Ensimmäinen postaukseni byggahus-sivustolla!
Olen remontoimassa taloamme ja kylpyhuone on nyt valmis, joten seuraavana on pesuhuoneen vuoro. Olen laajentanut sitä ja ehdin vain asentaa tuulensuojakalvon ulkopuolelle, ennen kuin tuli niin kylmä, että sisäpuolelle muodostui kondenssia, missä lämmin ilma kohtasi kylmän. Olen nyt asentanut kosteusimurilaitteen, mutta harkitsen vaihtavani tuulensuojakalvon asfalevyyn (muussa talossa on asfalevy), koska sillä on eristävä vaikutus. Mitä mieltä olette siitä? Mitä etuja tuulensuojakalvolla on?

/Björn

Vindfolia? Tarkoitetaanko sillä tuulensuoja- tai höyrytiivistä kalvoa/muovia? Ilman tätä tietoa en voi antaa järkevää vastausta.

Tuulikalvo korvaa asfalevyn. En näe syytä korvata tuulikalvoa nyt kun olet sen jo asettanut. Sinulla on varmaankin tavanomainen eristys myös? 150-250 mm mineraalivillaa tai vastaavaa? Siinä yhteydessä 12 mm asfalevy ei vaikuta eristyksen näkökulmasta.

mikä on vindfolie? en ole koskaan kuullut termiä.

Tuulikalvo tai tuulensuojakalvo korvaa tuulensuojapahvin. Katso esim. kuvaus Byggmaxin verkkosivuilta.

Viimeksi muokattu:
Se on tavallaan rakennuskäyttöön tarkoitettu goretex. Eli kangas/kalvo, joka päästää kosteutta ulospäin ja on tuulenpitävä sisäänpäin. Edut ovat, että sitä on huomattavasti helpompi käsitellä ja se on tiiviimpi, sillä on vähemmän saumoja. Haittapuolena on, että se ei vakauta samalla tavalla kuin asfa.

Terve! Kuka käyttää asfaboardia nykyään?

Kiitos kaikista vastauksista.
Syy miksi mietin asfaboardin laittamista on se, että sitä on talon muissa osissa ja haluan välttää etäisyyksien asettamisen naulauslistoihin, jotta paneeli tulee samalle tasolle olemassa olevan paneelin kanssa.

Syy miksi alunperin laitoin tuulensuojakalvon on se, että halusin nopeasti sulkea ja minulla ei ollut asfaboardia kotona.

Nyt olen tehnyt päätöksen ja se on asfaboard, pääasiassa siksi että haluan samaa koko taloon. Se on hieman enemmän työtä, mutta kyseessä ei ole suuri alue.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.