Äskettäin ostimme talon, jossa oli noin 50 m² kokoinen keskeneräinen vierasmaja, joka oli rakennettu runkovaiheeseen paneelien, ikkunoiden, tiilien, maalin jne. avulla. Jäljellä on sisäpuolen viimeistelytyöt, jotka olen aloittanut. Kuuntelin muutamia kavereita, jotka ovat "kirvesmiehiä", ja he sanoivat, että sisäpuolelle pitäisi laittaa ikääntymistä kestävä muovi. Nyt kun olen laittanut muovikalvon, harvalaudat, OSB-levyn ja kipsilevyn yläkertaan, huomasin, että ulkopuolella paneelin takana on jonkinlainen paperi. Se on valkoinen ja näyttää olevan jonkinlaista vahaa tai vastaavaa. Voiko olla niin, että sen pitäisi olla kosteussulku ja minä olen nyt asentanut toisen sisäpuolelle, vai ei se ole ongelma?

Huolissaan siitä, että joudun purkamaan kaikki kipsilevyt ja OSB:t. :eek:

Kiitollinen avusta.
/Dennis

Paneelin taakse pitäisi asentaa tuulensuojalevy, joten se on varmasti tuulensuojakalvo. Sisäpuolelle asetetaan höyrysulku aivan kuten olet tehnyt.

Ihan eri kysymys, onko "standardi" laittaa sekä gles että osb? Olin ajatellut valita.

Kiitos vastauksesta. Olen laittanut gles ja kipsi vinokattoon. Seiniin olen laittanut OSB ja kipsi. En usko, että pitäisi olla gles ja osb.

ok, sitten olemme täysin yhtä mieltä, se että olit kirjoittanut sekä gles että osb teki minut uteliaaksi, mutta sitten ne olivat eri paikoissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.