Mitä voi tehdä, jotta se näyttää paljon paremmalta? Työtaso, runko jne. tulevat IKEAlta.230079-skiva2.jpg
230077-skiva.jpg

Eikö mukana yleensä tule pieniä liuskoja, jotka voi laittaa reunalle?

Kyllä se tekee. Mutta ajattelin, voisiko saada paremman lopun. Mielestäni levy erottuu vähän liikaa, mutta se saattaa näyttää paremmalta, jos saan nauhan paikoilleen.

Nauha olisi pitänyt asentaa ennen kuin levy tuli paikalleen. Itse laitan myös vähän silikonitiivistettä kaappia ja seinää vasten.

Levy on löysästi, joten ei ole ongelmaa. Minun pitää ehkä sahata vielä yhdestä paikasta, koska seinä on hieman vinossa.

Mikael_L
Miltä näyttää levyn toisessa päässä? Voitko leikata levyn takareunasta niin, että se on kapeampi eikä ulkone ollenkaan?

Mikael_L sanoi:
Miltä levy näyttää toisessa päässä? Voitko lyhentää levyä takaosasta niin, että se tulee kapeammaksi eikä ollenkaan ulotu?
Levy "täytyy" ulottua niin paljon, että se on tasan oven kanssa. Ja silloin raaka osa tulee näkymään joka tapauksessa. Jos hän lyhentää sitä liikaa, ovet näkyvät ylhäältä ja kaikki lika valuu alas. Olen kokeillut eri ratkaisuja. Jouduin vaihtamaan levyjä muutaman kerran. Paras on antaa sen ulottua.

Ehkä jotkut ammattilaiset tulevat paremmilla ehdotuksilla.

Mutta vedenkestäväksi tekeminen on varmaan tärkeintä. Mitä mieltä olet?

Mikael_L
Joo, olet todennäköisesti oikeassa.

Kävin katsomassa keittiössä. Kyllä, meidän levyt ulkonevat, joten etureuna vähintään tasoittuu ovien etuosan kanssa. Yhdessä paikassa oli asetettu reunalista samanvärinen ja -rakenteinen kuin levy sahatun reunan poikki. Toisessa paikassa (liesi) oli asetettu jonkinlainen alumiinilista, joka ympäröi reunan 1-2 mm. Luultavasti silikoni sen takana. Minun pitäisi ehkä ottaa kuva ... hmmm.

Aioin siirtää korkean kaapin pois ja asentaa peitekappaleet.

Jos sahaat kolmion pois kulmasta ja saat remsan, se voi kyllä mennä paremmaksi. Jos haluat sen näyttävän siistiltä, sinun täytyy saada siistimpi sahaleikkaus viisteessä kuin kuvassa näkyvä leikkaus.

Erik

Mitä liimaa minun pitäisi käyttää saadakseni nauhan kiinni? IKEAn papereissa ei lue mitään.

Useimmiten ne on valmisteltu kuumaliimalla. Kiinnitys tehdään silitysraudalla.

Olen samaa mieltä Magnusssin kanssa. Täältä puuttuu peitelevy. Lisäksi sen ei tarvitse työntyä niin paljon ulos tasaisen oven kanssa, ei ainakaan näiden kuvien perusteella.
1) Poista takaa, jotta levy on samassa linjassa ovien kanssa.
2) Irrota korkea kaappi
3) Asenna peitelevy, joka on saman korkuinen kuin korkea kaappi ja joka on samassa linjassa ovien kanssa.

Työtason ja peitelevyn tulisi olla täydellisesti samassa linjassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.