Teen kellariprojektia, vanha lattia ja paljon muuta pitää poistaa makadam, solumuovi ja uusi levy vesikiertoisella lattialämmityksellä on tulossa. Aion myös laskea lattiaa noin 10 cm, mikä johtaa siihen, että tulen saamaan noin 10 cm:n "hyllyn" sahaamalla nykyistä betonilaattaa.
Nyt miten saan suoran seinän parhaalla mahdollisella tavalla. Paikalla ollut suunnittelija ehdotti maanantaina ilmastoitua seinää, jossa on solumuovi eristeenä, ilmarako kohti nykyistä seinää.
Ensimmäinen ajatukseni oli muurata muuritiilillä tyyppiä leca. Olen yrittänyt havainnollistaa molempia ratkaisuja kuvilla. Kaikki sininen on nykyinen seinä ja pohja, jolle seinä on muurattu. Talo on hyvin salaojitettu ja ulkopuolella on platonmatto.
Mitä mieltä olette ja mitä olette tehneet omissa kellareissanne. Siitä pitäisi tulla oleskelu-/vierashuone, jossa kaikilla lattioilla on klinkkeriä.
Tiedän, että oikea tapa olisi eristää ulkopuolelta iso:lla tai podrän:llä, mutta tätä vaihtoehtoa ei ole.
Muuraisin Lecalla noin 10-15 cm kellarin ulkoseinien sisäpuolelle. Eristin tilan taakse, myös maanpinnan alapuolelle, vaikka oikeastaan niin ei kai pitäisi tehdä. Kulkee myös erilaisia viemäriputkia, vettä ja sähköä tilan takana, muuten olisin varmaan tehnyt kuten vaihtoehdossasi 2 ja muuraanut kiinni ulkoseinään.
Vaihtoehto 2 ja sitten silikaattimaali rappaukseen. Vaihtoehtoisesti ohittaa lättklinker-blockit ja rapata suoraan ontelobetoniin. Mutta näiden tarkoitus oli ehkä myös poistaa reunus lattian vierestä? Kuinka vanha salaojitus on? Jos se uusitaan lähitulevaisuudessa, voi jättää kaikki sisäpuoliset eristykset pois ja keskittyä ulkoiseen eristykseen, kuten isodrän-tyyppiseen, kun salaojituksen uusiminen on ajankohtaista.
Hei, tajuan, että tämä ei ollut eilen, mutta onko teillä kokemuksia palkoistanne täällä! Minulla on itselläni vanha kellariseinä, jossa on ilmarako mallin mukaan, ja se on pärjännyt hyvin, mutta nyt minulla on hieman toisenlaisia haasteita sen kanssa. S3 erillinen ketju tältä päivältä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.