Asennan parhaillaan vaneria wc:hen. Olin ostanut paljon vaneria Beijeristä, mutta se ei riittänyt, joten menin lähimpään sahaan ostamaan puuttuvan pienen 2500x900. Yllätyin värineroista, kun asensin sen. Onkohan kenelläkään kokemusta tästä, ja onko tämä yleistä rakennusvanerissa? Moelven-levy on ostettu tänään.

• Kaksi eriväristä vanerilevyä seinällä, vasemmalla tummempi ja oikealla vaaleampi. Vasemman levyssä Moelven-logo.
P
L Luki5 sanoi:
Olen asentamassa vaneria wc:hen. Olin ostanut paljon vaneria Beijeristä, mutta se ei riittänyt, joten menin lähimpään puutavaraliikkeeseen ostamaan puuttuvaa 2500x900 palasta. Olin yllättynyt värin erosta, kun asensin sen. Onkohan kukaan muu kokenut tätä ja onko se yleistä rakennusvanereissa? Moelven-levy on ostettu tänään.
Siinä, mitä olet ostanut, pitäisi olla tuoteseloste?

P
L Luki5 sanoi:
Voin löytää mitä olen ostanut. Luulin, että k20/70 oli sama.
Vaalea on beijersin RAW, [linkki]
Ja uusi on moelven vänerply 04 k20/70 c/c.
Kyllä, mutta myymälän, josta olet ostanut, pitäisi pystyä toimittamaan tuoteseloste puulajista levyissä, sillä ne näyttävät olevan erilaisia, vai onko se vain optinen harha?

Onko se mahdollisesti märkätilavaneria tai käsittelemätöntä vaneria?
Rejäl sanoi:
Kauppa, josta se on ostettu, pitäisi pystyä toimittamaan tuoteselosteen siitä, mitä puulajia levyissä on, koska näyttää siltä, että ne ovat erilaisia vai onko se vain näköharha?
En löytänyt mitään tietoa RAW vanerin lajista, mutta moelvenilla on 98% kuusta ja 2% mäntyä. Kysymys siitä, onko se epätavallinen, johtui enemmän siitä, onko levy mennyt huonoksi, joten pitäisi asentaa uusi, mutta mitä pystyin näkemään lautatarhalla, oli koko kasa samaa väriä.

P
L Luki5 sanoi:
Onko se mahdollisesti märkärakennusvaneri tai käsittelemätön vaneri?

En löydä mitään tietoa RAW vanerista, mutta Moelvenissä on 98% kuusta ja 2% mäntyä.
Kysymys siitä, onko se epätavallista, liittyi enemmän siihen, jos levy on huonontunut niin, että pitäisi laittaa uusi, mutta mitä näin puutavaraliikkeessä, niin koko kasa oli samaa väriä.
Voit kysyä Beijeriltä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.