Piti asentaa verhotanko sukulaiselle eilen, ja se meni todella pieleen. Porasin 8 mm poranterällä niin pitkään kuin pystyin törmäämättä mihinkään kiinteään materiaaliin. Minun tietääkseni sen pitäisi olla tiiliseinä, mutta mitään punaista pölyä ei tullut. Nyt kysymys kuuluu, mitä ihmettä voisin käyttää kiinnittääkseni verhotangon pidikkeet? Eilen asentamani tulppa vain pyörii, ja mietin jonkinlaista ankkurityyppistä tulppaa. Työntääkö sisään PL400?

Joitakin ehdotuksia?

• Tykkään
Putte 71
  • Laddar…
On olemassa suuria tulppia, joissa on tukevat siivet juuri kevytbetonille ja huokoisille seinille.

Kiitos vastauksesta! Katson paikallisesta rautakaupasta näitä.

Porraa suuri reikä ja täytä se Husfixillä. Kun se on kovettunut, vedä tavallinen tulppa sisään tai paina se paikoilleen heti, kun fix on pehmeä.

Kiitos vastauksista ja ehdotuksista. Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen rakennustapa, jota käytettiin 40-luvulla tässä talossa. Aluekonttori ehdotti erittäin pitkiä ruuveja, joissa on hyvä tulppa "päällä". Nämä on ostettu, mutta eivät vielä asennettu.

Minulla oli samanlaisia ongelmia 40-luvun asunnossa. Ratkaisin näin:
Jos pluggia varten oli suositeltu 8mm poranterä, käytin 7,5mm poranterää. Sitten painoin pluggin väkisin paikoilleen. Koska reikä oli pienempi kuin suositeltu plugille, pluggi pysyi paikoillaan ja laajeni johtuen kitkasta, joka syntyi pienemmälle reiälle, johon pluggi pakotettiin.

Olen käyttänyt tavallisia metalliexpandereita tällaisissa tilanteissa. Porausreikä on tehty niin, että siitä tulee hieman kartiomainen, pienin osa avautuu alaspäin, ja sitten sisään expanderi ja sen laajennus. Sitten se pysyy paikoillaan.

Kaappaan tämän ketjun näyttämällä kuva seinästäni, joka on myös huokoinen. Kuvassa oikealla oleva seinä on tänään tasoitettu ja maalattu. Mutta kuten näette, se koostuu masoniittilevystä, jonka takana on paljon irtonaista punaista kiveä.

Poroinen seinä, jossa näkyy spacklattua ja maalattua pintaa, masoniittilevy ja punaisia kiviä. Edessä lattialla on valkoinen johto.

Edelliset asukkaat porasivat laudan seinään ja kiinnittivät sitten verhotangon siihen. Kysymykseni on, onko minun tehtävä samoin vai riittäisikö metalliexpanderi tehtävän suorittamiseen? (Verhot vaihdetaan ja joskus ne ovat hieman raskaampia...)

S
näyttää siltä kuin se olisi jonkinlainen mineraalilevy eikä masonit.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.