saltrulle sanoi:
Voi ostaa kirjahyllyn minulta sen sijaan. Ei ruuveja seinään tai mitään. :)

En voinut olla ajattelematta niitä etäisyyspultteja, joita käytämme "sähkökaapeissa" kun näin kuvan. En ole kuitenkaan koskaan nähnyt niitä pidemmillä kierteillä kuin ne noin 8-10 mm, joita ne yleensä ovat... mutta ehkä joku muu on.. pitemmällä kierteellä se olisi varmaan toiminut hyvin yhteen tavallisen kipsilevyankkuriholkin kanssa seinässä.

[bild]
Laita kierrepuikko toisessa päässä niin saa niin pitkän kierteen kuin haluaa.

Protte

Mitäähh?!?!

Prototyyppi!

Luuletko, että voisit tarkentaa tuota lausetta hieman enemmän Aku Ankka -kielellä tai omenoiden ja päärynöiden (eli samalla kielellä, jota puhutaan lasten kanssa kun heille opetetaan jotain...)????

Mielestäni olen melko ovela muuten, mutta en ilmeisesti tässä asiassa... *HUUOH*

Siksi tarvitsen hieman yksityiskohtaisemman selityksen/kuvauksen/käännöksen... :S

Viimeksi muokattu:
Uskon, että tarkoitukseen paras kiinnike on se, jonka Mattias linkkasi yllä olevassa viestissä 3.

Luulin, että se kiinnike (puukierteellä varustettu tanko), jonka näytit ensimmäisessä viestissäsi, oli juuri sellainen, joka tuli valmiin hyllyn mukana.

Muuten IKEA:lla on hylly, jossa on samanlainen rakenne, jos muistan oikein, heidän kiinnikkeensä muistuttaa sitä, jonka Mattias linkkasi, mutta ei ole säädettävä. Sen kiinnikkeen hienous on siinä, että siinä on ruuvinreiät, joten voisi käyttää ruuvia ja tulppaa, jotka ovat sopivia seinälle.

Jos voisit mitata kuusikulmaisen tangon "läpimitan" ei kärjiltä vaan litteältä (kutsutaan avainväli, se mitta johon jakoavain täytyy olla auki jotta se voi tarttua kuusikulmaan), voi olla 7, 8 tai 10 mm. Se määrää minkälainen kierre se on (M4, M5 tai M6).

Sitten on löydettävä kipsikiinnike samalla kierteellä.

Kuva näyttää välikappaleen metrillä katkaistavalla kierretangolla.

Protte

• Metallinen metritanko, jossa on kierre, asetettu puupinnalle.
Kipsiin?
Piilotetulla hyllyn kannattimella?

Kyllä, siihen ruuviin joka näytettiin viestissä #1? Alligatorplug se leviää ja muuttuu kuin mollyplugiksi?

bassetasse sanoi:
Raceman! Jännä löytää "sielunkumppani" samasta rodusta. Kuten sanotaan, 'oma apu, paras apu'... *ASG*
Mikä rotu olet? Itse olen sekoitus smoolantilaista, tukholmalaista, uplannilaista ja dalalaisia. :)

bassetasse sanoi:
PS.
Jos opin lisää jostain kiinnittämisestä kipsiseinään I let u know
I'l wait for u babe.;) Miten hyllyn kanssa sujuu?

raveper sanoi:
Olisin käyttänyt tällaista. [linkki]

Kutsutaan mm. speedpluggiksi tai drivaksi. On kuitenkin syytä muistaa, että nämä hyllyt eivät ole suunniteltu suuremmille kuormituksille vaan lähinnä koristeeksi.
On olemassa samanlaisia myös muovista, jotka ovat anteeksiantavampia, jos oikea kierre ei ole täysin oikein.

Ripustin todella suuria ja raskaita hyllytasoja yksinkertaiselle kipsille näillä, mutta toisaalta laitoin varmasti 10 kpl.

Yksi vaihtoehto on laittaa "bräda" seinän flätään vähintään yhden säännön yläpuolelle ja sitten ruuvata hylly tähän. Mutta ehkä se ei ole tarpeeksi näkymätön?!

Raceman sanoi:
Mikä rotu olet? Itse olen sekoitus Smålänning, Stockholmare, Upplänning ja Dalmas. :)

*NAURAA* Olen sekoitus Skåning, Stockholmare ja Dalmas... Melkein koomista!

Raceman sanoi:
I'l wait for u babe.;) Kuinka hylly etenee?

Ei kovin hyvin... Luovutin toivon kiinnittää hyllyt "vähemmän näkyvillä" järjestelyilläni, koska en löytänyt sopivaa tulppaa "ruuvi"osaan.
Niinpä käytin rumimmat konsolit, jotka joku on koskaan luonut, pitämään hyllyjä väliaikaisesti (katso kuva, jossa näkyy myös toinen rei'istä tulpantestaussessioni jälkeen, ennen kuin luovutin. JA se on vain yksi noin sadasta reiästä, jotka onnistuin tekemään ennen kuin luovutin. Puuttuu enää, että seinä kaatuu nyt kaikkien reikien vuoksi... :().

• Kaksi metallikannatinta seinässä, jotka tukevat hyllylevyä, ympärillä useita ruuvireikiä.
Gunnar_A sanoi:
Yksi vaihtoehto on laittaa "lauta" seinälle ainakin yhden tukipuun kohdalle ja kiinnittää hylly siihen. Mutta ehkä se ei ole tarpeeksi huomaamaton?!
Kiitos vinkistä..., MUTTA en oikein ymmärrä, mitä oikeastaan tarkoitat hyllyn kiinnittämisellä??? Oletan, että tarkoitat, että asetan laudan leveä puoli seinää vasten ja etsin tukipuun niin, että se on vakaasti kiinni, mutta sitten...??? Olen itse asiassa ajatellut tehdä samanlaisen version "pienemmällä puutukimuodolla", joka olisi "neliölista" hyllytason alla, johon sitten poraan hyllytason "ylhäältä hyllytasosta alas pikkutukipuuhun, niin sanotusti". Mutta en ole kokeillut vielä, koska se tuntuu siltä, että se ei ole vakaa, ellei itse hyllytasolla ole mitään kiinnitystä seinään, vaan ainoastaan alla, vai onko...??? (Jos nyt joku ymmärtää mitä tarkoitan, koska en oikeastaan itse.)

raveper sanoi:
Käyttäisin tällaista. [linkki]

Kutsutaan mm. speedpluggiksi eller driva. On kuitenkin ajateltava, että nämä hyllyt eivät ole suoraan tehty suuremmille kuormille vaan enimmäkseen ulkonäköön.
Valitettavasti se on enemmän kuin vain ulkonäköä varten.
Yksi kappale kahdeksan kiloa (ylipainoinen siis..) ja yksi kappale kuusi kiloa (kuvat ilman kaikkia kiloja ensin ja sitten kaikkien kilojen kanssa..., valitettavasti kuvista tuli epäselviä).

• Huone jossa on kolme seinälle kiinnitettyä hyllyä, metallinen lehtiteline ja ikkuna vasemmalla. Edessä roikkuvat pyöreät koristeet.
  • Kaksi kissaa istuu huoneessa, toinen ylähyllyllä ja toinen alhaalla laatikon päällä. Kodikas huone, jossa näkyy sänky ja kirjahylly.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.