R Robert-san01 sanoi:
Sopiva. ;)

Noin 40 mm ulkonema kiinnikkeestä ja tarkistettu, että kierrettä on siellä, missä OSB sijaitsee. Eli ettei ole sileä osa, johon se voi kiinnittyä. Esimerkiksi muutamat täydenkierteen 6x40-50 voisi kuvitella olevan sopivat.

Ne kestävät noin 20-25 kg/ruuvi, kun ne ovat OSB:ssä.
Mistä löytää 6x40-50 mm ruuveja? Rakennustavarataloissa, joissa olen ollut, on vain 6x60 mm lyhimmillään. Pitäisi toimia yhtä hyvin? Huolestuttaa höyrynsulkua puhkaiseminen, mutta senhän tekee lyhyemmillä ruuveilla myös ja ne pienet reiät, jotka jäävät, eivät varmaankaan merkitse mitään.

Aja 5 mm.

Raka Raka sanoi:
Mistä löydän 6x40-50mm ruuveja? Rakennustarvikeliikkeissä, joissa olen käynyt, on vain 6x60mm lyhimmillään. Pitäisi toimia yhtä hyvin? Huolestuttaa, että se puhkaisee höyrysulun, mutta niinhän se tekee lyhyemmilläkin ruuveilla, ja ne pienet reiät eivät kai oikeastaan haittaa mitään.
Eikö ollut niin, että kiinnityksen mukana tuli sopivia ruuveja ja prikkoja?

R Robert-san01 sanoi:
Eikö se ole niin yksinkertaista, että kiinnikkeen mukana tuli sopivat ruuvit ja aluslaatat?
Mukana tuli kunnon ranskalainen ruuvi. Pitäisikö siirtyä 5mm:iin ja ottaa 40mm pituus?

Hornbachilla on hyllyssä 6x40 Grabber puuruuvia. Luulen, että sitä on myös irtotavarana.

Raka Raka sanoi:
Rejäla franska skruv hängde med. Ska man gå ner till 5mm och ta 40mm längd?
Se varmaan käy hyvin. Kiristä yksi ylimääräinen, jos olet epävarma.

Tarkista myös, ettei ruuvin kanta ole liian pieni kiinnityksen reikiin nähden. Jos on, sinun täytyy täydentää sopivilla prikoilla.

Ranskalainen ruuvi ei taida olla kierteitetty aivan "päähän" asti, joten se voi olla hieman huonompi valinta.

• Tykkään
Mikael_L
  • Laddar…
  • Tykkään
Mikael_L
  • Laddar…
T tlundberg sanoi:
Dessa? [linkki]
Ja den är bra men du måste som sagt se till att du har gängor där du har osb.

E elmont sanoi:
lopettavat kierteitä niin kaukana taakse, että ne tulevat OSB:n taakse, tekevät ne vähän hyötyä
MathiasS MathiasS sanoi:
mutta sinun täytyy kuten sanottu varmistaa, että sinulla on kierteitä siellä missä sinulla on osb.
Tottakai :) Mutta minulla on noin 25 mm OSB:hen asti, joten sen pitäisi toimia. Ja puhumme siitä, että se kestää 170 kg per ruuvi? Omassa tapauksessani harkitsen ripustavani riippumattotuolin kattoon. Joten sen on kestettävä 100 kg mies, kun hän istuu vähän raskaasti... Kattoasennuksella on kaksi ruuvinreikää.

E elmont sanoi:
[linkki]
Valitettavasti en tunne ketään, joka voisi ostaa minulle Ahlsellsista. Minulla ei ole myöskään Hornbachia lähellä (joka mainittiin aiemmin keskustelussa). Biltema, Jula, Jem&Fix, Beijers, Tools ja Byggmax ovat kai ne, joista minun täytyy valita...

Olen vakuuttunut, että Beijersilla on niitä, mutta en tiedä, mikä nimi heillä on niille, ehkä konsolskruv tai staps tai byggplåtskruv tai.... rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.