Olen rakentelemassa lasitettua terassia ja aion asentaa päätyräystäitä. Mutta millaisia peltejä minun pitäisi käyttää, jotka menevät alas ja peittävät huopaa vastaan? Ostin tänään harjapeltilistat(Lindab), mutta ne eivät tuntuneet oikeilta, koska ne eivät kiinnittyneet erityisen tiiviisti.

Asennan kaksois-22:ia päätyräystäiksi ja ostamani pellit olivat 55 mm ennen kulmaa alaspäin - ovatko ne oikeat mutta vain liian lyhyitä vai pitäisikö hankkia jokin muu?

P petersson79 sanoi:
Olen rakentamassa lasitettua kuistia ja aion asentaa tuulilautat. Mutta mitkä pellit minun pitäisi käyttää, jotka laskeutuvat ja peittävät katon huopaa vasten? Ostin tänään tuulilautapeltiä (Lindab), mutta se ei tuntunut oikealta, koska ne eivät sopineet erityisen tiukasti.

Asennan kaksi 22:yllättynyt:tä tuulilaudoiksi ja ostamani pellit olivat 55 mm ennen taivutusta alaspäin - ovatko nämä oikeat mutta vain liian lyhyet vai pitäisikö hankkia jotkut muut?
Tai teenkö ajatusvirheen ja tarvitsee vain laskea ulompi limittäiseen lautaan? Epäilyttää minua:

https://www.bygghemma.se/hus-och-by...4Bnu1qH2L6YkKuYmurrZPP8vhDImL8lgaAkV7EALw_wcB - tämä on se, jonka ostin. Siinä lukee kuitenkin lukkoponttilevylle.

Mutta sitten on tämä sileille katoille.
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...na979xK_mcQuppXa71N5hxJU_wqYuFS8aApz5EALw_wcB

Mikä on oikea huopakatolle?

kulle
Peltikattoprofiilin räystäspellit käytetään yleensä ja niiden ei tarvitse olla täysin tiiviitä,
oletko päättänyt kolmikulmalistalla huovan alla?

kulle kulle sanoi:
Peltiprofiili käytetään yleensä ja sen ei tarvitse olla täysin tiivis,
oletko päättänyt kulmalistan alla huopaa?
Kyllä, kulmalista edessä ja sivuilla.
Täytyy kokeilla laskea ulompaa lautaa, jotta päästään lähemmäksi huopaa, ja sahata se tarvittaessa.
Asun melko tuulisella paikalla, joten haluan, että se on mahdollisimman tiivis huopaa vasten, jotta vesi ei pääse liikaa sisälle.

Mutta onko se ensimmäinen, jonka linkitin, oikea?

Nissens
P petersson79 sanoi:
Joo, edessä ja sivuilla on kolmiorima.
Täytyy kokeilla laskea ulommainen lauta niin, että se pääsee lähemmäksi huopaa ja halkaista se hieman, jos tarpeen.
Asun melko tuulisella paikalla, joten haluan sen olevan mahdollisimman tiivisti huovan vasten, jotta vesi ei pääse painumaan sisään liikaa.

Mutta se ensimmäinen, jota linkkasin, on siis oikea, vai?
Olisi varmaan helpompi ymmärtää, jos lisäät tänne muutaman kuvan. Kolmiorima edessä kuulostaa hieman oudolta huopakatolla...

Rakennusprojekti ulkona puuterassilla, keskeneräinen rakennelma, jossa tikkaat, työpöytä ja merimaisema taustalla. Tarkoitan kolmiorimalistaa sivuilla ja korkeimmalla sivulla, eikö sellaista pitäisi olla?

• Tykkään
Nissens ja 1 muu
  • Laddar…
kulle
P petersson79 sanoi:
Mutta sitten ensimmäinen, johon linkitin, on oikea?
Joo, se käy hyvin, tai voit puhua peltisepän kanssa, joka tekee oikean pituisen taitoksen.
Ihana näkymä teillä on (y)

Nissens
P petersson79 sanoi:
[kuva] Tarkoitin kolmiolistaa sivuilla ja korkeimmalla puolella, eikö sen pitäisi olla siellä?
Kyllä vain, se näyttää todella hyvältä. Minulla oli epävarmuutta siitä, mitä tarkoitit "edessä". Työskentelin muutaman vuoden peltilähettiläänä, joten olen asentanut jonkin verran peltiä. Sinun täytyy mitata millainen koko sinulla on reunoilla, mukaan lukien pituudet - ota mielellään kuvia myös, sitten mene peltilikalle ja tilaa pellit jotka sopivat harjalle. Jos tarvitset myös räystäskourun, on hyvä olla jalkaelementti, koukut, taittelusalpa, päätylevyt ja syöksytorvi kiinnikkeillä puulle.

Jalkarauta on paikallaan, joten se on kunnossa. Peltiseppä olisi ollut vaihtoehto, mutta heitä on mahdoton saada kiinni. Erityisesti nyt.

Mutta jatkamme noilla levyillä, juuri jakaneet ylätuulilaudan.

Seuraava ongelma sitten - miten toimia kulmissa, joissa levyt kohtaavat? Onko joku, joka voisi tehdä yksinkertaisen luonnoksen?

Lopulta tuli kohtuullinen... Rakenteilla oleva terassi meren rannalla, keskeneräinen rakennusprojekti, taustalla kaunis merimaisema ja pilvinen taivas.

• Tykkään
Husbyggaren2 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.