Hei
minulla on hieman "erikoinen" ongelma. Minulla on rinnetalo, jossa kosteus nousee 10-15 cm seinään. Se on varustettu sisäpuolella puukoolauksilla. Eriste siirretään ulkopuolelle samalla kun koko talo lisäeristetään. Koska meillä on ollut hajuhaittoja, olemme päättäneet ostaa hieman aikaa ja olemme siksi leikanneet seinän alimmat 20 cm, poistaneet alaohjauspuun (siis vaakasuoran puukoolauksen) ja tukeneet pystykoolaukset tiilillä ja alaohjauspaperilla. Näyttää vähän hullunkuriselta, mutta meillä on siellä vain eteinen ja harrastushuone :)

Kuitenkin jaloissa tuntuu vähän kylmä ontelobetonin kautta ja ajattelin laittaa styroksia seinään ja niitata tuulensuojapaperi sisäpuolelle. Seinä näyttäisi siis seuraavalta alimmat 20 cm ulkopuolelta sisälle päin:
rappaus
ontelotiili
styroksi
tuulensuojapaperi.

Kysymys: Voiko asentaa patterin tuulensuojapaperin päälle vai onko tämä palovaara? Jos voitte, auttakaa vaihtoehtoisella ratkaisulla? Tämä ei ole pysyvä ratkaisu, vaan se on tarkoitus olla ensi kesään asti.

Kysymys:

Direktel?
Kuinka kiinnität elementin?

Mineralull ei pala esim
Tuulensuojapaperi betoniharkon sisäpuolella

Jep, suora sähkö suurteholevyllä ikkunan alla rinneräväggissä. Elementti on kiinnitetty seinään, josta on jäljellä, vain alaosa leikattu 15 cm. Joten elementti roikkuu noin 5 cm siinä, mikä nyt on "avoin". Ennen siinä oli eriste, tuulipaperi, lastulevy. Ajatuksena oli sama ilman lastulevyä ja styroksi eristeen sijasta.

Mineraalivillaa täytyy ostaa paljon, siksi ajatus oli styroksi. Kyseessä on 3 m x 15 cm pituus.

Vinkki on, että laitat kätesi samaan paikkaan elementissä, joka on jo paikallaan, ja tunnet kuinka kuumaksi se tulee.

Ellei sinulla ole erittäin outoja elelementtejä, niiden pintalämpö tuskin ylittää 55-60 astetta, eikä se todennäköisesti sytytä mitään.

Kiitos vastauksesta.
Ajattelin kyllä vähän väärin myös, sekoitin vähän ja ajattelin, että vindpapp olisi enemmän kuin syllpapp (jonka kanssa olemme työskennelleet jonkin verran) ja oli riski, että se pehmenisi ja vapauttaisi höyryjä (hajua) korkeammissa lämpötiloissa. Minun täytyy kokeilla vinpapp vaan, he sanovat, että huomiseksi on tulossa kylmempää säätä, joten pitää kiiruhtaa vähän :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.