OSB on erittäin sopiva TV:iden kiinnittämiseen. Voiko edes ostaa TV:tä, jota ei voi ripustaa 2-4 ruuviin?

64" Plasma.. :cool:

Olen ripustanut 25 kg peilin 2 kpl M6 mollyplugilla yksinkertaiseen kipsiseinään, joten silloin pitäisi pystyä ripustamaan 16 kg tv OSB:hen.

mycke_nu sanoi:
64" Plasma.. :cool:
Riittää 6mm ruuvi. Mutta käytä kahta, niin on helpompi saada se suoraan.....:)

Kuinka monta 6mm-ruuvia tarvitaan pienen henkilöauton ripustamiseen OSB-levyyn? Tusina riittänee?

Ripustin tänään 37" pojan huoneeseen, 3 kpl 6x50 essve cutteria pitää sen.
Vain OSB ja kipsi, testasin roikkua niin hyvin kuin pystyin kiinnikkeessä, vaikeaa löytää mitään mistä pitää kiinni.

Ei ongelmaa (painaa 1-2 kiloa väärällä puolella 100-viivaa)

Nik206 sanoi:
Kuinka monta 6mm ruuvia tarvitaan, jotta voi ripustaa pienen henkilöauton osb-levyyn? Tusina pitäisi riittää, eikö?
jep

Melkein tekisi mieli kokeilla...
Oikealla kiinnityksellä saa lähes pelkkää vetoa ja 6 mm ruuvi vaaditulla pituudella OSB:ssä kestää noin 200 kg vetoa, eikö?
Minun 206:ni (yllätys!) painaa 1170 kg, joten ilman nesteitä ja kuljettajaa se on hieman alle 1100 kg. Pitäisikö riittää 6 ruuvilla vai mitä? :D

....mutta sitten täytyykin saada levy pysymään kiinni koolauksissa ja koolaukset pysymään kiinni ...jne.

MathiasS sanoi:
....men så gäller det ju att få skivan att sitta fast i reglarna och reglarna att sitta fast i ...osv.
Tottakai!
Mutta suurin ongelma, jonka näin heti, oli nosturi, jota minulla ei ole auton nostamiseen ;)
Jos olisi monimiljonääri ja filosofisempaan suuntaan kallistunut...
Ajattele kuinka paljon vähemmän tilaa auto, jota käytetään 5 kertaa vuodessa, vie jos se roikkuu seinällä istället!

Nik206 sanoi:
Tottakai!
Mutta suurin ongelma, jonka näin heti, oli nosturi, jota minulla ei ole auton nostamiseen ;)
Jos olisin miljonääri ja enemmän filosofinen...
Ajattele, kuinka paljon vähemmän tilaa auto, jota käytetään 5 kertaa vuodessa, vie, jos se roikkuu seinällä!

Mutta jos laitat talon makuulle, voit ajaa sen suoraan seinään, joten ongelmia ei ole, sitten kaadat talon oikein paikoilleen, ja kas, sinulla on auto roikkumassa seinällä.

Silloin on varmaan kätevämpää liimata auto kiinni superliimalla. Se tehtiin muutama vuosi sitten mainostarkoituksessa, luulen että se oli Loctiten toimesta.

cecar33 sanoi:
Mutta jos kaadat talon alas, voit ajaa sen suoraan seinään, joten ei ole ongelmaa, sitten kaadat talon oikein päin, niin kas, sinulla on auto roikkumassa seinällä.
Hyvä vinkki!
Mistä löytää saranoita talon kallistamiseen? Biltema?

Noin - nyt olen ostanut palasen OSB-levyä seinään asennettavaksi maalauksen jälkeen. Rakennustarvikekaupan kaverilla oli kuitenkin eri mielipide seinätelineen kiinnittämisestä OSB-levyyn. Hänen ideansa oli, että pitäisi käyttää tuplakipsilevyn ankkureita sen sijaan, että ruuvattaisiin suoraan OSB-levyyn, viitaten siihen että 12 mm olisi liian "matala" kiinnitysruuveille kiinnittyä OSB-levyyn. Koska kaikki täällä olivat eilen yhtä mieltä siitä, että ruuvit näyttävät toimivan hyvin, haluaisin mielelläni kuulla mielipiteen ankkureista.

Näin ajattelin aluksi tehdä: (Kuvassa väärä, pitäisi olla 6mm ruuvi)

Kuva esittää kiinnityslevyä, johon on merkitty paikat ruuveille (koko 4,2 x 50 mm) ja prikoille. Ruuveja on kahdessa rivissä.

Viimeksi muokattu:
crackerjack sanoi:
Noin - nyt olen ostanut OSB-levyn pala seinälle kiinnitettäväksi maalauksen jälkeen. Rakennustarvikeliikkeen kaverilla oli kuitenkin eri mielipide kiinnityksestä seinäkiinnikkeen ja OSB-levyn välillä. Hänen ideansa oli käyttää tuplakipsiankkureita sen sijaan, että ruuvaisi suoraan OSB-levyyn, viitaten siihen, että 12 mm olisi liian "matala" pelkästään ruuveille tarttua OSB-levyyn.
Koska kaikki täällä olivat yhtä mieltä eilen siitä, että ruuvit näyttivät toimivan hyvin, kuulisin mielelläni mielipiteen ankkureista.

Näin olin ensin ajatellut tehdä: (Kuvassa virhe, pitäisi olla 6 mm ruuvi)

[kuva]
Jos käytät kelvollisia tulppia taustaseinään (kipsi vai?) tai satut osumaan koolaukseen yhdellä tai kahdella ruuvilla, voit ripustaa 10 TV:tä ilman ongelmaa!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.