Matti_75 Matti_75 sanoi:
Mutta olkaa hyvät ja lopettakaa kaiken monimutkaistaminen. On paljon nopeampaa ja yksinkertaisempaa teipata kuin ensin laittaa pohjalista ja sitten tiivistää rako. Se ei ole 100% oikein, mutta vanhassa talossa on pahempiakin virheitä kuin tämä.
Eikö otsikon kysymys ole, että PITÄÄKÖ teipata? Vaikka teippaaminen on mahdollista, vaikka olisi todennäköisesti parempi tiivistää, luulen, että se on nyt täysin selväksi tehty.

J
En olisi koskaan teipannut tässä tilanteessa, pehmeä saumaus on oikea ratkaisu!

J Jansson69 sanoi:
En ikinä käyttäisi teippiä tässä tilanteessa, vaan pehmeä tiivistemassa on oikea ratkaisu!
Millä tavoin?

J Jansson69 sanoi:
En koskaan olisi teipannut tässä tilanteessa ilman että pehmeä tiiviste on oikea tapa!
Miksi?

J
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Millä tavalla?
Oviaukon rakennekuva, jossa näkyvät osat, kuten karmit, kynnykset, tiivistemateriaalit ja lisäosat, kuten listat ja smyglauta.

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
J
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Miksi?
Koska se on halvempaa ja helpompaa, lisäksi jos teippaat levyn ulkopuolelle, se ei sulje tiiviiksi, vaan pehmeä sauma liittyy muoviin levyn sisäpuolella.

Kyllä, tiedän että niin pitäisi tehdä, mutta TS:n tapauksessa hän ei edes tiedä, onko siellä muovia. Jos hän nyt aikoo tiivistää, on hänen tiivistettävä vähintään 15 mm paksuudelta, jotta mahdollinen muovi jää sisäpuolelle. Teippi kelpaa erinomaisesti tässä tapauksessa ja monessa muussakin, ja se on hyväksytty ratkaisu myös uudistuotannossa. Lisäksi teipin saaminen tiiviiksi on helpompaa verrattuna tiivistämiseen.

J
Jos ei ole muovia, säästä teippauksessa on neuvoni!

J Jansson69 sanoi:
Jos muovia ei ole, säästä teippaamista on minun neuvoni!
Teippi estää mahdollisen vedon, koska tiiviste ei ole ilmatiivis.

J Jansson69 sanoi:
Jos ei ole muovia, säästä teippauksesta on neuvoini!
TS:n mukaan seinässä on muovia.

J
F fribygg sanoi:
TS:n mukaan seinässä on muovia.
Tiedän, mutta vastasin Matille, koska hän kuvaili sitä eri tavalla!

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Teippi saattaa estää vedon, kun tiiviste ei ole ilmatiivis.
Joustava tiivistemassa estää vedon ja tiivistää muovia vasten seinässä.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Joo, tiedän, että näin pitäisi tehdä, mutta TS:n tapauksessa hän ei edes tiedä, onko siellä muovia.
K Knalle10 sanoi:
Joo, seinässä on muovia, mutta seinissä on paljon ruuvinreikiä eikä uudet ikkunat ole millään tavalla tiiviitä muoviin nähden.
On täysin selvää, että TS:llä on muovia seinässä.

Se "oikea" tapa on lattialista ja pehmeä tiiviste, mikä on hyvä. Vaihtoehtoisesti on olemassa muovitettu karnaattia, jota voi käyttää sisältäpäin, ja sen pitäisi toimia hyvin. Jos olet jo tehnyt eristämisen valmiiksi ja voit teipata raon niin, että se pysyy kunnolla, se toimii tarpeeksi hyvin. Miltä se näytti alun perin? Kun vaihdoin omat 70-lukulaiset, ei ollut höyrysulkua tai muovia lainkaan, ja minun teippini oli huomattavasti parempi kuin alkuperäinen. Jos tekee muutoksia eristykseen niin, että se on merkittävästi parempi kuin aikaisemmin, on mietittävä diffuusiosulkua, mutta ei se muuta ole kuin kun vaihtaa yhden ikkunan.

Voi ilmetä iso keskustelu nauhasta. Yritän selittää yksinkertaisesti taas, kipsiseinä ja ikkuna ovat samassa linjassa 15 mm raolla, joka on eristetty. Kyllä, seinissä on muovia, mutta se ei tiivistä ikkunoihin.
Joku vinkkasi minulle, että minun tulisi teipata 15 mm tila kipsiseinän ja ikkunakarmin välissä höyrytiiviillä nauhalla ennen kuin asennan listat talon sisäpuolelle siis. En usko, että voin selittää paremmin, sekä vielä yksi kuva.

• Gipsiseinän ja ikkunakarmin välinen 15 mm rako, jossa näkyy eristysvillaa, odottaa höyrytiivistä teippaamista ennen sisäpuolista listoitusta.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.