7 263 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Tuulensuojalevy
Minulla on kysymys, johon toivon saavani nopean vastauksen, jotta voin jatkaa rakentamista tänä iltana 
Olen nähnyt, että pitäisi (?) käyttää tuulisuojana jotain pahvia muistuttavaa materiaalia, jota on saatavana useimmista paikoista. Se sijoitetaan kattotuolien väliin seinän viereen, jotta puhallusvilla ei lennä suoraan ulos. On myös jonkinlainen tuuletustoiminto.
Voiko sen sijaan käyttää esim. rakennusmuovia? Ne eivät olleet kovin halpoja kappaleelta, joten ajattelin, että jos on ok käyttää jotain muuta, minulla kuitenkin on ylimääräistä rakennusmuovia tarpeeksi.
Olen nähnyt, että pitäisi (?) käyttää tuulisuojana jotain pahvia muistuttavaa materiaalia, jota on saatavana useimmista paikoista. Se sijoitetaan kattotuolien väliin seinän viereen, jotta puhallusvilla ei lennä suoraan ulos. On myös jonkinlainen tuuletustoiminto.
Voiko sen sijaan käyttää esim. rakennusmuovia? Ne eivät olleet kovin halpoja kappaleelta, joten ajattelin, että jos on ok käyttää jotain muuta, minulla kuitenkin on ylimääräistä rakennusmuovia tarpeeksi.
Googlaa tuulisuojat, valitettavasti en voi ladata kuvia puhelimen kautta.
OK en ole kuullut nimeä aikaisemmin, vain luftspalt, se on pysäytys kattotuolissa, joten eristys ei valu ulos sekä luftspalt kohti raakaponttia katossa, voit ottaa mitä tahansa ja tehdä saman asian, yleensä naulataan lista noin 25 - 35 mm kattopalkkiin kohti kattoa, sen jälkeen kiinnitetään levy mistä tahansa siihen, (jos levy on vähän heiveröinen, voi olla tarpeen kiinnittää lista levyyn, jotta se ei pullistu kun eristys puhalletaan) kohti kattoa, kunhan tilaa jää, sitten se pysäytys kattotuolissa, se yleensä asennetaan seinän yläosaan ja kohti levyä katossa, jotta se on tiivis, olen nähnyt muita teippaavan liitoksen, jotta ei jää rakoja, tämä toimii täsmälleen samalla tavalla kuin kalliit pahvijutut, sitten se on sinun päätettävissäsi. Toivottavasti tämä on hyödyllistä tietoa.
Tuulenohjain on nimitys valmiille aaltopahviratkaisuille, jotka muodostavat tuuletusvälin. Isoverilla on tuulenohjain nimeltä "lufta", Parocilla on toinen ratkaisu. Muodostaa 25 mm tuuletusvälin. On helpompi asentaa, jos kattotuolit ovat c1000 - 1200. Säästää aikaa, mutta on kalliimpi kuin rima + masoniitti.
Klikkaa tästä vastataksesi