras lattiamateriaali ja miten rakennusmuovia käytetään lattian alla?
 
Kuinka suuria rakoja pitäisi olla terassilaudoituksessa? Vaihtoehtona sille, että solumuovi voisi näkyä mahdollisesti hieman vähemmän, olisi jos olisit laittanut jonkinlaista kangasta päälle, tumma tuulensuojakangas tai jotain.

Sanot, että se ei ole tiivis koskien terassilaudoitusta.
Epäilen, että viittaat rakoihin, jotka syntyvät lasiosan kiskon ja terassilaudoituksen väliin (korjaa jos olen väärässä), mutta ratkaisu siihen voisi olla rakojen tiivistäminen, tähän löytyy joitain eri vaihtoehtoja.
Tiivistemassa tai vastaava?
 
Kyllä, osittain siellä, mutta komposiittilauta on erittäin liikkuvaa materiaalia, joten lautojen välissä on aina muutaman millimetrin rako. Ehkä onkin parempi ratkaisu asentaa tavallinen lattia sen sijaan?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.