Hei.

Olen seurannut eri keskusteluja täällä foorumilla muutaman vuoden ajan ja olen ymmärtänyt, että tietoa on yllin kyllin. Nyt tarvitsen vinkkejä/apua.

Olen rappaillut sisäseinät uudelleen kellarissamme talossa, joka on rakennettu -66. Todennäköisesti en ole saanut laitettua riittävästi rappausta vanhoihin reikiin ikkunoiden kohdalla tai olen osunut muihin aukkoihin seinässä. Ongelmani on nyt se, että kaihdinten kiinnikkeiden ruuvit eivät tartu kunnolla tulppaan/seinään, vaan kaikki on löysällä/irti.

Onko ongelmaan joku näppärä ratkaisu? Vai onko ainoa vaihtoehto yrittää täyttää reiät jollakin laastilla ja porata uudestaan?

Mitä tulppia käytät (punainen/keltainen)?
On olemassa pari tyyppiä tulpia, jotka ovat hieman isompia ja niiden pitäisi kiristyä enemmän, vaihtoehtoisesti käyttää hieman suurempaa ruuvia.
En usko reikien kittaamiseen ja poraamiseen samoihin reikiin, uuden reiän tekeminen paikkaukseen on erittäin vaikeaa.

Corre; Ei, kitata tuntui huonoimmalta vaihtoehdolta. Minulla on nyt punaisia tulppia, mutta tuntuu siltä, että reikä sisällä on melko suuri, joten uskon enemmän Stefan N:n ajatukseen Kemankare.

Kiitos vinkeistä. :thumbup:

Viimeksi muokattu:
Olen onnistuneesti ripustanut noin 60 kg painavan radiatorin kemiallisilla ankkureilla ontelotiiliseinään.

• Tykkään
Posa71
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.