2 632 lukukertaa ·
31 vastausta
3k lukukertaa
31 vastausta
Tuleeko ikkunat teipata ?
Eikö otsikon kysymys ole, että PITÄÄKÖ teipata? Vaikka teippaaminen on mahdollista, vaikka olisi todennäköisesti parempi tiivistää, luulen, että se on nyt täysin selväksi tehty.Matti_75 sanoi:
Kyllä, tiedän että niin pitäisi tehdä, mutta TS:n tapauksessa hän ei edes tiedä, onko siellä muovia. Jos hän nyt aikoo tiivistää, on hänen tiivistettävä vähintään 15 mm paksuudelta, jotta mahdollinen muovi jää sisäpuolelle. Teippi kelpaa erinomaisesti tässä tapauksessa ja monessa muussakin, ja se on hyväksytty ratkaisu myös uudistuotannossa. Lisäksi teipin saaminen tiiviiksi on helpompaa verrattuna tiivistämiseen.
Matti_75 sanoi:
On täysin selvää, että TS:llä on muovia seinässä.K Knalle10 sanoi:
Se "oikea" tapa on lattialista ja pehmeä tiiviste, mikä on hyvä. Vaihtoehtoisesti on olemassa muovitettu karnaattia, jota voi käyttää sisältäpäin, ja sen pitäisi toimia hyvin. Jos olet jo tehnyt eristämisen valmiiksi ja voit teipata raon niin, että se pysyy kunnolla, se toimii tarpeeksi hyvin. Miltä se näytti alun perin? Kun vaihdoin omat 70-lukulaiset, ei ollut höyrysulkua tai muovia lainkaan, ja minun teippini oli huomattavasti parempi kuin alkuperäinen. Jos tekee muutoksia eristykseen niin, että se on merkittävästi parempi kuin aikaisemmin, on mietittävä diffuusiosulkua, mutta ei se muuta ole kuin kun vaihtaa yhden ikkunan.
Voi ilmetä iso keskustelu nauhasta. Yritän selittää yksinkertaisesti taas, kipsiseinä ja ikkuna ovat samassa linjassa 15 mm raolla, joka on eristetty. Kyllä, seinissä on muovia, mutta se ei tiivistä ikkunoihin.
Joku vinkkasi minulle, että minun tulisi teipata 15 mm tila kipsiseinän ja ikkunakarmin välissä höyrytiiviillä nauhalla ennen kuin asennan listat talon sisäpuolelle siis. En usko, että voin selittää paremmin, sekä vielä yksi kuva.
Joku vinkkasi minulle, että minun tulisi teipata 15 mm tila kipsiseinän ja ikkunakarmin välissä höyrytiiviillä nauhalla ennen kuin asennan listat talon sisäpuolelle siis. En usko, että voin selittää paremmin, sekä vielä yksi kuva.